Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Mini-Quiz paddenstoelen


Stan

Aanbevolen berichten

@Jet, en natuurlijk ook alle andere forumleden. Er zijn best veel zwammen die iets weg hebben van deze Pom pom blanc (zoals de spons- en kaaszwam) zoek maar eens op koraalzwammen b.v. Zeer maar, dan ook zeer mooie soorten zitten er tussen. En is het bijna zonde om de eetbare dan ook op te eten(enkel de maag wil ook wat).

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu hier dan de 3de foto met de vraag : Wat is de naam van deze rare-snuiter ? En is deze eetbaar ? Het is niet de hele paddenstoel maar, een stuk.

WieBenIk40331389903503.jpg

De prijs is ook nu : wat broed van een eetbare paddenstoel en wil je echt niets met paddenstoelen dan ga ik proberen je te helpen aan iets als stek/zaden e.d. van wat je in je moestuin zou willen hebben. Dat kan ook inhouden dat dat er dus niet is/komt en dan moet ik nog maar eens zien wat het dan wel gaat worden. Het moet wel leuk blijven voor mij ook

Het kan ook zo zijn dat hij/zij die het nu goed heeft zelf niets wil of zoekt maar, er een ander blij mee zou willen maken en dat mag natuurlijk ook.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, geen trompettes du mort (in het nederlands Hoorn van overvloed) of trechteroesterzwam. deze zijn beide eetbaar echter de Trechteroesterzwam is taaier dan andere Oesterzwammen.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zoek actie heeft een juiste paddenstoel gegeven. De laaste welke je noemde is het n.l. de Grifola frondosa(lijkt heel erg op een toverspreuk uit Harry potter ) het is in het Nederlands de Eikhaas en niet vertalen naar het Duits (Eichhase dat is n.l. een totaal andere paddenstoel). Deze mooie zwam heet ook wel hen of the woods en kan enkele kilo's wegen en komt wel voor in Nederland maar is zeldzaam. Je kan deze ook kweken ik heb er zelf ook een in een stuk boomstam maar, de pissenbedden en ander klein (on)gedierte eet steeds alle mycelium en pinnen op of zoals voorig jaar dan gaat het vriezen na het pinnen(start van de bovengrondse paddenstoel)

Jet je hebt een pb.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me er iets bij voorstellen, dat als Stan er steeds een prijs aan verbindt, dat er niet zó vaak een nieuwe quiz-vraag geplaatst wordt ?

Zou redelijk in de kosten gaan lopen denk ?

 

Stan: een nieuwe Quizvraag ( we leren wat over paddenstoelen ) mag ook best zonder een daaraan verbonden prijs he ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad Bit, dan wordt het een prijzige kwestie..

 

Stan kan ook (als het prijzen belangrijk is) mensen punten geven en dan gewoon aan het einde van het jaar/seizoen of per 1 mei ofzo... de persoon bovenaan een kleinigheidje sturen> Een leuke paddenstoelenbroed uiteraard

 

Ik weet wel dat Stan bezig was de Quiz aan te passen, zodat bijvoorbeeld ik ook mee kan doen, ik weet te veel van paddenstoelen om de strijd eerlijk te houden, dus ik kan nu niet mee doen.

 

ik denk dat hij aan het broeden is op mooie nieuwe spannende quiz-vragen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het draadje maar weer eens met iets nieuws aan te gaan vullen ga ik e.e.a. veranderen in de zin dat ik er buiten foto's ook andere elementen aan toevoeg. Simpel om de redenen dat er anders straks zulke makkelijke of loei moeilijke foto's komen en ik zeker in de maanden dat je nog weinig tot niets buiten te zoeken hebt je wel wat met de moestuin wil laten bezig zijn. Ik gooi nu een kruiswoordpuzzel in de groep. De spelregels zijn ook iets veranderd n.l. aan de puzzels mag een ieder mee gaan doen daar je dan niet echt voorkennis kan hebben tenzij je naast mij zou zitten als ik ze maak . Je kan meedoen door je inzending per bp voor 29 januari 2014 naar mij te sturen.

Door middel van loting haal ik uit de inzenders met het juiste antwoord een winnaar en die kan of wat broed van een paddenstoelensoort krijgen of wat tuinzaden welke in mijn bezit zijn. ik zoek nu een zin van 40 letters de woorden staan van links naar rechts en andersom en van boven naar beneden en andersom. Veel plezier tijdens/van de puzzel.

Voor een ieder die naar de MTFD 20 april komt : als je wat wint neem ik het mee naar de MTFD. Soort kosten besparing

Tsja er zat een foutje in de weergaven van de puzzel. Greetje11 heeft mij e.e.a. eev nduidelijk gemaakt en nu heb ik de puzzel in zijn geheel hier weer staan. Sorry voor het ongemak.

 

1ste-woordzoeker-paddenstoelen93631390562707.jpg

aangepast door Gast

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Greetje11 heeft mij er op gewezen dat de puzzel er niet in zijn geheel opstond. Het leek alsof de rechter rij weg was gevallen. En dat was ook zo. Greetje11 goed dat je het even zag. Dit maakt de puzzel wel weer iets makkelijker.

Sorry voor het ongemak.

aangepast door Gast

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...