Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik wil graag voor de aardbeien achter in de tuin tegen de schutting een bak maken

nu heb ik nog van die hoek ijzeren staanders van een stellingkast

mijn bedoeling is met planken daar 2 smalle bakken in te maken:

DSC0500854981389040377.jpg

wat zou dan de max lengte zijn?

1 meter of red 1,20 het ook?

de onderste op ook op hoogte vanwege het niet Mogen bukken

en wat zou de tussenruimte moeten zijn tussen de bakken?

is 30 cm genoeg

de schutting is de meest zonnige plek in de tuin

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

Als de schutting stevig genoeg is, is dan zoiets niet veel makkelijker?

img1676k83161334852740.JPG

Dus twee grenenhouten balkjes verticaal aan de schutting schroeven, daarop plankendragers schroeven.

Eventueel een tweede kolom erbij, ook weer met twee balkjes. Bij niet al te lange bakken heb je niet eens een plankje op de dragers nodig.

Als de schutting echt heel stevig is, zijn de verticale balkjes misschien ook niet nodig.

Balkonhaken direct aan de schutting schroeven kan natuurlijk ook. Goedkoop bij de action (kunststof; seizoenartikel?)

Afstand tussen planken: Hoogte van een bakje + aardbeiplant zal minstens 30 cm zijn misschien fors meer. Daarnaast moet er ook nog voldoende licht bij kunnen.

Plankafstand dan minstens 50 cm, liever 60 cm. Bij 50 cm gaan drie planken dan net. Planken dan b.v. op 30 cm, 80 cm, 130 cm.

Beter is 30, 90, 150, maar dan moet je op een krukje gaan staan om bij de bovenste aardbeien te kunnen.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

vergeet ik helemaal hier te reageren.......

sorry henkg.......[moest ff wat laten trekken bij de tandarts]

ik wil juist houten bakken omdat mijn ervaring is dat die niet zo snel uitdrogen als plastic!

en ik vind hout mooier

mijn hoge bakken zijn van hout en het kippenhok ook namelijk, plus ik heb die hoekijzers over

3 bakken boven elkaar wordt te hoog en de onderste bak mag weer niet te lag i.v.m. bukken

en die houten bakken kan ik op elke lengte maken natuurlijk

klinkt wat eigenwijs, maar mijn belangrijkste vraag was die tussenruimte en die moet dus ongeveer 50 zijn!

thnx!

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

Als ik het goed begrijp,wordt de stelling 16 cm diep?

Als dit ook +/- 20 cm mag worden,kun je kiezen voor steigerplank als ligger.

Dit is mooi dik hout (3 cm),dus lekker stijf,en kun je gerust 150 cm breedte aanhouden,zonder extra tussen staanders.

En nog lekker goedkoop ook.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...