Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2014)


Erny

Aanbevolen berichten

Ik heb vandaag citroengras gezaaid. Verder eergisteren stevia (is al na twee dagen groene blaadjes te zien ), maggieplant en chinese bieslook gezaaid.

 

Gisteren (veel te vroeg) broccoli Kailan gezaaid. (Zie ander topic )We zien wel wat het wordt. Gelukkig heb ik meer zaadjes!

 

Een week geleden ook radijsjes gezaaid. Zonder cloche. Is tie echt nodig? Het is wel in een grote mand gezaaid. Misschien een idee om er plastic over te spannen?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de koude kas vandaag radijs, radijssla, raapstelen, ijzerhard, rankspinazie en oesterblad.

Verder in huis gezaaid: koolrabi, spitskool rood en wit, mizuna, witte bosaardbei, rode eikenbladsla, meiraap, rode en witte spitskool, witte, rode en gele bieten.

Voor mijn vader en zus heb ik diverse slasoorten, rankspinazie (vaste plant, klimmer), turkse spinazie, witte winterwortels, wilde rucola (vaste plant) en mizuna gezaaid.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nynke: Ik heb vandaag ook zomerwortels gezaaid ( in een bak en onder plasticfolie )

Verder nog sjalotten ( ook onder plasticfolie ) en radijs op zaailint.

Deze staat mee met de ( overgebleven ) bloemkool onder een fleecetunnel in de serre.

 

Staan nog op het programma: tijgertomaten, zwarte krims, en limoentomaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net als probeersel een teen knoflook in de volle grond gestoken (dat kon nog volgens mijn moestuin boek).

 

Een bakje met sugarsnaps en snijbonen staat te ontkiemen en zometeen ga ik tomaten, pepers en paprika in mijn vensterbank kasje zaaien. prei komt in een pot denk ik.

Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zondag 16 feb.:

De peperplantjes verspeend, 42 stuks.

 

En weer nieuwe gezaaid:

Voor Jet, zo veel mogelijk 3 in 1 potje:

Habanero Geel (6x)

Shishito (5x)

Peter Peper (5x)

Aji Dulce (6x)

Turkse peper (6x)

Schwarzwald paprika (6x)

Oranje Snack paprika (6x)

 

En omdat er nog ruimte voor mij overbleef:

Veneza Piperka 2x

Bolivian Rainbow 2x

Yatusfusa 2x

Purple Tiger 2x

Jalapeno Purple 2x

Chiltepin 2x

Cseresnye 2x

Piment d'Espelette 2x

Jalapeno Jaloro 2x

Pimiento de Padron 2x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Plantuien in de grond gestoken, plusminus 100 witte, 100 gele en 100 rode.. Witte zijn Snowball, de rode en de gele komen van de boerenmarkt dus geen idee welk ras. Als het al plantuitjes waren ik ga het merken, ze waren in elk geval heeeeel erg klein.

 

vanavond nog knolserder zaaien waar ik nog een zakje van op de kop kon tikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...