Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Featured Replies

Geplaatst:

1-1024x665.png

Is er op dit forum animo om een Poule te organiseren rondom het tv-programma Wie is de Mol? Deze poule is alleen op uitnodiging. Het is een zelf gemaakt spel en ik organiseer dit puur omdat ik het leuk vind. Er zitten verder geen kosten aan verbonden en is helemaal gratis. Er doen meerdere groepen mee, waaronder bijvoorbeeld 'GoT'. Als gebruiker sta je inschreven binnen 1 groep en speel je tegen elkaar om de meeste punten, maar je kan ook zien hoe je de groep presteert ten opzichte van andere groepen.

Wat houd het kortgezegd in:

Wekelijks is er een uitzending op de TV rondom dit programma. Op een website (http://www.zaphut.net/wiemol ) kan je stemmen wie jij denkt dat de Mol, Winnaar en komende afvaller wordt. Na iedere aflevering volgen er drie vragen over de mol. De punten van dit laatste krijg je pas toebedeeld als hier tijdens het progamma meer duidelijkheid in komt.

De puntentelling

Iedereen begint met 0 punten. Heb je een juiste voorspelling gedaan dan krijg je hiervoor een aantal punten. Heb je het fout, dan krijg je daar natuurlijk geen punten voor.

Wie valt er deze aflevering af: 1 punt (na iedere aflevering)

Wie is de Mol: 2 punten (aan einde van programma)

Wie is de winnaar: 1 punt (aan einde van programma)

Een afleveringsvraag goed beantwoord: 1,2,3 punten te behalen per vraag.Minimaal 3 tot maximaal 6 punten per aflevering. Altijd 3 vragen per aflevering. (aan einde van programma)

Dus voorbeeld:

Als je de Mol voor aflevering 1 goed voorspeld krijg je hier 20 punten voor. Voor de juiste winnaar 10, en de juiste verliezer 10. De volgende ronde zal dit 18/9/9 zijn etc.

De statistieken

Bij de statestieken (stats in menu) kan je van alle gebruikers binnen jou groep of van iedereen de resultaten bekijken.

Uitleg over de maximalepuntenlijst: Voorbeeldsituatie: In deze lijst berekend het systeem de optimale situatie. Heb je dus 4 keer een mol gekozen in de eerste 4 rondes en daarna 4 keer een andere mol in de laatste rondes dan is de kans dat 1 van de 2 de mol is groot. Het systeem bekijkt in beide gevallen hoeveel punten je met welke mol kunt verdienen en kiest dan degene met de meeste punten. Uiteraard gebeurd dit ook met de winnaar. Dit alles bij elkaar opgeteld + de punten van de al behaalde afvallers dan krijg je de maximaal behaarbare punten.

Nogmaals. Dit alles vrijwillig en gratis. Het is een eigen gemaakt spel, alleen kan er meegedaan worden op uitnodiging. Bij deze is dit forum dus uitgenodigd gezien ik hier toevallig heb aangeschoven vorig moestuinjaar (helaas is het achteraf niet veel geworden). Bij voldoende interesse (minimaal 10 deelnemers die aangeven het leuk te vinden) zal er een groepsaccount en extra informatie volgen. Dan zal deze zogenaamde 'first post' alle informatie bevatten en netter worden gemaakt en kan er begonnen worden met inschrijven.

Geplaatst:

Nee dankjewel als ik hier op de site kom, zoek ik tuin informatie , en alles wat met tuinen te maken heeft,

geen televisieprogramma's ,laat staan zoiets als een poule

Geplaatst:
  • Auteur

Oke prima... maar er zullen meer mensen zijn die dit niet zoeken. Reageer dan niet en klik er niet op. Het gaat mij even om de mensen die het wel leuk vinden. Als ik verder geen reacties krijg is dat een duidelijk signaal uiteraard, maar hoef niet te weten waarom mensen een forum bezoeken... Het is een vraag of je dit leuk zou vinden, niet een vraag waarom je deze site bezoekt... begrijp je?

Geplaatst:

Ik denk dat jíí iets niet begrijpt.

Je moet dit niet willen op een moestuinforum, en of je het leuk vindt of niet, dit is al de tweede negatieve schriftelijke reacties.

Nog duidelijker signaal dan géén reacties, dus doe er je voordeel mee.

Geplaatst:

Het kan me echt aan mn aars oxideren wie de mol is! Leuk idee voor op een forum dat over media gaat of affiniteit met dit soort onderwerpen heeft, maar het moestuinforum? Dat is toch echt wat te ver gezocht ben ik bang.

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

was nou de titel geweest:

wie HEEFT de mol.................

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

hahahahaha Greetje helaas ook dan moet ik passen op dit moment

(klop het af, want a s zomer is het weer huilen met de pet op .)

Dit item hoort hier niet punt uit

Geplaatst:

Wat heeft dat met tuinieren te maken vraag ik me af?

Ik hoef het zeker niet.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

IK weet wel WAAR de mol is...in mijn tuintje..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

ach heleen.....

het is de babbeltuin, hé

dus ff geen moestuin, alhoewel........ de mol houdt wel van schone grond

enne.......die molletjes is best leuk volk

mijn kleinkinderen kijken er graag naar.....en helaas

mijn oudste dochter.....die hoef ik niet te bellen hoor als de mol op t.v. is

en dan vind ik.......... ik hou van Holland zo leuk en 1000000jacht

sorry jeroen: ik bedoel het niet slecht hoor maar je kan het topic qua titel ook aanpassen en kijken wat we allemaal voor leuke dingen weten over de mol

ga er maar vanuit dat je dan hele andere reacties gaat krijgen

terwijl ik dit tik zie ik ineens dat appelvrouw weet waar de mol is

weer een geheim opgelost!!!!

Geplaatst:

Ik weet ook waar de mol is, want in mijn kinderleven heb ik er vroeger heel wat ceremonieel begraven in mijn tantes tuin (inclusief grafsteen en bloempjes! )

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Wat zijn jullie erg zeg

Tuurlijk is dit de babbeltuin, maar beter kunnen ze hier nog een ouwe beppe-tuin gedeelte maken voor zure off-topic reacties op van alles en nog wat. Zuur, melig, whatever; de een is nog erger dan de ander.

Er bestaat ook een mogelijkheid een topic gewoon te laten voor wat het ís he? Heb je er niks mee ? Geeft niks. Niet voor jou bestemd; niet reageren. Tssss ..... Écht wel erg jullie.

Is dit naast tuinieren de man z'n passie, whatever, .....lááát die man. Reageert er niemand, verdwijnt het topic vanzelf.

Als het mijn interesse wél zou hebben, zou ik nu al niet meer durven er positief op te reageren.

Geplaatst:

Bit, my thought's exactly!. (ook al past het ondewerp niet helemaal op het forum)

Geplaatst:

@ BIt, plaatser zou denken: dat geeft een hoop hoop! Maar nee, in je laatste zin ontneem je zelfs de hoopvolle mol zijn laatste molshoop en ... ben je toch nog érger in je reactie dan de rest...

Geplaatst:

We hoeven niet meer te zoeken, hier is de mol en hij is morsdood. P823012512401386948296.JPG

Geplaatst:
  • Auteur

Excuses dat ik iets aanbied, zal het voortaan niet meer doen. Ik wist niet dat de babbeltuin over tuinieren moest gaat. En idd wat Bit zegt, reageer dan gewoon niet i.p.v. die aso-reacties en verwijten terwijl het 'leuk' bedoeld is. Er doen ook andere fora's en die hebben ook niks met dit spel te maken, maar vinden het als community wel superleuk om mee te doen. Dit zijn wel fora's met gemiddeld wat jongere mensen, ik denk dat het daar mee te maken heeft.

Geplaatst:

Volgens mij verwijt niemand je iets, je hebt het geprobeerd en het is duidelijk dat mensen hier daar niet op zitten te wachten. Kon je ook niet weten van tevoren natuurlijk. Maar net zoals dat jij het recht hebt om het aan te bieden hebben mensen het recht om daar hun mening over te geven, zo gaat dat op een forum. No hard feelings verder he?

Geplaatst:

Wow Mijke... je zegt: "... en het is duidelijk dat mensen hier daar niet op zitten te wachten."

Ik denk niet dat je zo snel voor alle honderden forumleden kan spreken. En diegenen die zo negatief reageerden... dat zijn er maar een paar.

Doe zelf niet aan dat mol-gedoe maar weet dat veel mensen het wel volgen. En als Jeroenm daar nou een leuk spel omheen heeft bedacht om het Mol-beleef-genot te verhogen vindt ik dat alleen maar leuk. Dat hij dan ook nog hier aanbiedt dat mensen kunnen meedoen is in de babbeltuin ook ok. Ook al heeft het niets met tuinieren te maken.

Ik hou niet van spelletjes maar het zou ábsoluut iets voor mijn broer zijn die daar verzot op is.

Vond dat zijn enthousiaste aanbieding wel wat snel "in het belachelijke" werd getrokken en dat was niet nodig...

Hoewel de link met mol en moestuin natuurlijk wel snel is gemaakt...

Geplaatst:
Excuses dat ik iets aanbied, zal het voortaan niet meer doen. Ik wist niet dat de babbeltuin over tuinieren moest gaat. En idd wat Bit zegt, reageer dan gewoon niet i.p.v. die aso-reacties en verwijten terwijl het 'leuk' bedoeld is. Er doen ook andere fora's en die hebben ook niks met dit spel te maken, maar vinden het als community wel superleuk om mee te doen. Dit zijn wel fora's met gemiddeld wat jongere mensen, ik denk dat het daar mee te maken heeft.

hoe wel ik de 1ste was die zo'n flauwe opmerking maakte wil ik nu toch even zeggen:

dat jij jeroen geen excuses hoeft aan te bieden!!!!!

en zoals erny ook zegt[wat ik ook zei] het is de babbeltuin waar onderwerpen niet moestuin gerealiteert hoeven te zijn!

dus....

bij deze wel mijn excuus.......ik ben idd een beetje aan jouw enthousiasme voorbij gegaan

maar soms kan ik mij niet helemaal beheersen maar vind niet dat mijn reacties aso waren.......

nogmaals....sorry jeroen!

Geplaatst:
Als het mijn interesse wél zou hebben, zou ik nu al niet meer durven er positief op te reageren.

OK, ik (re)ageerde ook wel snel op die mol..melig ja, dat wel, maar ( ter schamele verdediging) ik heb zoveel molshopen platgeharkt de afgelopen weken..dat ik echt wel weet waar de mol is schot voor open doel.

Ik vind trouwens dat Jeroen hier mag plaatsen wat hij wil..dat doen wij ook toch? Ik in ieder geval wel, ik heb hier bijvoorbeeld eens een patroon voor een kinder-pyama gevraagd..nooit een negatieve reaktie gehad..en ik vind dat Jeroen die ook niet verdiend.

Misschien heeft Bit wel gelijk..wie zou willen durft misschien niet meer met deze negatieve reakties. Een goede les jongens ( meisjes)

Bit: volgens mij heb jij het wel erg zwaar met de dames de laatste tijd niet ik heb al een paar keer gelezen dat jij beter kippen dan vrouwen kan houden..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Wat zijn jullie erg zeg

Tuurlijk is dit de babbeltuin, maar beter kunnen ze hier nog een ouwe beppe-tuin gedeelte maken voor zure off-topic reacties op van alles en nog wat. Zuur, melig, whatever; de een is nog erger dan de ander.

Er bestaat ook een mogelijkheid een topic gewoon te laten voor wat het ís he? Heb je er niks mee ? Geeft niks. Niet voor jou bestemd; niet reageren. Tssss ..... Écht wel erg jullie.

hoewel je gelijk hebt bit....

om hier nu meteen een

ouwe beppe-tuin gedeelte
te maken......

dan voel ik me dit keer wel erg aangesproken als....beppe!!

Geplaatst:

Ik vind het wel een leuk programma de mol kan niet altijd kijken ivm mijn werk en opnemen is geen optie dan zit ik een maand later te kijken en is de mol intussen al bekend

Geplaatst:

Ik ben meer fan van Waar is de mol, beetje off topic, ik weet het.

Geplaatst:

@ Erny, wat je zegt, zet me wel tot nadenken. Natuurlijk is iedereen vrij in wat er in deze rubriek opgestart mag worden. Het is mij ook gelukt, met allerlei geneuzel over een muts, om een heuse slaapmuts in de wacht te hebben gesleept, die ik nu elke nacht draag, door iemand gebreid (of gehaakt? ) van dit moestuinforum...

Echter de manier van plaatsen, het er vooral bij zetten dat wanneer je niet geïnteresseerd bent, je dan vooral NIET moet reageren. En dat heel nadrukkelijk, alsof plaatser de bui al voelt hangen, dan kan ik me niet meer inhouden. Inkoppertje, doelpunt. Plaatser hapt. "Ja maar jullie moeten NIET reageren". Maar goed, de toon is al gezet, sorry, ik heb er aan meegedaan. Niet echt rot bedoeld hoor, maar ik moet nog wel tot tien leren tellen. Veel plezier met je spel Jeroen!

Ik ga nu commissaris Witze kijken die in de wacht staat, kijken wie de dader is! Een leuk programma voor deze saaie moestuinier die niet op de tuin kan zijn vanwege de winter en die niet van wie is de mol spelletjes houdt (flauw!).

Geplaatst:

Ik denk dat het meeste al besproken is, maar door de berichtjes heen scrollend zit er toch een (waarschijnlijk onbedoelde) botte toon richting Jeroen. Nu ben ik misschien wel de laatste die hierover iets mag zeggen, gezien mijn felle uitspattingen onlangs op het proefvelden topic, maar de manier waarop je iets duidelijk maakt is ook van belang.

Een forum zoals dit, maar met name andere fora waar ik vooral actief ben (de twee chilifora, waar jeroen volgens mij ook wel eens op zit als ik me goed herinner), is toch ook een online ontmoetingsplaats. Een moderne sportkantine of een kerkgezelschap, noem het maar zoals je zou willen. Het is een manier om passies te delen en het zou een beetje kortzichtig zijn om aan te nemen dat dat alleen tuinieren is. Op de chilli fora komen ook niet chilli zaken tot uiting zoals geboorte van kinderen, verjaardagen, opstellen voor school controles, apps, nieuwe technieken, ook allemaal niet chilli gerelateerd, maar de sociale interactie alleen maar sterker makend. Ik was woensdag jarig en toen ik op het peppersrus forum kwam en tientallen felicitaties zag, deed dat me toch wel wat, dat is iets sociaals. Dat moet toch kunnen op een forum.

Ik ben het wel eens dat er wel een soort filter in moet zitten, maar dat kan op een normale manier gebracht worden. Nu komt het toch wel wat naar op mij over, wat te denken van jeroen. En bekijk het positief als Jeroen zijn tweede passie, wie is de mol (overigens een beregoed programma!) wil delen op dit forum zegt dat iets over de leden waarmee hij dit graag wil delen. Hij doet dit het graag met zijn "online vrienden" op dit forum, zo kan je het ook maar bekijken! Toch?!