Geplaatst: 16 februari 201411 j Kantonees gebraden varkensvlees voor 2 personen 300 gram goed doorregen vakensbuik, zonder vel of botten in repen van 5x25 cm gesneden. Marinade4 eetlepels suiker (ik gebruik basterdsuiker)4 eetlepels Hoisin saus (potje bij de toko)2 eetlepels rijstwijn2 eetlepels donkere sojasausSnuf vijfkruidenpoeder2 tenen knoflook Glazuur2 theelepels sesamolie2 theelepels suiker2 theelepels rode azijnSnuf vijfkruidenpoeder Vermeng alle ingrediënten voor de marinade en laat het vlees hierin 6 uur marineren(ik laat het een nacht staan) keer het af en toe zodat het aan alle kanten er goed intrekt. Warm de oven voor op 190C . Hang/leg de repen spek hoog in de oven op een rooster en zet er een lekbak onder. ( de boel druipt behoorlijk )Na 25 minuten het vlees rondom in smeren met de marinade en nog eens 25 minuten in de oven. Smeer het eventueel nog een paar keer in met de marinade. Verwarm de ingrediënten voor het glazuur al roerend in een pannetje. Zodra het vlees uit de oven komt insmeren met het glazuur en af laten koelen. Als het helemaal is afgekoeld, plakjes snijden en smullen maar. Lekker zoet varkensvlees. Eet smakelijk
Geplaatst: 16 februari 201411 j Mmmmmmmm lijkt me heerlijk!Ga het zeker eens proberen! http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 16 februari 201411 j Dat klinkt echt goed! Mooi dat het 1e project met het buikspek in ieder geval is geslaagd Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.