Geplaatst: 15 januari 201412 j Ik droog zoete appeltjes op de kachel.Heb nog van een jaar terug in een weckpot liggen.Als je goed droog dan blijft het goed. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 16 januari 201412 j Zo net neckerrman gebeld.Krijg hem morgen waarschijnlijk binnen!!!pff dat mog nu ook wel is zeg,bestel daar nooit meer,en hun klantenservice kost 30 cent per minuut.
Geplaatst: 16 januari 201412 j Auteur Wat erg zeg, verdienen ze nog aan hun slechte service ook! En, wat gaat er het eerst in?
Geplaatst: 16 januari 201412 j appel en tomaat,die heb ik toevallig nog een paar van.Hoe word de andijvie in een droger?En morgen ff bananen kopen.
Geplaatst: 16 januari 201412 j Auteur Andijvie heb ik nog niet geprobeerd, je moet het volgens weckenonline eerst blancheren en drogen op 40 graden. Ik ben benieuwd, laat even weten hoe het wordt!
Geplaatst: 16 januari 201412 j Auteur Ja, ik ben vooral erg enthousiast over de gember, ik had ook nog een potje uit de winkel staan, wat een verschil! Ik zag trouwens dat die oxygen absorbers de potten goed vacuum hebben getrokken, de bolling bovenop de deksel is naar binnen getrokken.
Geplaatst: 16 januari 201412 j Nice,ik ga ze ook bestellen wanneer ik een vacuum sealer heb ,aangezien ik ze anders niet echt goed kan opbergen.
Geplaatst: 16 januari 201412 j Of verdelen in hak pottem.dan hoef je niet allemaal steeds bloot te leggen.
Geplaatst: 17 januari 201412 j Hij is binnen!!!!Dus meteen appel en tomaat in gegooit.Helaas geen banaan die waren in de winkel of groen of bruin...Hij heeft 5 lagen.Maar een vraagje maakt het uit als ie te lang aan blijft staan?Hij is nog niet klaar als ik ga slapen.Gaat er eigelijk vitamines verloren bij het droog process?
Geplaatst: 17 januari 201412 j Auteur Ik denk niet dat het goed is als hij te lang aan blijft staan, zeker zo zonder thermostaat zou ik het niet aandurven om hem 's nachts de hele nacht aan te laten, maar ik ben een beetje een scheitert met dat soort dingen Normaal gesproken is drogen volgens mij de gezondste methode van conserveren, waarbij het minste verloren gaat, maar ik weet natuurlijk niet hoe het zit als je iets er veel te lang in laat zitten. Heb je al op weckenonline gekeken: http://www.weckenonline.be/Uitleg_werkwijze/Drogen_van_voedsel/drogen_van_voedsel.html
Geplaatst: 17 januari 201412 j Hij moet volgens dde handlijding 10 tot 12 uur aan staan dat zou 3 tot 5 uur morgen ochtent zijn,Ik werk zaterdags en moet 4 uur opstaan dus ik denk dat dat wel goed zit
Geplaatst: 18 januari 201412 j Inmiddels heb ik in de Sedona droger van alles gedroogd met wisselende resultaten Of het blijft te vochtig of het wordt te droog .ik heb er vandaag 2.5 kilo goudreinetten in gedroogd en die zijn prima gelukt in 9 uur op 55 graden,Ook het verhaal wat je op webstie,s vind dat ze beter zouden zijn dan ronde drogers is volgens mij ook niet helemaal waar.De warmte die bij een ronde van onder komt zodat je de zeven moet wisselen geld ook voor de Sedona hier komt de warmte van achter zodat de achterste vruchten eerder droog zijn ,Dus hier moet je de zeven Draaien (voor naar achter) verder wel een prima apparaat maar ik vraag me af of ik er veel meega werken ,Ik den denk alleen voor vruchten met laag vocht gehalte.Hier het resultaat
Geplaatst: 18 januari 201412 j Auteur Dat klinkt of je een beetje teleurgesteld bent, jammer! Ik ben tot nu toe wel erg enthousiast. Vandaag een hand gedroogde prei en worteltjes door de soep gegooid en dat ging prima. Zou het niet gewoon een kwestie zijn van uitproberen hoe het het beste werkt en hoe het voelt als het precies goed is? Ik heb nog een stuk of 8 pompoenen liggen, daar wil ik er een aantal van drogen en dan een gedeelte tot poeder vermalen. Ik denk dat dat een goede toevoeging aan tomatensausen en zo kan zijn. Ik heb ook erg zin om citroenpoeder te maken van citroenschillen, dat lijkt me erg lekker door marinades en (hete) wokgerechten. Ik zal wel laten weten hoe het uitpakt!
Geplaatst: 19 januari 201412 j Jawel het valt ook heel goed in de smaak hier.Alleen mijn moeder heeft de machine naar de zolder verbannen ,blijkbaar vond ze het geluid niet zo leuk.Maarja zoveel moeite is het niet om de zeven naar boven te brengen.Mijn paprika was alleen zo klein geworden dat het door de zeven heen viel.
Geplaatst: 19 januari 201412 j Auteur Ja, wat scheelt dat in volume he! Ik maak nu ook iets grotere stukken. Het geluid wat de Stockli maakt vond ik wel meevallen, maar hij staat niet in de kamer, dat scheelt.Vandaag peren en broccoli gedaan. De peren zijn nog niet klaar, de broccoli wel. Die had ik van te voren een minuut of 5 geblancheerd. Van een hele struik broccoli bleef maar een klein zakje over.
Geplaatst: 20 januari 201412 j En zijn de peren gelukt?worden die net als appel?Heb een zootje gekocht om het ook te gaan proberen^^
Geplaatst: 20 januari 201412 j Auteur Ik vind de peren nog veel lekkerder als de appels! Ik had ze wel wat dikker gesneden dus het duurde erg lang voor ze droog waren. Maar ze zijn echt heerlijk van smaak geworden.
Geplaatst: 21 januari 201412 j Auteur Dit is alles wat er is overgebleven van 2 pompoenen! Ik had het tot poeder willen vermalen, maar mijn keukenmachine komt er niet door heen! Eerst maar een oude koffiemolen op marktplaats proberen te scoren! Ik probeer nu wel gelijk of het nog lukt om ze terug te weken, misschien heb ik ze wel te lang gedroogd, maar omdat k ze tot poeder wilde vermalen leek het me dat ze hard moesten zijn.
Geplaatst: 23 januari 201412 j Zou ik idd ook denken.Mijn eerste appel had ik ook iets te lang dedaan lekker,maar puntig.En heb eindelijk bananaen!!alleen zijn ze nog groen...Er zijn gewoon geen normaal rijpe bananaen te vinden op het moment.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.