Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Mini snijbiet

speets

Recommended Posts

Laatst in een restaurantje een salade gegeten waar heel kleine rode blaadjes in zaten. Volgens de kok was dat mini snijbiet, maar dat kan ik nergens vinden.

Kent iemand dat of zou het gewoon piepjong geoogste gewone rode snijbiet zijn?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Inderdaad, jong geoogste snijbiet Weet alleen niet of er nog speciale soortjes voor gebruikt worden. Maar o.a. denieuwetuin.be bied het aan in een mix. (Staat onderaan de pagina, en hun zeggen dat er ook nog Melde door zit.. Ben die alleen nog nooit tegengekomen tussen m'n zaaisels uit dat zakje )

Edit: rode amaranth kan je ook zaaien en jong oogsten voor kleine rode blaadjes, vooral ter decoratie. (Ik vind hem vrij smaakloos.)

Ik meen gelezen te hebben dat het ook de manier van zaaien is..grote snijbiet zaai je voor en plant ze ruim uit, kleine snijbiet ruim zaaien ter plekke zodat de blaadjes/plantjes geen ruimte hebben uit te groeien.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Ruim zaaien ter plekke, dan hebben ze toch ook ruimte of?? Ik heb zelf eerder dit jaar breedwerpig gezaaid (niet een handige zet bleek later), en om uit te dunnen de kleine plantjes weggeplukt en in de sla verwerkt. Maar ik kan me voorstellen dat dit niet de meest handige manier is om veel kleine blaadjes te kunnen oogsten. Ik kan me voorstellen dat als je ze op regels of in een klein bakje zaait dat ze dan minder ruimte hebben.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017