Jorieke123 Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 Wij hebben er ook een oud gietijzeren molen/draaiding voor. Ik heb hier op het forum al eens een foto geplaatst, maar kan hem zo 123 niet vinden. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
aalterse-willy Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 Ik had er geen foto van maar vond er eentje op het net.Handbediend maar werkt wel goed. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jorieke123 Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 Ja, zo een ja. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
AshaiRey Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 Probeer het eens op deze manier Quote Groetjes,Bram
aalterse-willy Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 Jamaar, die maïs is duidelijk nog niet rijp hé en er is ook een groot verlies percentage want een deel blijft zitten aan de kolf. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Jorieke123 Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 Ja, dat is voor suikermaïs, niet voor de voedermaïs die je nu van de velden kunt rapen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jane Doe Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 Een maismolen had ik me niet voorgesteld Lijkt me heel handig, beter dan met de hand Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 Ik doe het met de hand..leuk werkje met de kinderen. Dan moet je als volwassene een beginnetje maken. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Old Rose Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 wij verzamelen hier ook ieder jaar de kolven van het land, onze boer is een hele lieve en het mag dus We hangen ze open te drogen en gebruiken dan per dag wat we nodig hebben. Gewoon met de duimen eraf drukken..de kippen staan om je heen te dansen om alle rondvliegende korrels te vangen Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
Erny Geplaatst: 13 oktober 2015 Geplaatst: 13 oktober 2015 Ik kwam nog een foto tegen van het lawaaiding... was een beetje abuis... dat ding vermaalt de losse maiskorrels dus is geen ontkolver... Quote
Piroska Geplaatst: 18 oktober 2015 Geplaatst: 18 oktober 2015 Piroska misschien domme vraag ... Maar stel hem toch (blond). Hoe sla jij de mais van de gedroogde kolven? En maal je dan de kolf in de hakselaar of anders? Dit jaar niet gedaan maar wat ik deed is gewoon lekker zitten op mijn stoepje en tegen de betonnenrand aan rammen Tegenwoordig heb ik een mais uit de kolf plukmachine, maar die heb ik nog niet gebruikt, is een Hongaars ding van 50 jaar oud ofzo. Voor het malen heb je hier ook speciale machines, maiskorrels gaan er van boven in en vanonder komt het er gemalen uit, ook een jaar of 50 oud. Erny heeft daar een foto van geloof ik. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Jane Doe Geplaatst: 18 oktober 2015 Geplaatst: 18 oktober 2015 Lijken me prachtige machines, kun je hier niet meer aankomen jammer genoeg. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.