Jan Lokman Geplaatst: 15 maart 2015 Geplaatst: 15 maart 2015 Links de Pepers , rechts de Paprika's gaan prima Quote "Natura non nisi parendo vincitur "
harm07 Geplaatst: 16 maart 2015 Geplaatst: 16 maart 2015 De broccolizaailingen zijn hier wat lang geworden. En 1 soort bloemen komt niet op Maar de paprika's gaan als een tierelier Quote
Stan Geplaatst: 16 maart 2015 Geplaatst: 16 maart 2015 Een van de Bhut Jolokia Red's. Heeft nog wel wat gele nerf en krijgt dus nog wat magnesium . Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Nynkef Geplaatst: 16 maart 2015 Geplaatst: 16 maart 2015 Wat zijn het voor plantjes AJ ? Ik zou zeggen; uitgraven, dieper zetten en koel wegzetten in veel licht. Als je nog veel zaad hebt van dezelfde groente gewoon opnieuw zaaien en meteen na opkomst koel en licht zetten. Met mijn zaailingen gaat het prima Quote
A.J.15 Geplaatst: 16 maart 2015 Geplaatst: 16 maart 2015 Het zouden tomatenplantjes moeten zijn. En rond de hoeveel graden zou ik ze moeten zetten ?? Quote
dries_86 Geplaatst: 17 maart 2015 Geplaatst: 17 maart 2015 Rond 18°C is voldoende. Denk wel dat het goed komt met juiste zorg, ziet er nog niet zo dramatisch uit. Zou ze geregeld (elke dag) omdraaien anders groeien ze schuin. Quote
A.J.15 Geplaatst: 17 maart 2015 Geplaatst: 17 maart 2015 In de bak buiten wil er precies ook niks komen. Heb op 13/3 radijsjes hezaaid maar er is nog niks boven gekomen Quote
balkontuinder Geplaatst: 17 maart 2015 Geplaatst: 17 maart 2015 Ik heb tien dagen geleden Parijse wortelen, Veldsla en Little Gem sla gezaaid, maar daar zie ik ook nog niks van. Gewoon geduld hebben.Van de knoflook die ik begin februari gepoot heb, zie ik ook nog maar een stengeltje. De rest groeit wel weet ik, want ik heb het zand laatst even opzij geduwd. Maar het groeit dus nog vooral ondergronds. Quote
koolrabi Geplaatst: 17 maart 2015 Geplaatst: 17 maart 2015 (aangepast) Vandaag heb ik ze maar even buiten gezet, lekker in de zon in plaats van achter het warme raam.Het was 20-25 graden hier op het terras. Dit zijn een aantal van de de pepers, paprika's en tomaten die ik half februari gezaaid heb. Ze groeien goed, de tomaten schieten omhoog. 17 maart 2015 aangepast door Gast Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Waaslander Geplaatst: 17 maart 2015 Geplaatst: 17 maart 2015 In de bak buiten wil er precies ook niks komen. Heb op 13/3 radijsjes hezaaid maar er is nog niks boven gekomenHet is geen hoog zomer nu. Hier heeft het de laatste dagen nog elke nacht gerijmd ,dus grondtemperatuur nog erg koud dan duur het veel langer eer ze opkomen en zeker niet na 4 dagen al. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 18 maart 2015 Geplaatst: 18 maart 2015 Er zitten al bloemen in mijn tomaten Quote
Stan Geplaatst: 18 maart 2015 Geplaatst: 18 maart 2015 Zo gaat het met een aantal zaailingen hier. Nu ja plantjes zijn het al. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
grassprietje Geplaatst: 20 maart 2015 Geplaatst: 20 maart 2015 Wat groot al!! Hier pas net ontkiemd dus moet nog even.. Quote
geertlaurent Geplaatst: 21 maart 2015 Geplaatst: 21 maart 2015 Mijn brocolli zaailingen van +-4 cm hoog beginnen plots erg geel te verkleuren bij de groeiblaadjes de echte hadden er gelukkig nog geen last van. Onmiddellijk vloeibare mest er overvloedig (water verdunt) bijgegoten . Nu maar hopen dat het helpt. Zagen er erg triest uit en ik dus ook Quote
Balto Geplaatst: 21 maart 2015 Geplaatst: 21 maart 2015 Hier ook sommige plantjes ineens erg gele kiemblaadjes! Een tekort aan voedingsstoffen dus? Quote
geertlaurent Geplaatst: 21 maart 2015 Geplaatst: 21 maart 2015 Met de andere gaat het goed, al zijn de kolen te snel gekiemd (op 2 dagen) waardoor ze net te lang niet aan het raam stonden. Was schrikken Hoe groot die waren op dag 3 maar het valt nog wel mee straks wat aanhogen. Normaal is dat een teken van voedingstekort Balto. Quote
kleinvrouwtje Geplaatst: 21 maart 2015 Geplaatst: 21 maart 2015 Ik heb Cucamelons gezaaid van zaad van eigen oogst maar er komt nog niks op. Doet die er altijd wat langer over om te ontkiemen? Ik kan het me niet meer herinneren van vorig jaar. Quote
Waaslander Geplaatst: 22 maart 2015 Geplaatst: 22 maart 2015 De tomaten overdagen s'nachtsDit in verband met de nog koude nachten ,voor de zekerheid ze maar in de berging geplaatst voor komende nacht.Gezaaid 21-2 en 8-3 Quote
Gast Bor Geplaatst: 26 maart 2015 Geplaatst: 26 maart 2015 Het gaat goed met mijn Ananaskers, mijn struiktomaat gaat denk ik iets te hard, de eerste bloemknoppen verschijnen al. Ananaskers (6 in totaal) Tiny Tim (2 van dit formaat), vorige week nog 9 x Tiny Tim en 9 x Balkonzauber gezaaid. Verder staat er nog Sedum, Bosaardbei, Campanula, Zonnehoed en Bergmunt op de vensterbak. Quote
balkontuinder Geplaatst: 28 maart 2015 Geplaatst: 28 maart 2015 Pipo tomaat: gezaaid op 9-3 via DENO, opgepot op 17-3. Sinds 26-3 is te zien dat de gewone bladeren beginnen te groeien. Explosive Ember peper: gezaaid op 9-3 via DENO, opgepot op 22-3. Mini Bell paprika: gezaaid op 9-3 via DENO, opgepot op 20-3. Sweet Banana paprika: gezaaid op 9-3 via DENO, opgepot op 22-3. Veldsla: binnen gezaaid op 21-1, op 12-2 buiten gezet. Pluksla: buiten gezaaid op 6-3, ontkiemt op 20-3. Quote
geertlaurent Geplaatst: 4 mei 2015 Geplaatst: 4 mei 2015 De eerste maïs sprieten en pompoen krullen komen uit de potjes piepen Quote
geertlaurent Geplaatst: 7 juni 2015 Geplaatst: 7 juni 2015 Hmm, bijna alle bonen staan boven alleen geen enkele ying-yang en witte (valdor) boon te zien, ook de naaldboontjes zijn nog onder de grond. Toch allemaal gelijk gezaaid op het zelfde stuk in dezelfde omstandigheden dus toch maar even geduld hebben zeker. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 7 juni 2015 Geplaatst: 7 juni 2015 Ik heb ook alle bonen tegelijk gezet maar sommige soorten laten zich ook (nog ) niet zien.Linzen zijn allemaal bovenHaricot coco nog niet eenLima bonen ook nietChinese bonen welsnijbonen ookgele bonen nietgroene bonen nietbruine bonen wel asperge erwt nietIk heb nog even geduld anders zaai ik opnieuw, maar van sommige soorten heb ik geen zaad meer Haricot coco bijv. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.