janita Geplaatst: 22 februari 2014 Geplaatst: 22 februari 2014 Tomaat jip en Janneke, cherry cascade en principe borghese gezaaid. Ik heb nu 12 soorten en ben erg benieuwd naar de verschillende smaken! Quote
palmera Geplaatst: 22 februari 2014 Geplaatst: 22 februari 2014 2e ronde pepers en gewone paprika gezaaid, want de eerste willen nog steeds niet ontkiemen Quote
dennislp Geplaatst: 22 februari 2014 Geplaatst: 22 februari 2014 Vandaag ananaskers gezaaid. Daarnaast vndaag de dode ananaskers planten opgeruimd. De bak waar ze in stonden lag vol met tientallen, wellicht honderden, zaden.Heb ze dus onder een klein laagje aarde gedaan, de pot afgedekt met een dikke laag plastic en tegen een muur op het zuiden gezet. Ben benieuwd of het wat gaat worden. Afgelopen jaar liepen de 'onkruid'-ananaskersjes van buiten veel ste ver achter, ben benieuwd hoe dat gaat met de warme temperaturen van nu. In ieder geval heb ik ze ook gewoon binnen gezaaid.. Ben benieuwd naar de verschillen! Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
kiekenboerinneke Geplaatst: 22 februari 2014 Geplaatst: 22 februari 2014 Ha, ik heb bij m'n wortels en sjalotten dezelfde methode toegepast.... " instant greenhouse"... Morgen gaan de tijgertomaten, zwarte krims, limoentomaten en aubergines in de miniminiserre. Erg benieuwd wat eruit gaat komen!Van de keukenkruiden ( basilicum, tijm, bieslook en peterselie ) is ook inmiddels alles opgekomen. En nog eens kijken om kiemgroenten.... Ik heb nog 4 zakjes verschillende liggen.... Welke zouden we pakken? Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 22 februari 2014 Geplaatst: 22 februari 2014 Oja, en de eerste lading patatten gaat de zakken in... Quote
Jane Doe Geplaatst: 22 februari 2014 Geplaatst: 22 februari 2014 Eerste tomaat, paprika, courgette en pompoen zijn er. Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 22 februari 2014 Geplaatst: 22 februari 2014 Is het niet wat vroeg voor pompoen? Quote
Jane Doe Geplaatst: 22 februari 2014 Geplaatst: 22 februari 2014 Een klein beetje vroeg maar.Kunnen in wintertuin warm blijven, dan naar de kas verhuizen en dan buiten spelen. Quote
mijke Geplaatst: 23 februari 2014 Geplaatst: 23 februari 2014 een hele rits bloemen die ik achter de flat wil uitzetten als guerilla gardening Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Gast Geplaatst: 23 februari 2014 Geplaatst: 23 februari 2014 Hoi op 20-2-2014heb ik de volgende zaadjes gezaaid. meloen jenny lindrode pot witte cherry kers tomaatwitte chinees bak tomaat limonchikigrote zwarte bak 1e rij rode bieten , 2e rij mini bell choclate paprika , 3e rij watermeloen.grijze pot 2 stekjes van ananas aardbeibruine plasticpot een afgebroken stek van de rode aardbei uit de tuin welke soort geen idee.Hopelijk komen de zaadjes goed op afwachten nu.Ze staan goed warm voor de raam met veel zon. Dus dat moet goed komen denk ik.Groetjes jessica Hier wat foto's Quote
Nynkef Geplaatst: 23 februari 2014 Geplaatst: 23 februari 2014 Vandaag de peultjeszaailingen in de volle grond gezet. Quote
Jane Doe Geplaatst: 23 februari 2014 Geplaatst: 23 februari 2014 100 tal tulpen, straks nog wat tuinbonen, bonen en peultjes. Quote
Limoen Geplaatst: 23 februari 2014 Geplaatst: 23 februari 2014 Rucola en spinazie in de volle grond. Misschien iets te enthousiast en te vroeg nog Quote
Erny Geplaatst: 23 februari 2014 Auteur Geplaatst: 23 februari 2014 Omdat mijn Pimenta da Neyde niet echt soortecht lijkt te zijn, veel te groen, heb ik daar nog maar even 4 verse zaadjes van gezaaid. Is wel mn favorietje dus die wil ik niet missen. Quote
Bit Geplaatst: 23 februari 2014 Geplaatst: 23 februari 2014 2e zaai buiten van een paar regels spinazie. 1e zaai was één week terug, piept bijna boven. Toch niks te vroeg denk ik. Gaat allemaal voorspoedig. Was ook wel héél erg lekker weer vanmiddag hoor Quote
Eveline68 Geplaatst: 23 februari 2014 Geplaatst: 23 februari 2014 Zaad aan het uitzoeken, en daar drie zakjes uit gehaald die behoorlijk over de datum zijn, en gezaaid in potjes.Waarom .... ? zonder om weg te gooien mmmm ik moet gaan leren gewoon nieuw te kopen en dit inderdaad gewoon weg gooien. Quote
Jizkaha Geplaatst: 23 februari 2014 Geplaatst: 23 februari 2014 Tomaten en een 2e lading pepers in de deno gefriemeld. Worteltjes, tuinbonen & radijs in de koude bak. Platte peterselie, dragon & mosterdblad in de kas. Quote Zelluf doen
appelsientje 60 Geplaatst: 23 februari 2014 Geplaatst: 23 februari 2014 Raapsteeltjes en peterselie gezaaid paprika in de deno gedaan. Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
SuusP Geplaatst: 23 februari 2014 Geplaatst: 23 februari 2014 Aubergientje Pukkie gezaaid, nu maar hopen dat deze zich inderdaad klein houdt tot ie naar buiten mag. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
maboc Geplaatst: 23 februari 2014 Geplaatst: 23 februari 2014 - tomaten (Harzfeuer)- tomaten (mix van allerlei cherry tomaatjes volgesn de vrienden van lidl)- pluksla (Amerikaanse roodband)- snij bieten (Ruhubard Chard)- prei (Zwitserse Reuzen) Volgens mij is 't voor alles eigenlijk wat te vroeg gezin de commentaren in andere topics. Maar...ik kon gewoon niet wachten.We zien 't wel. Als alles te vroeg groot is om buiten uit zetten dan.....tsja....dan wodt 't dure compost. Van alles wel veel zaadjes overgehouden, dus ik kan over een maand oid. gewoon opnieuw. Owja....alles binnen gezaaid, dus alles zal op de duur verspeend en daarna naar vaste grons moeten Quote
katrien888 Geplaatst: 23 februari 2014 Geplaatst: 23 februari 2014 Met dit zonnig weertje ook weer is buiten bezig geweest....4 peterselieplantjes die weer uitschieten verplant in een grote pot.Bij het snoeien van lavendel meteen de toppen als stekken in potjes geplant...is zien als dat lukt .De van vorig jaar genomen stekken van rozemarijn ook verplant in grotere potjes.En een lintje gemengde sla geplant in een lange bloempot, alles staat voorlopig nog in de serre. grtjs, katrien Quote
inge.d.g Geplaatst: 23 februari 2014 Geplaatst: 23 februari 2014 Paprika en zoete puntpaprika.... Quote
Kibas Geplaatst: 24 februari 2014 Geplaatst: 24 februari 2014 Raapstelen en radijs in de volle grond Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.