henkg Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 (edited) Bestelling is zojuist (vr 28-02) gedaan. Dus nu te laat voor nieuwe wensen. Tussen nu en een paar weken ga ik het een en ander bestellen bij Brouwmarkt.Voor een paar kleine onbreekbare dingen kun je meeliften op mijn bestelling. Ik neem het dan mee naar de MTFD. Dat scheelt je de verzendkosten ad 5,95. Denk b.v. aan wijngist, een waterslot, kefirkorrels. Edited February 28, 2014 by Guest Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 Ik rij elke dag langs de drogist die de eigenaar is van de brouwmarkt en ik heb daar laatst zelf wijngist gekocht en een waterslot, dus als je wilt kan ik het ook meenemen, dan scheelt het je sowieso de verzendkosten. Alleen kefirkorrels heb ik niet gezien daar. Sowieso hebben ze niet alles van de webshop in het kleine drogisterijtje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 23, 2014 Share Posted February 23, 2014 Is wijngist langer te bewaren? Zo ja wil ik wel een zakje...of 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted February 24, 2014 Author Share Posted February 24, 2014 @Nynkef: dank voor aanbod. Ik heb echter voor mezelf een paar vrij zware en ook minder courante dingen nodig. Daar mag de postbode mee gaan sjouwen. @Appelvrouw: Is onaangebroken in de koelkast tot 12 maanden houdbaar.Deze maar doen voor jou?: http://www.brouwmarkt.nl/wijngist-professional-max-16-alcohol-zakje-van-10-gram-p-1310.htmlDie ga ik ook zelf gebruiken voor oa mijn 2014 paardenbloemenwijn. En hoeveel dan. Twee, meer, bv ook voor je morellen stookwijn? Nog iets anders? Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 2 graag Henk. Morellenstookwijn ben ik niet hoor..dat doet Piroska? Ik vroeg me nog wat af over hop. Mijn eerste bier van van de winter vond ik vrij bitter. Dat zal aan de hopsoort gelegen hebben. Misschien een hopsoort die minder bitter is? Heb jij daar verstand van? Ik kan hier helaas niet zien welke hop ik gebruikt heb toen... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted February 24, 2014 Author Share Posted February 24, 2014 Morellen, pruimen, heel vergelijkbaar.Geen enkel verstand van hop. Maar voor simpel kun je toch ook gaan voor een blik waar alles al in zit?http://www.brouwmarkt.nl/brewferm-bierkits-c-208_214_215.htmlWel zo makkelijk. En of je biertje te bitter is geworden, dat ga ik proeven. Dat beloofde flesje neem je mee toch? Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 ( je zou het komen drinken...en nu is het op..) het was misschien wat bitter maar erg lekker..en Lie heeft ze allemaal opgedronken...Nou de volgende dan echt komen hoor! Die ga ik trouwens best wel snel maken..zodra ik weer op t honk ben..dus aan t eind van het voorjaar nieuwe herkansing..neenee niet met zo`n blik..zelluf doen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted February 25, 2014 Author Share Posted February 25, 2014 @appelvrouw,2x wijngist dus, komt voor elkaar. Bij paardenbloemenbloei eerder dan 20 april kan ik wel 1 zakje opsturen als briefpost. (Over blikken: het enige verschil tussen "jouw" blik en de alles in 1 blikken: je hoeft niet hop te koken, want dat zit er al in.) Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 Ik rij elke dag langs de drogist die de eigenaar is van de brouwmarkt en ik heb daar laatst zelf wijngist gekocht en een waterslot, dus als je wilt kan ik het ook meenemen, dan scheelt het je sowieso de verzendkosten. Alleen kefirkorrels heb ik niet gezien daar. Sowieso hebben ze niet alles van de webshop in het kleine drogisterijtje Drogisterij de Lange is eigenaar van Brouwmarkt? Huh, wist ik niet. Ik weet wel dat ze in de kelder materiaal van Brouwmarkt hebben staan. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted February 25, 2014 Share Posted February 25, 2014 Ja dat klopt Jasmin, dat hebben de heren in de winkel mij in elk geval verteld en daarnaast heb ik er laatst een zakje wijngist gekocht waar ook Brouwmarkt op staat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted February 26, 2014 Share Posted February 26, 2014 Ik zou graag 100 stuks Twist-off (losse) deksel nr 63 à 0,13 cent (bij 100 stuks) willen mee bestellen. Kan dat? http://www.brouwmarkt.nl/twistoff-losse-deksel-nr-63-p-1701.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted February 27, 2014 Author Share Posted February 27, 2014 Geedee, dat kan, en gaat gebeuren.Er zijn er veel maten. Ben je zeker van de maat? En hoe meet men de maat om het juiste nummer te vinden:- Buitendiameter deksel - 2mm- Buitendiameter schroefdraad pot- Anders? Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted February 27, 2014 Share Posted February 27, 2014 Hoi Henk, Ook ik zie iets, dat ik al lang zoek. Een niet-mors-trechtertje voor jampotten. http://www.brouwmarkt.nl/vultrechter-speciaal-voor-jampotten-kunststof-p-1262.html Mag ik dat bij je bestellen? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted February 27, 2014 Author Share Posted February 27, 2014 Weknow, Waarom geen grote statiegeldloze petfles, of beter nog een fles van gedemineraliseerd water (strijkboutenwater, ca 0,50) nemen. Bovenkant afknippen, en je hebt een gratis trechter met een opening van ongeveer 25 mm. Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted February 27, 2014 Share Posted February 27, 2014 Geedee, dat kan, en gaat gebeuren.Er zijn er veel maten. Ben je zeker van de maat? En hoe meet men de maat om het juiste nummer te vinden:- Buitendiameter deksel - 2mm- Buitendiameter schroefdraad pot- Anders? Dank je En ja, ik ben zeker van mn bestelling; er staat: Twist-off deksel 63 voor model 280-370 ml Dat zijn, volgens mij, standaard potjes waar in de super de champignons of asperges enz inzitten. Ik ben op die erbij vermelde inhoudsmaten afgegaan om tot de keuze deksel te komen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted February 28, 2014 Author Share Posted February 28, 2014 Bestelling is zojuist gedaan. Dus nu te laat voor nieuwe wensen. Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted March 2, 2014 Author Share Posted March 2, 2014 Bestelling is gisteren geleverd. Er miste niets.@weknow: vulhulpje ziet er goed uit. Behoorlijk aan de prijs voor een simpel stukje plastic. Wel een aanwinst voor de keukenlade! @geedee: deksel nr 63 past inderdaad op een 370 ml Hak potje. Voor mezelf ook een paar besteld. De nr 70 past op 450 ml pastapotten met wijde opening, de nr 58 op 220 ml (sambal)potjes. Ik neem er van de 58 en 70 elk eentje mee, kun je thuis passen.@appelvrouw: als je de wijngist voor paardenbloemenwijn gaat gebruiken: doe me per PB je adres (NL of FR), dan stuur ik 1 van de 2 zakjes op als briefpost (MTFD 20-04 is wellicht te laat voor paardenbloemen) Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted March 5, 2014 Share Posted March 5, 2014 Hé dat is mooi Henk. Ik heb hier op de sambalpotjes dezelfde maat als op de champignonpotten(nr63). Inderdaad handig om die andere te kunnen passen op potten die ik veel gebruik; bijv. grote knakworst/asperges; misschien is dat die nr 70 (ik koop nooit pastapotten??). We gaan het zien op de MTFD!(lees dit nu pas....ivm Carnaval 3 dagen "kwijt" geweest) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts