Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja, wij hebben een container, dus vol=vol. Je kunt in de buurt wel wegbrengen, maar die ondergrondse container heeft een erg kleine opening. Dus dan moet je alles in kleine zakjes frutten

Ohja, kipkruiden en vuilniszakken en rijst komen ook goed van pas ja. Ik pas het aan

Ik heb vorig jaar veel rijst gekregen, maar ik gebruik het ook om hondenvoer te maken. 'Lam en rijst' bijv. (Mag dus ook zeer goedkope knake-rijst zijn.)

Geplaatst:

Esther: Bedankt voor het aanbod, maar ik kan zo niets bedenken waar ik ze voor nodig kan hebben. En we weten ondertussen dat we het dan maar beter niet aan kunnen nemen. Want dan staan ze weer ergens, in de weg

Misschien kan je er iemand anders blij mee maken?

Angela: Ik ben verder nergens over in onderhandeling. Ik had contact gezocht met een aanbieder van een koperen asemmer/doofpot, maar die reageert niet. Ik was benieuwd naar de prijs. Maar goed, geen reactie dus dan maar geen koop Achteraf is hij ook niet echt wat voor bij onze kachels. Die zijn pikzwart en stoer, dus iets van zink is mooier en stoerder.

Ik ben verder niet zo moeilijk hoor

Geplaatst:

Zodra het wat warmer wordt, ga ik mijn kruiden- en vaste groentetuin even langs om te kijken wat zich spontaan heeft uitgezaaid. Nu ligt overal een mooi laagje eikenblad als isolatie, dat laat ik liever nog even liggen.

Ik zag al wel een rozemarijn zaailing vandaag. Een paar cm hoog. Je kunt beter ergens een vollere plant kopen, maar goed. Ik zet hem toch maar alvast op mijn lijstje

Er komt dus vast nog meer, maar nu nog even winterrust voor de meeste planten. Volgende week 10 graden?

Geplaatst:

Jorieke, mag ik een zaadje van de zwanen kalebas en je vogelhuisding als je nog hebt.. ik neem wel suiker en azijn voor je mee. Wil misschien nog kipjes als je hebt. Maar dan moet ik eerst even kijken. Hier kom ik later op terug.

Geplaatst:

Oh in Florida ben ik in een 'Fruit and spice park' geweest, en daar groeiden Luffa's. Er hingen nog wat joekels aan de plant, maar er lagen er ook al heel wat op de grond die al waren gedroogd tot spons. Daar heb ik zaadjes van meegenomen. Ik zet ze op mijn lijstje, ik hoor wel of ik er iemand blij mee kan maken. Al moet ik die dan misschien al wel zaaien nu? Dat zoeken we even op

Geplaatst:
@Appelvrouw: Nee toch! Ja hoor, ik heb nog wel. Hoeveel wil je?

Misschien kan je en stuk van die pol afhalen? Kijk maar wat lukt. Ik heb nog even die potjes in de tray die ik voor de bieten gebruikte opgemeten..doorsnee 5 cm en ook zo diep. Heb jij die ook?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

is er ook tijdens deze MTFD weer vlees te koop? Want dan zou ik heel graag een kilo lamsvlees en een halve kilo spareribs willen ofzo Was zo lekker vorige keer dat lamsvlees

Geplaatst:

Cupcakeje: Helaas, geen lamsvlees deze keer. Volgend jaar rond die tijd wel, maar de lammetjes die er nu lopen die groeien niet zo hard zo in de winter. Ze zijn wat laat geboren, en hebben dus nog niet genoeg vlees aan de botten.

Varkensvlees is er wel, ik maak er nog wel een topic voor aan. Zodra we een beetje weten wat er dan op voorraad is, of wat er eventueel nog geslacht wordt.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Hoi Jorieke, Ik heb wel intresse in enkele luffazaden(ik wil ook wel eens sponzen telen ) Staat er nog iets in mijn lijst voor jou ?

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Bij een kringloopwinkel hier in de buurt, hebben we jaren geleden een RVS schep (spade?) en een spitvork gekocht. Nieuw, het was een of andere partij. Ze kosten slechts 15 euro per stuk! En zijn echt zwaar en dik.

Nu, jaren later zijn ze nog steeds mooi, ook al laat ik ze nogal eens buiten staan

Ik was vandaag weer bij die winkel, en ze hebben ze nog steeds (of alweer...)! Ik heb dus meteen maar weer een setje meegenomen. Vorige moestuinforumdag waren er wat mensen die het ook wel mooie stukken gereedschap vonden Dus bij deze heb ik er even foto's van gemaakt. Mocht er iemand zijn die 1 van de 2, of allebei, wil hebben? Dan rijd ik die kant op en koop ik ze voor je.

IMG170654311393424396.JPGIMG170737131393424402.JPGIMG170885541393424411.JPG

Links staat de vork die nu een paar jaar in gebruik is.

IMG170959861393424419.JPG

En daar nog een close-up van (net gebruikt om een vies kippenhok leeg te steken):

IMG171057961393424429.JPG

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...