Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Polyester dak op de kas?

BonTon

Recommended Posts

Hallo,

Ik ben van plan om een kas te gaan bouwen van ca. 3m bij 2.40m en ca. 2.40 m hoog. Ik overweeg om voor het dak eenruiters te gebruiken. Voordeel is dat ik dan een frame heb voor de ruiten en indien nodig kan ik heel eenvoudig het glas vervangen door ze er in te schuiven.

Is er wat op tegen?

MVG

Ton

Edited by Guest

• 4 weeks later...

Nog steeds aan het orienteren en kwam deze platen tegen, zouden perfect op de kas passen en makkelijk te monteren. Zijn er "groeiproblemen" indien het dak van polyester zou zijn? Ze worden gebruikt als lichtstraat en voor carports, zijn in ieder geval stevig genoeg.

polyester26021387223130.JPG

Om jaloers op te worden, zulke mooie platen en helemaal geschikt voor jouw kas. Op mijn vorige kas had ik ook polyester golfplaten en een heel goede opbrengst. De vorm van jouw platen bespaart een aantal dakspanten en dat levert lichtwinst op.

bofferds! die platen zijn prachtig en nog veiliger ook dan gewoon glas;

lichtdoorlaat is wat minder dan glas (25 %), en je verliest wat meer warmte door de golfjes (groter oppervlak) maar voor een hobbytuinder is de wat mindere opbrengst geen probleem lijkt me; wel goed laten overlappen met min 2 max 3 golfjes (je kunt ertussen slecht/niet schoonmaken)

we hebben ze hier ook en dat gaat prima, wel even goed schoonmaken vóór het seizoen (we zetten de hogedrukspuit erop),