Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

gordijn- dilemma...

Featured Replies

Geplaatst:

Ik zit met een gordijn dilemma, misschien dat jullie tips of ideeën hebben die mij kunnen helpen.

Wij hebben aan de achterkant van onze woning een glazen pui.

2 ramen van plafond tot de vloer en daar tussenin openslaande deuren.

Nou hebben we hier ook de zithoek.

Ik zoudaar graag iets voor die ramen hebben.

Vind het nu zo kil en kaal.

gordijnen tot op de grond zou erg mooi zijn, ware het niet dat wij 2 honden in huis hebben, en dus een boel haren en 1 van de 2 wil nog wel eens slopen.

Gordijnen tot halverwege? Iets anders?

Ik kan niet bedenken wat leuk zou zijn.

iemand een idee? Tips zijn meer dan welkom!

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Gordijnen van een materiaal waar niet zo snel haar aan blijft hangen? Of alleen het onderste gedeelte van zo'n soort materiaal/stofje...

Eventueel zo'n bevestiging verzinnen (klitteband wordt wat lelijk lijkt me... knoopjes is wel lekker rustiek... drukknoopjes...) zodat je het onderste gedeelte kan vervangen (wassen) als het gesloopt of behaard is... Hoef je niet de hele gordijnen te vervangen...

Zoiets...?

Ff gezocht naar plaatje... moeilijk te vinden... Bij deze zijn de gordijnen aan de onderkant ook van ander materiaal... (ja daar achter die tafel... )

Gordijn-gemma45121386953312.jpg

Alleen dan zou ik de delen dan dus niet aan elkaar vastnaaien maar een andere bevestiging bedenken...

gordijn-gemma-151131386953536.jpg

aangepast door Gast

Geplaatst:

Ik had dat in mijn vorige huis ook, maar toch gordijnen tot net boven de grond (paar cm er boven). Met hond en kat toch nooit haargordijnproblematiek gehad. Ik zou het gewoon doen, alle andere opties zien er maar raar uit namelijk!

Geplaatst:

je zou onderaan van het raam/schuifdeuren iets kunnen doen van plakplastic

en dan eentje die mooi past bij je gordijnen of de muur

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:
  • Auteur

@erny: helemaal geen slecht idee!

iets om mee verder te stoeien, thnx!

@mijke: zoals voorbeeld van erny vind ik niet lelijk hoor.

Vind gordijnen wel mooi warm staan.

Onze honden zijn erg ontstuimig en soms lekker onder de drekpoten..

dus niet een lichte kleur! Hahaha

@greetje: plakplastic al geprobeerd, was geen succes.

vind dat toch te kaal.

denk dat ik de openslaande deuren zo laat en voor de beide ramen wel iets hang.

alleen die natte neuzen tegen die ramen...je blijft poetsen...grrr..

Geplaatst:

Bedenk net ook dat je als bevestiging van beide delen ook zou kunnen veteren...

Moet je dan wel wat stevige stof voor hebben om er gaten in te kunnen ponsen...

Krijgt dan een soort "scheeps"thema...

Eventueel enigszins los veteren zodat je een soort "doorkijk"strookje krijgt ...

Geplaatst:

Hmm. Vond zelf eigenlijk dat ' waar is de mol' -topic leuker.

Sorry dames

Geplaatst:

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

haha zit met het zelfde dielemma, mijn ramen lopen wel niet van boven naar beneden. ik ben van plan om van die louvere deurtjes te gaan plaatsen of te wel van die franse luiken miss een idee, je heb ook van die jaloezieën die je open en dicht kan schuiven

Geplaatst:

Ja die oplossing van Erny vind ik ook wel mooi. Ik bedoelde ook niet dat dat lelijk was, want dat zijn juist wel lange gordijnen. Maar halflange gordijnen op lange ramen, dat is geen gezicht! Vind ik dan

Een andere optie zou rolgordijn kunnen zijn, die je heel dicht op het raam monteert. De kans dat dat in een dol hondenspel meegesleurd wordt is een stuk kleiner, helemaal omdat je ze overdag bijvoorbeeld voor de helft (of meer of minder) omhoog kunt doen. Zoiets:

duo%20roller%20rolgordijn%202.jpg

Of shutters:

watermark_788491079.jpg

Dat is vooral erg makkelijk schoon te maken, gewoon met een doekje!

Geplaatst:
  • Auteur
Hmm. Vond zelf eigenlijk dat ' waar is de mol' -topic leuker.

Sorry dames

Ach bit, had ik nou juist van jou DE tip verwacht.. hahaha

Geplaatst:
  • Auteur
Ja die oplossing van Erny vind ik ook wel mooi. Ik bedoelde ook niet dat dat lelijk was, want dat zijn juist wel lange gordijnen. Maar halflange gordijnen op lange ramen, dat is geen gezicht! Vind ik dan

Een andere optie zou rolgordijn kunnen zijn, die je heel dicht op het raam monteert. De kans dat dat in een dol hondenspel meegesleurd wordt is een stuk kleiner, helemaal omdat je ze overdag bijvoorbeeld voor de helft (of meer of minder) omhoog kunt doen. Zoiets:

duo%20roller%20rolgordijn%202.jpg

Of shutters:

watermark_788491079.jpg

jaaaaa shutters vind ik mooi..al jaren maar zijn zo duur volgens mij..

het gaat om 2 ramen van ruim 1 meter breed en ruim 2 meter hoog.

Zal es ff kijken of ik een offerte kan krijgen.

manlief kwam met het lamellen idee...hm vind ik toch minder mooi.

hoewel er dan geen stof op komt.. da's weer een voordeel.

Dat is vooral erg makkelijk schoon te maken, gewoon met een doekje!

Geplaatst:

Dacht juist dat die sloper in je familie wel snel korte metten zou maken met die lamellen...?

Geplaatst:

Ja dat lijken mij nou ook bij uitstek uitnodigende bungeldingen waar een grijpgrage hond wel eens eventjes zijn tanden in wil zetten?

Overigens, niet vervelend bedoeld, maar waarom voed je je honden niet gewoon op? Honden zijn intelligente beesten en je kunt ze echt prima afleren om niet aan de gordijnen te zitten, en je kunt ze ook prima met een handdoekje schoonwrijven in de gang voordat ze de woonkamer in rausen. Je kunt ze zelfs als je dat wilt leren om in de woonkamer niet te rausen. Dat lijkt me efficienter dan ingewikkelde constructies bedenken en daar telkens met een doekje bij paraat staan. Of heb je jonge honden? Want dan zou ik gewoon nog ff wachten, die sloop-fase gaat ook een keer voorbij!

Geplaatst:
  • Auteur

Honden zijn inderdaad jong nog.

En gewoon lomp, niet bewust naar of gemeen.

over het algemeen zijn ze netjes en goed gemanierd hoor, maar ja ze willen soms wel eens even gek doen.

En... de ene hond is de andere niet he?

Duitse herder heeft nog nooit iets gesloopt, labrador is gewoon een ondeugend hondje.

dat blijft een doerak die wel eens iets proberen wil, dat heeft niks te maken met opvoeding.

Denk dat het shutters gaan worden, vandaag ff bekeken bij een bedrijf in de buurt en zal dinsdag maten doorgegeven voor offerte.

Geplaatst:

spannend, shutters zijn toch niet zo duur als je dacht? We willen wel een voor en een na foto he!

Geplaatst:

Hoi ik weet niet of het wat is. Maar plieche is een luxaflex die je van boven en onder kan regelen en je hebt ze in verschillende door scheining. Met een stevige onder rand. Ik zo eerst eens uitproberen met een stuk lap en dan kijken wat de beesten er mee doen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.