Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Bij deze stel ik me even voor! Ik ben Kairos, 30 jaar, moeder van twee lieve kids, studente, wonend in eindhoven.

Sinds deze maand heb ik een moestuin aangewezen gekregen op een complex hier in de buurt! Hier is bijna een jaar van plannen, lezen en brainstormen aan vooraf gegaan, zou ik het wel of niet doen? Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en kwam ik op de wachtlijst te staan. En 18 januari was het dan definitief, een eigen tuin!!

Ik heb dus echt 0,0 ervaring, helemaal niks. De bedoeling is om zowel groente, fruit en kruiden te gaan kweken op een stuk grond van 150m2, 7.5 bij 20 meter. Het eerste jaar wil ik rustig beginnen en vooral er aan werken dat de vaste planten en fruitbomen een goede start maken. Groente wil ik wel vast mee aan de slag gaan, maar dat heeft nog geen prioriteit. In de tuin wil ik geen kunstmest of andere chemische zooi gebruiken, een van de redenen dat ik de moestuin wou is dan ook om zelf mijn bio-groenten en fruit te kunnen kweken. Een andere reden is omdat ik kruiden voor eigen gebruik wou, niet alleen keukenkruiden maar ook kruiden om bijv goudsbloemzalf en smeerwortelzalf te kunnen maken. Daarnaast is ook een reden dat ik vaak te veel in mijn hoofd zit, ik denk te veel en doe te weinig Ik hoop dmv de tuin mijn hoofd wat rustiger te kunnen krijgen. Verder lijkt het me ook gewoon enorm leuk!

Mijn kids zijn ongeveer even enthousiast als ik over de moestuin dus dat is erg leuk, het is de bedoeling dat ze vaak mee gaan (ze zijn 8 en 10 jaar oud) en lekker hun steentje bijdragen.

Ik ben trouwens via Jasmin op dit forum terecht gekomen, haar ken ik al een aantal jaar via internet en zij heeft mij niet alleen van de nodige raad voorzien, maar verraste me deze week ook met een enorme lading zaden via de post!! Wat een feest om dat allemaal te bekijken zeg!

Nou ik geloof dat ik al heel wat verteld heb zo, als er nog vragen zijn hoor ik het graag

Geplaatst:

Wat leuk en wat een mooie grote tuin als ik dat zo lees! Ik wens je heel veel tuinplezier! Als mijn kids zo oud zijn komt er zeker ook een eigen volk-/moestuin

Geplaatst:

Welkom, veel plezier hier op het forum en jij mag ook vragen als je wilt hoor. De tuin is de beste manier om je hoofd leeg te maken, maar laat je niet gek maken door het ruime aanbod aan zaden dat voor je neus ligt. Voel je vooral niet verplicht om alles dit jaar ook te gaan verbouwen... Begin bij het begin! Succes.

Geplaatst:

Hoi Kairos,

Mooi dat je de weg naar het Moestuinforum hebt gevonden. Hier kan je een boel informatie halen (en brengen).

Sinds dit jaar gaat er volgens mij ook per maand een topic open wat je kan zaaien in die maand... echt handig (zaaien in januari, zaaien in februari...)

Je kan ook je eigen Blogje openen om je vorderingen in beeld te brengen...

Succes, meid!!

Geplaatst:

welkom en heel veel plezier, want dat is toch het belangrijkste

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Geplaatst:

begin met wat makkelijke dingen en geniet ervan, laat je niet opjutten door ons of je tuinbuurtjes

wel belangrijk is dat je twee keer per week echt wat doet: beetje wieden, beetje zaaien en uitplanten, het seizoen volgen...je kunt heel makkelijk kleine groenteplantjes kopen voor weinig, sla andijvie etc voor 0,10

ook heel belangrijk is een lekkere stoel om in de zon naar je plantjes te kijken

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...