Ga naar inhoud

Mais rapen op het veld voor de kippen.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wij verzamelen hier ook ieder jaar de kolven van het land, onze boer is een hele lieve en het mag dus

We hangen ze open te drogen en gebruiken dan per dag wat we nodig hebben. Gewoon met de duimen eraf drukken..de kippen staan om je heen te dansen om alle rondvliegende korrels te vangen

23390875xn.jpg

23390876ck.jpg

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Geplaatst:

Ik kwam nog een foto tegen van het lawaaiding... was een beetje abuis... dat ding vermaalt de losse maiskorrels dus is geen ontkolver...

Geplaatst:
Piroska misschien domme vraag ... Maar stel hem toch (blond). Hoe sla jij de mais van de gedroogde kolven? En maal je dan de kolf in de hakselaar of anders?

Dit jaar niet gedaan maar wat ik deed is gewoon lekker zitten op mijn stoepje en tegen de betonnenrand aan rammen

Tegenwoordig heb ik een mais uit de kolf plukmachine, maar die heb ik nog niet gebruikt, is een Hongaars ding van 50 jaar oud ofzo.

Voor het malen heb je hier ook speciale machines, maiskorrels gaan er van boven in en vanonder komt het er gemalen uit, ook een jaar of 50 oud. Erny heeft daar een foto van geloof ik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...