Juna Posted April 6, 2011 Posted April 6, 2011 Een vraagje van m`n buurman We zijn erg nieuwsgierig naar wat voor struik dit nu precies is. De buurman wilde ook wel weten waarom het blad zo verschrompeld, een ziekte? Quote
Koert Posted April 6, 2011 Posted April 6, 2011 De ziekte is de krulziekte, kan de boom niet zo goed zien zo, maar zal dus de waarschijnlijk de perzik of nectarine zijn. Quote Even a broken clock is right twice a day
Koert Posted April 6, 2011 Posted April 6, 2011 http://www.tuinkrant.com/artikel/fruittuin-krulziekte-op-perzik-en-nectarinebomen-te-voorkomen Quote Even a broken clock is right twice a day
Juna Posted April 6, 2011 Author Posted April 6, 2011 Echt? Dat zou wel leuk zijn eigenlijk Ik zou morgen eventueel wel een betere foto kunnen maken, of over een tijdje als er wat meer blad aan zit. Quote
Juna Posted April 6, 2011 Author Posted April 6, 2011 Bedankt voor de link ook hij zal de info leuk vinden. Quote
Frank Houweling Posted April 6, 2011 Posted April 6, 2011 Jullie waren me voor. Krulziekte. Zo goed als niet te voorkomen. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Koert Posted April 6, 2011 Posted April 6, 2011 Kun jij zien wat voor boom? Perzik? Quote Even a broken clock is right twice a day
veuvecouderc Posted April 6, 2011 Posted April 6, 2011 Als dit een perzik is dan is ie wel heel erg ziek! Onze buren hebben een perzik - ik denk 80 jaar oud - en die staat nu lekker roze te bloeien. Blad zit er nog niet veel aan. Ik kan morgen wel even een foto maken. In ieder geval, deze struik/boom lijkt in de verste verte niet op die van onze buren. Mij lijkt het dan ook geen perzik, maar ik geef onmiddellijk toe ik kan er ook helemaal naast zitten. Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
dennislp Posted April 6, 2011 Posted April 6, 2011 (edited) Klimaat verschil tussen frankrijk en nederland....? hier latere bloei denk?? (update; laat maar, zie bericht onder me!) Edited April 6, 2011 by Guest Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Koert Posted April 6, 2011 Posted April 6, 2011 Daarom het vraagteken, mijn perziken staan ook al in bloei en daar lijkt hij inderdaad in de verste verte niet op (ik heb dan ook wel een apart perzikboompje). Maar zo ver ik weet komt de krulziekte alleen voor in de perzikfamilie dus vandaar mijn vraag.Hier mijn perzik in bloei: Quote Even a broken clock is right twice a day
Koert Posted April 6, 2011 Posted April 6, 2011 Klimaat verschil tussen frankrijk en nederland....? hier latere bloei denk?? Niet echt dus, foto is van vanmiddag. Quote Even a broken clock is right twice a day
Juna Posted April 7, 2011 Author Posted April 7, 2011 hmm, zijn boompje staat ook niet in de zon, misschien houd dat de bloei ook wel wat tegen? En hij wist niet hoe het gesnoeid moest worden, en dat dan + krulziekte, misschien is dat wel wat teveel voor de boom. Ik zal in ieder geval zeggen dat het krulziekte is vandaag, en vantevoren even goed inlezen over wat je eraan kan doen. Misschien word het dan nog wel beter. Krijgen jullie perzik boompjes echt perzikken in Nederland (en Frankrijk)? krijg bijna zin om een pit in de grond te stoppen. Perzikken zijn lekker en de magnolia hier is bijna aan het opgeven geloof ik. Dus als die dood gaat, kan er een boompje voor in de plaats komen uiteindelijk. Quote
Koert Posted April 7, 2011 Posted April 7, 2011 ja, zelfs aan die kleine boompjes van mij volop perziken. Krulziekte is vrij normaal en kan niet echt heel veel kwaad volgens mij, niet levensbedreigend iig dacht ik. Quote Even a broken clock is right twice a day
Frank Houweling Posted April 7, 2011 Posted April 7, 2011 ja, zelfs aan die kleine boompjes van mij volop perziken. Krulziekte is vrij normaal en kan niet echt heel veel kwaad volgens mij, niet levensbedreigend iig dacht ik.Hij gaat er inderdaad niet dood aan. De groei van de boom en de ontwikkeling van de vruchten wordt alleen gestopt. Je hebt dus eigenlijk "niets" aan je perzikenboom. Oud artikel:http://blog.fruitbomen.net/gekrulde-rode-bladeren-perzik-krulziekte/ Komt een nieuw artikel voor aan. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
veuvecouderc Posted April 7, 2011 Posted April 7, 2011 Die van onze buren krijgt ook perzikken, twee denk ik Nee da's overdreven maar die oude boom is niet meer zo gul als een wat jongere. De oogst is nauwelijks oogst te noemen. Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
veuvecouderc Posted April 8, 2011 Posted April 8, 2011 Perzikbloesem van de buren Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Recommended Posts