Ga naar inhoud

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag ananaskers gezaaid.

Daarnaast vndaag de dode ananaskers planten opgeruimd. De bak waar ze in stonden lag vol met tientallen, wellicht honderden, zaden.

Heb ze dus onder een klein laagje aarde gedaan, de pot afgedekt met een dikke laag plastic en tegen een muur op het zuiden gezet. Ben benieuwd of het wat gaat worden. Afgelopen jaar liepen de 'onkruid'-ananaskersjes van buiten veel ste ver achter, ben benieuwd hoe dat gaat met de warme temperaturen van nu. In ieder geval heb ik ze ook gewoon binnen gezaaid.. Ben benieuwd naar de verschillen!

IMG20140222160204-148681393095470.jpg

Geplaatst:

Ha, ik heb bij m'n wortels en sjalotten dezelfde methode toegepast.... " instant greenhouse"...

Morgen gaan de tijgertomaten, zwarte krims, limoentomaten en aubergines in de miniminiserre. Erg benieuwd wat eruit gaat komen!

Van de keukenkruiden ( basilicum, tijm, bieslook en peterselie ) is ook inmiddels alles opgekomen.

En nog eens kijken om kiemgroenten.... Ik heb nog 4 zakjes verschillende liggen.... Welke zouden we pakken?

Geplaatst:

Hoi

op 20-2-2014

heb ik de volgende zaadjes gezaaid.

meloen jenny lind

rode pot witte cherry kers tomaat

witte chinees bak tomaat limonchiki

grote zwarte bak 1e rij rode bieten , 2e rij mini bell choclate paprika , 3e rij watermeloen.

grijze pot 2 stekjes van ananas aardbei

bruine plasticpot een afgebroken stek van de rode aardbei uit de tuin welke soort geen idee.

Hopelijk komen de zaadjes goed op afwachten nu.

Ze staan goed warm voor de raam met veel zon. Dus dat moet goed komen denk ik.

Groetjes jessica

Hier wat foto's

DSC0264253231393156695.JPGDSC0264158961393156671.JPGDSC0264088161393156650.JPGDSC0263932271393156620.JPGDSC0263932271393156620.JPGDSC0263898401393156592.JPGDSC0263758631393156558.JPG

Geplaatst:

Omdat mijn Pimenta da Neyde niet echt soortecht lijkt te zijn, veel te groen, heb ik daar nog maar even 4 verse zaadjes van gezaaid. Is wel mn favorietje dus die wil ik niet missen.

Geplaatst:

2e zaai buiten van een paar regels spinazie. 1e zaai was één week terug, piept bijna boven. Toch niks te vroeg denk ik. Gaat allemaal voorspoedig. Was ook wel héél erg lekker weer vanmiddag hoor

Geplaatst:

Zaad aan het uitzoeken, en daar drie zakjes uit gehaald die behoorlijk over de datum zijn, en gezaaid in potjes.

Waarom .... ? zonder om weg te gooien mmmm ik moet gaan leren gewoon nieuw te kopen en dit inderdaad gewoon weg gooien.

Geplaatst:

- tomaten (Harzfeuer)

- tomaten (mix van allerlei cherry tomaatjes volgesn de vrienden van lidl)

- pluksla (Amerikaanse roodband)

- snij bieten (Ruhubard Chard)

- prei (Zwitserse Reuzen)

Volgens mij is 't voor alles eigenlijk wat te vroeg gezin de commentaren in andere topics. Maar...ik kon gewoon niet wachten.

We zien 't wel. Als alles te vroeg groot is om buiten uit zetten dan.....tsja....dan wodt 't dure compost. Van alles wel veel zaadjes overgehouden, dus ik kan over een maand oid. gewoon opnieuw.

Owja....alles binnen gezaaid, dus alles zal op de duur verspeend en daarna naar vaste grons moeten

Geplaatst:

Met dit zonnig weertje ook weer is buiten bezig geweest....4 peterselieplantjes die weer uitschieten verplant in een grote pot.

Bij het snoeien van lavendel meteen de toppen als stekken in potjes geplant...is zien als dat lukt .

De van vorig jaar genomen stekken van rozemarijn ook verplant in grotere potjes.

En een lintje gemengde sla geplant in een lange bloempot, alles staat voorlopig nog in de serre.

grtjs, katrien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...