Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Paprika opgekomen en nu?


Hudsonstijgers

Aanbevolen berichten

Ja, moet kunnen ( doen velen van ons ). Let wel ( betweter in de bocht weer ) : bij het raam op het zuiden is nog nét wat anders dan vóór het raam op het zuiden. Elke 10cm van het raam áf, scheelt echt giga veel hoeveelheid licht. Daar vergissen veel mensen zich erg in. Zie ook het topic : licht-lichtbehoefte-t12172.html ( ben er nog mee bezig )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, geen probleem. Wat je óók makkelijk kan doen, is je huidige potjes aanvullen met potgrond tot de 1e blaadjes. Lekker diep zetten daardoor. Niet de plantjes er uit halen dus. Ze wortelen ook aan het 'stammetje' !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel hoor. Geldt eigenlijk ( dacht ik hoor ) voor alle zaailingen. Onder het kiemblad wortelt het plantje altijd nog weer.

Misschien dat iemand dat kan bevestigen of dat voor ándere teelten ook geldt ? Pepers en tomaten in ieder geval wel. Kolen ook.

 

( ik zaai eigenlijk zelf nooit sla, erg he ? )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat iemand dat kan bevestigen of dat voor ándere teelten ook geldt ?

 

Mede namens de konijnen moet ik helaas laten weten dat een sla-zaailing, vanwege de vorm en slappe bladeren, niet zo geschikt is om dieper te planten of later aan te aarden. Het hartje van waar uit ze groeit ligt maar net boven de wortelaanzet. Daar ook geen extra wortels te verwachten door dieper te planten: die groeien vanuit 1 punt ook in de breedte uit. De konijnen laten tevens weten dat ze helemaal niet snappen waarom Bit nooit van de heerlijk boterzachte of juist van die lekker knapperige slablaadjes eet.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een aanvulling op de plaats waar je de zaailingen zet. Licht, maar liever niet te warm.

Dus bij voorkeur op een vensterbank van een raam op het zuiden in de slaapkamer oid ipv de woonkamer, waar het toch nog vrij warm is.

Oudholland

 

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...