Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wie weet de naam van deze struik?


Juna

Aanbevolen berichten

Als dit een perzik is dan is ie wel heel erg ziek! Onze buren hebben een perzik - ik denk 80 jaar oud - en die staat nu lekker roze te bloeien. Blad zit er nog niet veel aan. Ik kan morgen wel even een foto maken. In ieder geval, deze struik/boom lijkt in de verste verte niet op die van onze buren. Mij lijkt het dan ook geen perzik, maar ik geef onmiddellijk toe ik kan er ook helemaal naast zitten.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom het vraagteken, mijn perziken staan ook al in bloei en daar lijkt hij inderdaad in de verste verte niet op (ik heb dan ook wel een apart perzikboompje). Maar zo ver ik weet komt de krulziekte alleen voor in de perzikfamilie dus vandaar mijn vraag.

Hier mijn perzik in bloei:

21ljw4m.jpg

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

hmm, zijn boompje staat ook niet in de zon, misschien houd dat de bloei ook wel wat tegen?

En hij wist niet hoe het gesnoeid moest worden, en dat dan + krulziekte, misschien is dat wel wat teveel voor de boom.

Ik zal in ieder geval zeggen dat het krulziekte is vandaag, en vantevoren even goed inlezen over wat je eraan kan doen. Misschien word het dan nog wel beter.

 

Krijgen jullie perzik boompjes echt perzikken in Nederland (en Frankrijk)? krijg bijna zin om een pit in de grond te stoppen. Perzikken zijn lekker en de magnolia hier is bijna aan het opgeven geloof ik. Dus als die dood gaat, kan er een boompje voor in de plaats komen uiteindelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, zelfs aan die kleine boompjes van mij volop perziken. Krulziekte is vrij normaal en kan niet echt heel veel kwaad volgens mij, niet levensbedreigend iig dacht ik.

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, zelfs aan die kleine boompjes van mij volop perziken. Krulziekte is vrij normaal en kan niet echt heel veel kwaad volgens mij, niet levensbedreigend iig dacht ik.

Hij gaat er inderdaad niet dood aan. De groei van de boom en de ontwikkeling van de vruchten wordt alleen gestopt. Je hebt dus eigenlijk "niets" aan je perzikenboom.

 

Oud artikel:

http://blog.fruitbomen.net/gekrulde-rode-bladeren-perzik-krulziekte/

 

Komt een nieuw artikel voor aan.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...