ruudt Posted December 3, 2013 Share Posted December 3, 2013 dit jaar heeft mijn walnotenboom zeer weinig noten gegeven.Degeen die eraf kwamen waren zeer klein en te hard om open te maken.Soor ras weet ik niet.Misschien mesten of kalk toevoegen aan de grond? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terra nullius Posted December 4, 2013 Share Posted December 4, 2013 Is het een jonge of oude boom? Vanuit mijn ervaring weet ik dat walnootbomen erg beurtjaargevoelig zijn. Het ene jaar verdrink je bijna in de walnoten en het jaar erop hangen er amper aan de boom. Denk niet dat je daar veel aan kan doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bee Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 ik denk dat het gewoon een minder jaar is, hier ook veel kleine noten. Qua aantal wel evenveel of andere jaren maar gewoon kleiner en toch 20% die, als je ze opent, zwart en droog zijn... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 Klopt, hier ook. Vooral de oudere bomen in de buurt hebben slechte noten gegeven... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 Kan ook goed aan het late voorjaar liggen he ? Walnoten zijn erg gevoelig voor late vorst. Zeker bij bloei. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
karins70 Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 Ik heb al 2 jaar amper noten, maar het jaar daarvoor juist weer extreem veel, hoort er denk ik bij, hoop op volgend jaar maar weer een goede oogst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 twee jaar lang waren de bloesems bevroren. Dit jaar dan nattigheid. Misschien volgend jaar beter, een walnoot is nu eenmaal een moeilijke boom... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
minie Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 bij mijn ouders juist een overschot aan goede walnoten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 Er was hier ergens een perser die walnoten te koop zocht..moet je even de zoekfunctie hier rechtsboven gebruiken.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted December 8, 2013 Share Posted December 8, 2013 Die is voor dit jaar voorzien (bericht verwijderd op verzoek - mails met mensen die noten wouden verkopen bleven binnenkomen). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts