Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ga me ook afmelden voor de herfst. Vind het echt superleuk dat de zadenenveloppen er zijn en heb veel leuke soortjes ontdekt Suus heel erg bedankt voor het regelen, maar ik moet realistisch zijn: van de meeste dingen heb ik voor de komende tien jaar zaden (tenzij we verhuizen naar een huis met een tuin ipv balkon).

Veel plezier allemaal!

Geplaatst:

Hoi

Ik wil even laten weten dat envlop C bij mij is aangekomen. Toen ik op vakantie was zal komende tijd even een kiem proef doen. En hem klaar maken voor de eerst volgende start.

Gr. Simone

Geplaatst:

Jane Doe, ik had je zelfs al op de lijst staan

Jude, ik PB je wel even met een beknoptere uitleg. Hopelijk valt dan het kwartje Leuk dat je mee wilt doen sowieso!

Pascc, dank voor het doorgeven, zal het aanpassen in de administratie

Simke, mooi zo! Tot oktober en kiem-ze in de tussentijd

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Super geregeld Suus en Simone!

Veel plezier met kiemen en uitzoeken.

Ik ben vooral heel blij met de vele verschillende tomatenzaadjes.

Op naar een veelzijdige oogst (volgend jaar). ))

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Na "opschonen" van mijn zadendoos en uitzoeken van Envelop A staat de teller op ....*Drumroll please*... 80 soorten! Ok, er zitten wat dubbel bij en er gaan er ongetwijfeld nog wat afvallen bij de kiemtesten. Maar toch hè... voor wie nog twijfelde gezien beperkte keuze, bij deze hoop ik je overgehaald te hebben

Simke en Connie, mochten jullie naar de MTFD gaan neem dan aub "jullie" enveloppen mee, dan kunnen we de inhoud wat op elkaar afstemmen qua aantal en samenstelling van de zaden.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Denk dat er zaden worden meegenomen en overblijven, zal vast goed komen. Ik zal eens kijken wat voorzaadjes ik heb, moet alleen even kiemtest gedaan worden.

Geplaatst:

Ik hoorde al van andere moestuinforummers dat ze waarschijnlijk wel wat kunnen bijdragen, dus dat zou super zijn. Ik wist niet dat er ook weer een zadentafel komt! Dan zal ik daar ook wat voor klaarleggen, voelt toch gek om alleen maar te pakken (al is het voor de envelop).

Nu nog "even" 26 soorten gaan kiemen ter test. Gelukkig wilde ik sowieso nog een boel daarvan voor mezelf gaan zaaien Maar Spaanse pepers in augustus zaaien...

Alles zit nu in gripzakjes en er zitten ook weer lege zakjes bij. Ik was er eerder zelf ook niet zo strict in, maar het werkt zoveel fijner dan theezakjes met plakband open pulken. Dus help het nu aub zo te houden.

Geplaatst:

Denk dat wij allemaal wel vertrouwen in jou hebben, super juist datje dat wil doen voor ons.

Gripzakjes zijn gewoon plicht, overzicht moet blijven dat werk wel zo fijn. Denk dat iedereen het daar wel mee eens is?

Geplaatst:

Nu nog "even" 26 soorten gaan kiemen ter test. Gelukkig wilde ik sowieso nog een boel daarvan voor mezelf gaan zaaien Maar Spaanse pepers in augustus zaaien...

Hehe, ik geloof dat er vorig jaar iemand was die in augustus of zelfs later pepers had gezaaid om te overwinteren en een vroege start te maken, ik geloof zelf dat dat gelukt ik.... Dus waarschijnlijk heb jij de eerst pepers volgend jaar!

Geplaatst:

Oh ja, duh... wel gelezen maar niet "gelezen" Als er wat ruimte is in de auto neem ik de geslaagde resultaten van de zaaitests wel mee voor de ruiltafel. Anders is het jammer-de-bammer

Ik heb de beginpost ge-update met de nieuwe uitleg en wat beknopter gemaakt. Mét kaartje van regio Midden-Noord, waarvoor ook mooi een route uitgestippeld is nu We gaan voor een NL-breed netwerk natuurlijk

Geplaatst:

Hor bepaal je die route? Gaat dat in overleg of ga je er voor het gemak vanuit dat persoon a de envelop wel bij persoon b kan langsbrengen binnen een straal van 30 min met de auto?

Geplaatst:

Loes, ik zoek de kortste afstand tussen adressen. Maar mensen kunnen zelf aangeven naar welke andere plaatsen ze vaak reizen, dan heeft de eigen voorkeur natuurlijk voorrang. En als er simpelweg meer afstand tussen adressen zit dan iemand kan of wil overbruggen dan kan het altijd nog met de post. Ik als rijbewijsloze weet hoe vervelend het is als iedereen er zomaar vanuit gaat dat je wel "even" met de auto rijdt, maar gelukkig is dat voor veel mensen wel een optie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...