Ilias Posted November 29, 2013 Share Posted November 29, 2013 Beste tuinfanaten, Ik heb nu een maandje terug een paar citroenpitten in een pot met aarde gedaan die op de vensterbank staat en nu is er na drie weken het volgende gebeurd maar ik wil graag weten of het onkruid is of is het een beginnend citroenplantje? Foto zit erbij! Groetjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted November 30, 2013 Share Posted November 30, 2013 Ja,das een klein citroenboompje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agnetha Posted November 30, 2013 Share Posted November 30, 2013 Dat doe je een stuk sneller dan ik haha. Heb al meer dan een maand een pitje in aarde gestopt. Maar heeft alleen nog maar worteltjes. Quote Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilias Posted December 1, 2013 Author Share Posted December 1, 2013 Ja,das een klein citroenboompje Oke bdankt dan gaat het de goede kant op Ik heb er vier pitjes in gedaan want ze hebben niet allemaal de kracht om te kiemen nu zijn er twee uitgekomen ben tevreden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ferdinand Posted December 22, 2013 Share Posted December 22, 2013 Mooi. Hoelang gaat het duren voordat ze vrucht dragen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted December 22, 2013 Share Posted December 22, 2013 Wat ik nog wil weten: was het koel op je vensterbank of juist heel zonnig? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Indy Posted December 22, 2013 Share Posted December 22, 2013 Voordat er (misschien) vruchten aan komen ben je wel enige jaren verder.Maar het is gewoon leuk om te proberen. Ik heb zo een citroenboompje,een mandarijnbommpje,en nu een kweepeertje gekweekt. Ik zet ze in de vensterbank, in een bakje met een zakje er over. Ze komen wel redelijk tegelijk boven meestal. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilias Posted December 23, 2013 Author Share Posted December 23, 2013 Wat ik nog wil weten: was het koel op je vensterbank of juist heel zonnig? Het is wel koel op de vensterbank de zon is er niet heel lang want we hebben de tuin op het oosten staan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilias Posted December 23, 2013 Author Share Posted December 23, 2013 Voordat er (misschien) vruchten aan komen ben je wel enige jaren verder.Maar het is gewoon leuk om te proberen. Ik heb zo een citroenboompje,een mandarijnbommpje,en nu een kweepeertje gekweekt. Ik zet ze in de vensterbank, in een bakje met een zakje er over. Ze komen wel redelijk tegelijk boven meestal. Kunt u mij vertellen of het realistisch is dat ze vruchten gaan dragen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilias Posted December 23, 2013 Author Share Posted December 23, 2013 Hier is een foto van de plant op dit moment: Ook nog een foto van de mandarijn plantje: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilias Posted March 10, 2014 Author Share Posted March 10, 2014 Het citroenplantje is nu al een stuk groter en gaat de goede kant op alleen bij de mandarijn gaat het langzaam is dat normaal? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 Ja hoor, dat is heel normaal. Lekker koeler zetten al en zo licht mogelijk, vlak voor de ruit van een groot raam, niet speciaal in de zon, liever niet zelfs ( wat ik doe is als het toch voor een zuid-raam moet, dan plak ik een a4-tje kalkpapier op de ruit op die plek, dat het plantje geen directe zon ontvangt. Maar wel echt zo licht mogelijk. Niet te nat ook.Laten gaan en begin mei langzaam afharden en eind mei niet meer naar binnen halen. Ook het naar buiten doen: ook niet gelijk in de volle zon. In Juni is hij zover dat ie de hele dag volle zon kan / moet hebben. Volle zon ! en best veel vocht dan. En dan ook inmiddels kan je mesten.Volle zon ! ( zie topic : licht-lichtbehoefte-t12172.html ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bianca1998 Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 Ik heb zelf ook een paar mandarijnen en citroenboompjes (nog kleintjes). Bij mij staan ze in de badkamer. Daar groeien ze heel snel. Het is daar een beetje zonnig. Maar ik denk dat het vooral erdoor komt dat het daar heel vochtigen warm is. Mvg Bianca. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 10, 2014 Share Posted March 10, 2014 Leuk. Maar helaas is een badkamer meestal 's winters veels te warm voor een jonge citrus. Voor een zaailing kan het wel ( als het er voldoende licht is ), maar voor een oudere citrus is het gewoon af te raden. Die moet zeer koel en licht. Groei wil je nu helemaal niet, straks in mei weer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bianca1998 Posted March 12, 2014 Share Posted March 12, 2014 Oh wist ik niet. Ik heb alleen kleine vandaar Maar bedankt voor de tip! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilias Posted April 22, 2014 Author Share Posted April 22, 2014 Met de mandarijnplantjes gaat het heel goed ze groeien heel snel het zijn er veel meer geworden.De citroen groeit wat minder snel maar doet het nog steeds goedFotos volgen morgen.Ik ga trouwens ook beginnen met Limoen en passievrucht te planten heeft iemand daar nog tips voor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
suus76 Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 Hoe doe je een limoenplantje dan, in een limoen zitten geen pitjes? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilias Posted April 22, 2014 Author Share Posted April 22, 2014 Ooh dat wist ik niet dat is wel jammer dan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilias Posted April 22, 2014 Author Share Posted April 22, 2014 Hier zijn de fotos die ik beloofde: Mandarijnplantjes: Citroenplantje ik zie wel iets wits maar weet niet wat dat is en een blad is gekruld: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
D_SDennis Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 ALs die laatste een citroenplant is, ben ik een bananenboom... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilias Posted April 22, 2014 Author Share Posted April 22, 2014 Ik ben niet zo lang hier dus weet nog niet veel maar mij werd vertelt dat het citroenplantje is.Wat is het dan volgens jou op de eerste pagina is er ook een foto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
D_SDennis Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 Eerlijk gezegd weet ik het niet, het lijkt wel een koffieplantje. Maar citroen ziet er anders uit, meer zoals je mandarijnenplantjes. Spannend dus! Lekker buiten zetten zodat het plantje wat opknapt. Het zal snel duidelijk worden wat het wel is als het beter gaat groeien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilias Posted April 23, 2014 Author Share Posted April 23, 2014 Kan ik ze ook nu buiten zetten?Ik heb er citroenpitten in gedaan dus koffie dat kan sowieso niet. Maar we zien wel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted April 23, 2014 Share Posted April 23, 2014 Voordat er (misschien) vruchten aan komen ben je wel enige jaren verder.Maar het is gewoon leuk om te proberen. Ik heb zo een citroenboompje,een mandarijnbommpje,en nu een kweepeertje gekweekt. Ik zet ze in de vensterbank, in een bakje met een zakje er over. Ze komen wel redelijk tegelijk boven meestal. Kunt u mij vertellen of het realistisch is dat ze vruchten gaan dragen?Als je 7 tot 10 jaar geduld kan hebben wel... Wel jammer van die lange doornen anders kon je ze ondertussen ook als kamerplant in de woonkamer zetten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilias Posted April 23, 2014 Author Share Posted April 23, 2014 Ik zal het proberen vol te houden Wat bedoelt u precies met doornenZe staan in de woonkamer als kamerplant Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts