Connie Geplaatst: 2 maart 2014 Geplaatst: 2 maart 2014 Vandaag? In elk geval fijn dat hij boven water is gekomen Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Pascc Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 Ik moet altijd een beetje beschaamd lachen om het (terechte) geklaag op PostNL als parttime postbezorgster .. Weet hoe vervelend het is als dingen niet aankomen. Als er iets op zondag in de bus is gegooid is dat waarschijnlijk door iemand gedaan bij wie de envelop verkeerd bezorgd was en niet door de postbezorger. SuusP, ik stuur je even een PM met mijn adresgegevens Quote
Loraine Geplaatst: 3 maart 2014 Geplaatst: 3 maart 2014 Dat is een optieVond het idd raar zo op zondagMaar heb verder niks van de buren gehoord... Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
SuusP Geplaatst: 4 maart 2014 Auteur Geplaatst: 4 maart 2014 Gelukkig is ie terecht in ieder geval Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
beertjerinke Geplaatst: 5 maart 2014 Geplaatst: 5 maart 2014 De a enveloppe is onderweg naar mheikamp gister verstuurt Quote een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
Jenneke Geplaatst: 5 maart 2014 Geplaatst: 5 maart 2014 Envelop B is vandaag hier aangekomen. Ga hem morgen lekker uitzoeken en dan gaat hij vrijdag weer op de post naar Monika Quote
Mheikamp Geplaatst: 5 maart 2014 Geplaatst: 5 maart 2014 Enveloppe a is vandaag binnen gekomen, ga morgen ff lekker uitzoeken en uiterlijk vrijdag gaat hij verder. Quote
Loraine Geplaatst: 6 maart 2014 Geplaatst: 6 maart 2014 Is de C envelop inmiddels al aangekomen? Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
GabyvG Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 Gisteren is envelop C binnen gekomen.Dit weekend ga ik erin neuzen. Ben benieuwd. Quote
SuusP Geplaatst: 7 maart 2014 Auteur Geplaatst: 7 maart 2014 MHeikamp en/of JohhnyQ1, doe maar rustig aan. De andere groepen lopen wat achter tov groep b Voor nieuwe deelnemers die de volgende ronde mee willen doen en nog niet in de 2e post staan: meld u maar! Zelf doe ik de volgende ronde (even) niet meer mee; ik heb echt al belachelijk veel soorten en het word steeds lastiger afstand te doen van wat ik heb verzameld. In de herfst (na oogsten van eigen zaad bijv.) zie ik wel verder. Ik wil de gang van zaken wel blijven regelen, dan kan dit topic nog gewoon gebruikt worden zoals nu het geval is. Maar als jullie het anders willen hoor ik het ook graag. Wanneer tzt envelop A weer bij groep a beland (en B bij b, C bij c) stel ik - op aanraden van Simke - voor om de envelop aan het einde van de ronde langs de oorspronkelijke starters te laten gaan. Enerzijds voor de leuk; kijken wat er allemaal veranderd is. Anderzijds voor het uitzoeken van de zaden met oog op expiratiedatum. We hebben niks aan het ruilen van verlopen uienzaadjes bijvoorbeeld; die zijn al na 1 jaar hun kiemkracht kwijt.Even een overzichtje (van internet geplukt) voor een indicatie van houdbaarheid:1 à 2 jaar kiemkrachtig zijn: Uien, dille, kervel, pastinaak.2 à 3 jaar: Prei, schorseneren, peterselie, selderij, tomaten, bonen, erwten, wortelen (penen).3 à 4 jaar: Slasoorten, witlof, groenlof, roodlof, postelein, andijvie.4 à 5 jaar: Spinazie, tuinkers, snijbiet, raapstelen, koolrabi, koolraap, radijs, rammenas, veldsla, koolsoorten.5 à 6 jaar (dat is wel zo ongeveer het maximum): Pompoen, meloen, komkommer, augurk en rode bieten (kroten)Bron: http://www.lagrandeborne.com/moestuin/zaden_bewaren.htm Nogmaals: let dus goed op bij het toevoegen van zaadjes dat je zoveel mogelijk informatie geeft over wanneer het zaad verloopt (aankoopjaar, tht-datum van het evt. originele zakje, oogstjaar in geval van eigen oogst). Alvast mijn grote dank! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Mheikamp Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 Ik heb vandaag de enveloppe a voor vijf uur op de bus gedaan . Groetjes manon Quote
SuusP Geplaatst: 7 maart 2014 Auteur Geplaatst: 7 maart 2014 Dan kan Johnny op zijn gemakje zaadjes uitzoeken lijkt me. Veel plezier in any case! Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Jenneke Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 Aan het begin van de middag is envelop B op de post gegaan. Dus Monika hij komt eraan Misschien een tip voor iedereen. Volgens de mensen van het postagentschap hier is het sinds afgelopen maandag ook mogelijk een bewijs van verzending te krijgen bij brievenbuspost. Voorheen kon dit alleen bij Pakketpost. Persoonlijk vind ik dit wel fijn want dan kun je bij zoekraken in ieder geval bewijzen dat er iets verstuurd is. Quote
Monika Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 Oh jee, dat wordt dus bij de brievenbus zitten....had net een dagje kas gepland Ach jah, het is gelukkig al vroeg licht Super, dank je wel voor het laten weten Jenneke. Ben erg benieuwd Quote
Monika Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 En de envelop is binnen Lekker rustig uitzoeken na een productieve dag in de kas/tuin en maandag gaat ie dan naar de volgende. Quote
GabyvG Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 Vandaag is envelop C naar Cupcakeje verstuurd. Quote
JohnnyQ1 Geplaatst: 9 maart 2014 Geplaatst: 9 maart 2014 Envelop A is binnen hoor. Dank! Ik wil hem uiteraard graag doorsturen maar als ik de tijd heb... Ik word er blij van! Naar wie kan de envelop na mij? Groet,Johan Quote
SuusP Geplaatst: 9 maart 2014 Auteur Geplaatst: 9 maart 2014 Je mag hem naar Simke sturen wanneer ook de andere enveloppen bij de laatste deelnemers zijn. Ik stuur je nog een PM met haar gegevens. Dan gaat ronde 3 alweer van start. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
JohnnyQ1 Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 ok dank, ik wilde nog even zeggen dat ik het erg leuk vind om ook op deze manier bezig te zijn met onze gezamenlijke hobby. Ruilen van zaden en daardoor nieuwe ontdekkingen doen, althans groenten die je zelf niet zomaar zou opzoeken. Mizuna bijvoorbeeld en cichorei hulde aan Suus voor het organiseren en aan alle deelnemers voor de leuke vulling van de envelop! Quote
kris1984 Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 (aangepast) Heelemaal mee eens JonnyQ1. Ik vind dat suus het super heeft geregeld. Ik krijg de envelop na cupcakeje (maak even een dansje )Maar ik heb deze topic elke keer gevolgt. En het loop soepel en snel door 10 maart 2014 aangepast door Gast Quote
SamanthaP Geplaatst: 10 maart 2014 Geplaatst: 10 maart 2014 Oh, ik zie ineens dat ik aangemeld ben voor de volgende ronde! Ik ga vast achter de brievenbus liggen Quote
SuusP Geplaatst: 10 maart 2014 Auteur Geplaatst: 10 maart 2014 Samantha, het is nog even onder voorbehoud van welke groep plek heeft e.d. maar ik heb nieuwe aanmelders er alvast maar bijgezet. Zeer waarschijnlijk is er wel een plekje voor jullie hoor. Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Cupcakeje Geplaatst: 11 maart 2014 Geplaatst: 11 maart 2014 Vandaag is hier de zadenenvelop c binnegekomen. De zaden zijn al uitgezocht mijn voorraadje voor de tuin is nu echt voor de aankomende twee jaar genoeg geloof ik dus ik wil mij ook afmelden voor de volgende ronde Nu hier even postzegels zoeken en dan gaat de envelop morgen nog de bus op. Als ik ze niet meer heb kan ik ze zaterdag pas gaan halen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.