Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb als beginnend stadsboerin nog niet zo heel veel in de aanbieding, eigenlijk alleen wat zaden die ik extra kan zaaien. Maar hopelijk kan ik hier toch wat iemanden blij mee maken... en wie weet komt er nog wat bij

AANBOD

Groenten

* Hertshoornweegbree

* Kardoen 'Gigante d'Ingegnoli'

* Rankspinazie op

* Zuring 'Green de Belleville'

* Bladmosterd 'Red Giant'

Tadaa! Ik heb ook nog wat pepersoortjes die ik extra kan zaaien. Zaad komt van Diana (Edit; en kwam bijzonder moeizaam op )

* Korean Maraca op

* Jalapeno Chichimeca

* Pimenta Moranga op

* Pimiento de Padron op

VRAAG

* Eeuwig moes voorzien

* Paarse stokbonen voorzien

* Gele courgette voorzien

* Bindsla "les oreilles du diable"

Ik neem mee:

Voor Appelvrouw: rankspinazie, zuring, regenboog snijbiet, Ipomea & Lathyrus latifolius, uien/mandarijnen/enzo netjes, boek thais koken & fritz leiber

Voor Beertjerinke: kardoen, rankspinazie, glutenvrij kookboekje

Voor Piroska: rankspinazie & hertshoornweegbree (zaad), boekje calamiteitenleer

Voor Angela: 1x Pimenta Moranga, Ipomea & Lathyrus latifolius

Voor Stan: 1x Pimenta Moranga

Voor Kruidje: kardoen

Voor Monika: paarse boerenkool

Voor Bit: kardoen

Voor Esthe76r: pepers & rankspinazie

Voor Geedee: Lathyrus latifolius, absint alsem (zaad)

Voor Erny; Ipomea & Lathyrus latifolius

Voor Eelzuhtjuh: zoete puntpaprika & oranje mini paprika

Voor Estemy: boeken, tuinieren hele jaar & tuin zonder problemen

Ik krijg:

Eeuwig moes, paarse stokbonen, chataigne droogbonen en Groenten uit t wild en bijenboek van Appelvrouw

Chocolademunt, ananasmunt van Bit

Czeresnye geel en rood, spagettipompoen4 van Piroska

Venus Vliegenval van Henkg

Oesterzwam & superhete peper van Stan

Stoksperziebonen Pastoral van Loraine

Courgette Long White Bush2, hysop van Monika

Babarea blabla en kleine ronde courgette van Esthe76r

Odeklonje munt en grapefruit munt van Eelzuhtjuh

Bboekhouden geboekstaafd" + opgavenboek van Estemy

tuinieren met gebruikte materialen van Jorieke123

Buitenlevens van Angela

aangepast door Gast
Geplaatst:

Een eeuwige moesje heb ik voor je

Rankspinazie wil ik wel ja graag( is dat de Hablitzia tamnoides?)

Edit: Die zuring lijkt me ook wel wat trouwens..is dat een meerjarige plant? Teel je die al langer?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik heb zou graag

Kardoen 'Gigante d'Ingegnoli'

van je willen proberen

kan ik jou nog ergens blij mee maken?

Eeuwig moes heb ik helaas niet

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst: (aangepast)

Eeuwige moes stek , kan ik wel voor je meenemen. Stek van oorspronkelijke plant van Malouis uit Drenthe.

Misverstand, of weinig hoge score met begrijpend lezen. Had ik niet gezien dat appelvrouw die voor je meenam.

Ik schrap m

aangepast door Gast
Geplaatst:

@Appelvrouw

Yep, dat istum, Hablitzia tamnoides. Ik zaai wat extra voor je

Zuring is een vaste plant, ik kweek 't al jaren. Groeit (bijna) altijd en overal, stelt weinig tot geen eisen. Enige "probleem" wat ik er ooit mee gehad heb, waren de zuringhaantjes die ook wel een hapje lustten. Maar er bleef meer dan genoeg over voor ons.

Smaakt lekker bij vette vis, paling in 't groen bijvoorbeeld. Of je kan er pesto van maken. Ik heb een eigen recept van frittata met mascarpone en zuring, suuuper lekker (al zeg ik 't zelf). Of een paar blaadjes door de sla. Nouja, enzovoort dus.

Interesse?

Ik houd me aanbevolen voor de eeuwig moes

@Beertjerinke

Je krijgt een kardoen van me, staat genoteerd. Of wil je meerdere planten? Kan ook hoor maar ze worden nogal groot.

Misschien komt er binnenkort nog iets bovenborrelen wat ik nog graag wil hebben maar ik hoef niet per se iets in ruil.

@Bit

Thanks maar ik geloof dat ik van Appelvrouw al eeuwig moes krijg. Anders graag

Geplaatst:

Ik ben blij met de rankspinazie. Wat zuring betreft..ik weet niet of ik deze heb, ik heb bloedzuring, rode zuring ( die het slecht doet) en zuring met grote bladeren..deze leek me anders nl. Als het gemakkelijk is voor je er een stukkie af te halen dan graag een stukje. Eeuwig moes verzorg ik voor je

Geplaatst:

Ehh wat zijn dat mooie peperplanten zeg die Pimenta Moranga ik zou er graag een van je overnemen. Kijk even of ik nu of straks iets heb in mijn lijstje. Wil je ruilen met paddenstoelen e.d. kan ook.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Als je die als sperzieboon eet dan wil ik er wel een paar boontjes van als dat kan...

Maar misschien moeten we daar maar even voor naar jouw ruiltopic...

Geplaatst:

Stan, je krijgt een Pimenta Moranga van me.

Paddestoelen, lijkt me leuk! Heb in een heel grijs verleden eens iets geprobeerd met euhm, ik geloof dat het shii takes waren, maar dat mislukte totaal ende volkomen. Sindsdien me d'r nooit meer aan gewaagd. Maar wie weet lukt 't wel onder jouw bezielende begeleiding

Oesterzwammen lijken me leuk. Of zijn dat nou net de allermoelukste?

Appelvrouw, ja precies, die Blauhildes! Dat zijn ze Als je die hebt en aan me kwijt wilt, heeeeeeeeeel graag!

Ha Erny, mede-paarsliefhebster Ik heb al paarse stamboontjes, de "royal burgundy". Als je wilt kan ik daarvan wel wat voor je meenemen. Of eventueel opsturen.

Geplaatst:

Haha, koninklijk gebeuren in boontjesland... Paarse stamboontjes heb ik al, de Purple Queen. Dat is wel genoeg stamboon voor dit jaar. Maar bedankt voor het aanbod.

Geplaatst:
Jizka ik heb nog precies 6 boontjes van de blauhilde..precies genoeg voor een stok. Je mag ze natuurlijk.

Ik vind nog een zakje ..daar zitten er twintig in. Samen 26 dus..Jij 13 en Erny 13?

Geplaatst:

Die oesterzwammen zijn een van de dan wel de makkelijkste soorten om te laten groeien zeker de grijze oesterzwam.

Ik zet het bij mijn lijstje .

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...