Ga naar inhoud

Beginnerspakket samenstellen als cadeautje

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

voor de verjaardagen van mijn 3 stiefzonen zou ik een groentenzadenpakketje maken

ik zou graag willen dat ze zelf een groententuin aanleggen nu er dit jaar bij twee een baby komt

wat raden jullie aan

graag vraag ik aan jullie goedkope en originele ideeën hierover

Geplaatst:

Als er bij 2 een baby komt zou ik er een onderhoudsvriendelijk pakketje van maken . Zelf vond ik wilde rucola (diplotaxis tenuifolia) erg geslaagd: 1 x zaaien en rest van seizoen(en) plezier van. Af en toe even de tuin in om wat rucola te plukken en klaar is kees. Ook sla (eikenblad) vond ik erg makkelijk en leuk om vers in de tuin te hebben.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Koken ze graag? Kruidenplanten( is geen zaad ik weet het) zijn wel fijn voor hen die nog niet tuinieren. Zelf doe ik zoals jij, maar ik geef planten( kruiden/tomaat reeds door mij geplant in grote pot en idem paprika en peper)

Wat zaad betreft, inderdaad dingen die snel gaan en gemakkelijk zijn voor het begin..rucola, radijs, knipsla..

Trouwens, ik zou zo`n bericht eerder in de huiskamer plaatsen dan in de groentehoek..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gaat mijn antwoord een béétje voorbij aan jouw vraag, maar beetje wat Jet zegt: Het geven van zaden is wel een érg hoge drempel voor iemand die er ( nog ) niets mee heeft. Geef plantjes, desnoods dingen die je zelf gezaaid hebt. Dan zijn ze de moeilijkste fase door ( en daarmee ook de eventuele negatieve ervaring ). Geen moeilijke dingen nemen, wel een tomaat. Wat sla - soortjes, wat leuke niet moeilijke dingen. Geef ook stekjes ( die al net geworteld zijn ) van kruiden ja, en van bessenstruikjes ? Dan nog : sta je door het krijgen van kinderen eerder open voor het opkweken uit zaad ? Lijkt mij eerder andersom, maar goed, dat klinkt misschien wat negatief.

Geplaatst:

Ook altijd een aanrader zijn zaadjes van courgettes. Een courgetteplant vraagt nagenoeg geen onderhoud en je kan er de hele zomer van smullen.

http://www.miemuis.be Voor vrolijke, handgemaakte kinderkledij uit biologische stofjes.
Geplaatst:

misschien kun je ze motiveren voor een groente tuintje als ze zlef hun baby voeding kunnen groeien. Stop anders wat zaadjes van groenten die in babyvoeding zitten in een potje voor baby voeding dan blijf je een beetje in het thema van de nieuwe baby en anders plantjes misschien makkelijker om te onderhouden. ik heb het eerste jaar ook veel planten gekocht. Ga dit jaar ( mijn tweede jaar) pas echt alles proberen zelf te zaaien

Geplaatst:
sta je door het krijgen van kinderen eerder open voor het opkweken uit zaad ? Lijkt mij eerder andersom
Nou nee hoor ik denk dat juist vandaag de dag jonge mensen steeds meer de moestuin (her)ontdekken en dat is heel vaak bij jonge gezinnen. Het kindje is vaak aanleiding om bewuster te gaan eten en leven. Je wil je kind het beste geven

En kruiden kan je heel goed zaaien hoor en zijn zeker leuke planten om mee te beginnen daar je er al snel van kan oogsten en het blijft groeien.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:
wij kregen een druif of een boompje per kind, om zelf uit te plukken als ze 3 waren...

Dat is een leuk idee.

Je kunt ook enkele aardbeiplantjes (die dragen 3 jaar) of een frambozenstruikje erbij doen ivm de fruithapjes en inderdaad de onbespoten, gezonde vruchten die je dan je kids kunt geven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...