BonTon Posted November 24, 2013 Share Posted November 24, 2013 (edited) Hallo, Ik ben van plan om een kas te gaan bouwen van ca. 3m bij 2.40m en ca. 2.40 m hoog. Ik overweeg om voor het dak eenruiters te gebruiken. Voordeel is dat ik dan een frame heb voor de ruiten en indien nodig kan ik heel eenvoudig het glas vervangen door ze er in te schuiven. Is er wat op tegen? MVG Ton Edited December 17, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted November 24, 2013 Share Posted November 24, 2013 Wat mij betreft is er niets op tegen. Doen, zou ik zeggen.Maak er ook een paar scharnierend zodat je kan ventileren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BonTon Posted December 16, 2013 Author Share Posted December 16, 2013 Nog steeds aan het orienteren en kwam deze platen tegen, zouden perfect op de kas passen en makkelijk te monteren. Zijn er "groeiproblemen" indien het dak van polyester zou zijn? Ze worden gebruikt als lichtstraat en voor carports, zijn in ieder geval stevig genoeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Om jaloers op te worden, zulke mooie platen en helemaal geschikt voor jouw kas. Op mijn vorige kas had ik ook polyester golfplaten en een heel goede opbrengst. De vorm van jouw platen bespaart een aantal dakspanten en dat levert lichtwinst op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnoud Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Sapperdeflap,ik heb 18m² aan polyestergolfplaat liggen,en vroeg mij al af,of ik dit kan gebruiken voor een kas/koude bak. Bedankt,ik ben er uit, hier wordt een bak van gemaakt,aankomend jaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted December 18, 2013 Share Posted December 18, 2013 bofferds! die platen zijn prachtig en nog veiliger ook dan gewoon glas; lichtdoorlaat is wat minder dan glas (25 %), en je verliest wat meer warmte door de golfjes (groter oppervlak) maar voor een hobbytuinder is de wat mindere opbrengst geen probleem lijkt me; wel goed laten overlappen met min 2 max 3 golfjes (je kunt ertussen slecht/niet schoonmaken) we hebben ze hier ook en dat gaat prima, wel even goed schoonmaken vóór het seizoen (we zetten de hogedrukspuit erop), Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts