EdwinR Geplaatst: 21 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2011 wat nog te doen:(de volgorde is niet de werkbare volgorde ) Mestbak vullen. Teeltplan maken. Bouwplan maken diverse. Steiger buizen 1,5m plaatsen , ter versteviging bestaande hek. Verplaatsen van kas en schuur (wiselen van plek). Ploegen/Spitten. Watertonnen verhogen en vastmaken. Watertonnen aan elkander koppelen. Bemesten waar nodig. Straten van hoofdpad. deze lijst zal nog wel verder aangevuld worden tzt
EdwinR Geplaatst: 21 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2011 vandaag even geholpen met opruimen van een tuin (tuinder die er geen zin meer in had en letterlijk een ROTZOOI had gemaakt)fotos staan op mn telefoon enkeld is deze uit de stenen tijdperk ben wel wat tegels rijker geworden dus begin voor mn pad is aanwezig. maar hoe mensen hun moestuin letterlijk kunnen vernagelen heb ik dus ondervonden. helaas betond het groepje vrijwilligers uit 2 bestuursleden 2 vrijwilligers waarvan 1 meer de ondersteuning deed (80jaar dus....) maargoed morgen weer een dagie frutselen op de tuin.Als alles goed gaat word er mest gebracht (puur dus geen stro etc) , echter is in lelystad een behoorlijke beperkte aanbod hiervan (mest algemeen)
geedee Geplaatst: 21 oktober 2011 Geplaatst: 21 oktober 2011 Is er geen kinderboerderij in de buurt? meestal zijn die blij als iemand de mest komt afvoeren
EdwinR Geplaatst: 22 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2011 neej helaas niet (rand van lelystad) , wel wat manege''s op 500m tot 1 km afstand.Zal daar vandaag ff neuzen en vragen.
geedee Geplaatst: 22 oktober 2011 Geplaatst: 22 oktober 2011 Als je dan vraagt om de mest die vanuit de rij "bak" wordt opgeruimd, heb je ook nog eens schone mest(zonder stro). Houd er wel rekening mee dat er evt resten van ontwormingsmiddel in kan zitten: zie ook topic:post2930.html?hilit=ontworming%20paarden#p2930
EdwinR Geplaatst: 22 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2011 gedee mijn dank is groot voor de link , de mesthoop blijft 1 seizoen liggen in de mest bak , maar zal hier zeker navraag over doen. vanmiddag met de buurmans voertuig (omgebouwde maaier met kar) even heen en weerijden.TZT gaat ik zelf ook naar soortgelijk zoeken (voertuig) , daar waar ik mee help met onderhoud vanaf heden.is het zeer makelijk o.a. met afvoeren afval (alles is onverhard hiero) , en altijd makelijk aan het einde van het jaar scheelt je mega veel lopen met kruiwagens e.d.
jasmin Geplaatst: 22 oktober 2011 Geplaatst: 22 oktober 2011 De eigenaren kunnen je precies vertellen of de dieren aan de medicijnen zijn, of aan ontworming enzo. Dan wacht je een week, of help je een paar keer een stal te schonen van dieren die geen medicijnen krijgen. http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
EdwinR Geplaatst: 23 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2011 heb een deal met omligende manege en paarden eigenaren die aangrenzend van de tuinen zitten.enigste wat ik hoef te doen is aanhanger te plaatsen naast de mest bakken/ verzamelplekken.hier word mest in gedumpt zonder mest van een dier die medicijnen gebruikt.1 eigenaar bied me als compensatie aan pak shag per 2 afgevoerde aanhangers. persoon blij ik blij en mede tuinders blij , want tot heden durfde weinig mede tuinders van de vereniging in de omgeving naar mest te vragen. dus al met al tis gelukt , vanmiddag eerste lading al ophalen (1,5 kuub) en mn oudste 2 zoons (3 en 5) staan al te springen om te helpen.Overalls laarzen etc staan al klaar voor ze. (de 2 heren hebben een eigen stukje grond a 2 m2 p.p)
geedee Geplaatst: 23 oktober 2011 Geplaatst: 23 oktober 2011 Leuk om te horen, dat zo'n ideetje vanuit limboland uitvoering vind in Flevoland Voorlopig ook maar niet stoppen met roken.....
Helly Geplaatst: 28 oktober 2011 Geplaatst: 28 oktober 2011 Voorlopig ook maar niet stoppen met roken..... Good things come in small packages
EdwinR Geplaatst: 28 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2011 enige opruim werkzaamheden uitgevoerd op eigen tuin en andere tuinen. Nu in bezit van een goeie 300 tegels en meerdere tuin palen (+/-) 60 stks).Dus morgen (weekend tuinder ) ga ik dr vroeg uit en ga ik proberen de palen te plaatsen.huidige buurman links is gestopt en heeft onze erf afscheiding meegenomen. maar goed dan moeten we zelf maar wat doen , ook ga ik morgen proberen onze mest bak en GFT bak aan te passen.(hoger , dieper en nu behandeld met beits) Momenteel druk zoekend op MP en internet naar een trekkertje of maaier voor onze kipper in aanbouw (kiepbak),Deze zouden dan oa voor mest en afval transport misbruikt kunnen worden.(evt ook voor ploeg en freeswerken) weer genoeg gekkwebbeld , ff gluren op dit leerzame forumpje
EdwinR Geplaatst: 29 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2011 jah hoor weer terug van de tuin 20 paaltjes geplaatst.op de terug weg even naar de diverse 2dehands winkels geweest en wat een feest . steekbats , bats , hooivorh , mestvork , 3 harken , bezem en combihak en wat extra steelen rijker geworden.(tuin afdeling leeg gekocht haast) en dat voor 18 EURO!!!
Jorieke123 Geplaatst: 29 oktober 2011 Geplaatst: 29 oktober 2011 Goed bezig! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
geedee Geplaatst: 29 oktober 2011 Geplaatst: 29 oktober 2011 Dat herken ik wel...als ik ben geweest , hebben ze geen plantenbak meer over
EdwinR Geplaatst: 29 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2011 nu bezig om eeen tuin trekkertje aan te schaften scheelt straks een hoop gedoe met kruiwagen kl**en
EdwinR Geplaatst: 29 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2011 daar op mn werk het ONTZENNDEND druk is (tegenovergestelde!!) , zijn we bezig geslagen om het volgende proberen na te maken in 2 voud.
geedee Geplaatst: 29 oktober 2011 Geplaatst: 29 oktober 2011 Ben zooooo nieuwsgierig wat het is dat je in tweevoud aan het maken bent.....probeer nog eens de afbeelding up te loaden....ik zie niks....verklein je foto eerst...misschien is dat het probleem.
EdwinR Geplaatst: 29 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2011 hopelijk nu wel zie namelijk alle fotos
EdwinR Geplaatst: 29 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2011 poging via upload vmoestuin forum . (zit op andere niet soortgelijke forum en dat werkt net anders) sorry voor het ongemak en het wachten wat wij dus gaan proberen te maken op mijn werk en na werktijd: welliswaar kleinere versie. ook mooi maar veelt te overdreven is het volgende (beide getoonde kippers zijn Orginele mini werktuigen!)
EdwinR Geplaatst: 29 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2011 het trekkertje waar ik mee bezig ben. wel wat werk nodig , maargoed ook ff uploaden via moestuin forum.
Thessa Geplaatst: 29 oktober 2011 Geplaatst: 29 oktober 2011 ziet er goed uit ! heb je die echt nodig om je moestuin te bewerken ? wat doe je zoal met zo iets ?? ga je je groenten vervoeren ha ha grapje hoor... ik heb ook best een lap maar alles gaat met de hand kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
EdwinR Geplaatst: 29 oktober 2011 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2011 heb nu 3 are (300m2) en er komt 6 are bij (1dec) dus dan heb ik 900m2 het tractortje is dan meer voor ploegen maaien freeswerk .(maai frees en ploeg ook bij anderen)en natuurlijk handig met winterklaar maken.Denk aan mest en GFT rijden. Daar ik dus help bij het onderhoud/opruimen van het complexen en de leegtaande of leegkomende tuinen, is deze ook IDEAAL.denk dat de kruiwagen dan niet meer van zijn plekie afkomt.
geedee Geplaatst: 29 oktober 2011 Geplaatst: 29 oktober 2011 foto's uploade Is gelukt zie ik Trouwens....die tractor en die aanhanger heb je hard nodig straks als je soms van die pompoenen gaat kweken zoals frans hier op t forum zie post53312.html?hilit=lelijkheid#p53312
Jorieke123 Geplaatst: 29 oktober 2011 Geplaatst: 29 oktober 2011 Oh te gek, zo'n kar willen wij ook wel Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten