dennislp Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 Ik dacht klaar te zijn met de selectie kruiden.. Maar vrees dat ik nu mijn 4de basilicum soort ga bestellen.. (Lijk jorieke wel, maar dan in de basilicum i.p.v. pepermunt ) Kaneelbasilicum kwam ik nu weer tegen! Kaneel basilicum - Vlaamszaaduis.com enjarig. Eén van de allerfijnste en geurigste tuinkruiden. Onvolprezen smaakmaker bij tomaten, salades of op pizza’s. Zaaien april/mei in zaaibakje in de serre, verspenen en uitplanten bij voorkeur onder glas. Deze soort heeft paarse steeltjes en lavendelkleurige bloemen. Het heeft een zachte kaneelsmaak. Iemand ervaring?? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
dennislp Geplaatst: 7 april 2011 Auteur Geplaatst: 7 april 2011 en ook iemand ervaring met de slabladige basilicum? Basilicum Bolloso? staat zéér groei krachtig.. dan vraag ik me dus af hoe snel Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Jorieke123 Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 Kan ik je zo sturen Dennis, die kaneelbasilicum. Ook anijsbasilicum Die sla-bladige lijkt me ook wel leuk! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorg Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 [Offtopic] Dennis heeft aandelen in het vlaamsezaadhuis? Ik bestel er ook elk jaar, daar niet van maar van mij hoeft dat linkje niet elke keer er bij [/offtopic] Quote
Jorieke123 Geplaatst: 7 april 2011 Geplaatst: 7 april 2011 [Offtopic] [/offtopic] Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
dennislp Geplaatst: 7 april 2011 Auteur Geplaatst: 7 april 2011 xD nee jorg heb geen aandelen.En jorieke, heb de kaneel al besteld! Kon het niet laten. Die anijs basilicum, ik stuur je wel even een berichtje! Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Claudia69 Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 Vandaag een paar AH moestuintjes gekregen aan de kassa en daar zat ook kaneelbasilicum bij. Ik heb de zaadjes uit het zaaidoekje gepeuterd (dat veel te veel zaden bevat voor en potje van nog geen 3 op 3 cm) en ga ze in aparte potjes zaaien. Ben benieuwd wat dit geeft. Quote
Pestoman Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 Kaneelbasilicum is een aanrader, heb hem al 3 jaar, gewoon zakje zaad van bij de Aveve. Quote
Claudia69 Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 Waar gebruik je 'm voor? (gewoon nieuwsgierig) Quote
Pestoman Geplaatst: 7 april 2017 Geplaatst: 7 april 2017 Ik maak er graag pesto van met o.a. eigen walnoten ipv pijnboompitten. Quote
Wortel Geplaatst: 8 april 2017 Geplaatst: 8 april 2017 Hier ook de zaadjes binnen van de AH. Ben benieuwd! Quote
Spiek1985 Geplaatst: 28 april 2017 Geplaatst: 28 april 2017 Ik heb ook de kaneelbasilicum via de AH moestuintjes. Ik was benieuwd hoe deze zou smaken en wat ik ermee zou kunnen maken. Als de opkomst genoeg is, ga ik er een pesto van maken. Ben benieuwd. Quote Try a little harder to be a little better.
Charly Geplaatst: 28 april 2017 Geplaatst: 28 april 2017 Ik maak er graag pesto van met o.a. eigen walnoten ipv pijnboompitten.Wat een verrassing, Pestoman! Benieuwd: proef je in de pesto de kaneel nog terug? Quote wees bevriend met kleine dingen
Pestoman Geplaatst: 29 april 2017 Geplaatst: 29 april 2017 Nee, echt een kaneelsmaak, als in appeltaart bijv, proef je niet terug in de pesto.Wat je wel proeft en ruikt is een kaneeltoon bij het aanraken of plukken van de bladeren voor los gebruik of bij decoratie op een bord.T.o.v. de gewone basilicumsoort vind ik wel dat deze beter aangroeit na het plukken. Quote
Poppy Geplaatst: 30 april 2017 Geplaatst: 30 april 2017 Ik maak er thee van, gewoon een paar verse steeltjes in heet water doen. Heerlijk! Dan proef je wel duidelijk dat het geen gewone basilicum is.Succes met kweken allemaal Quote Yes you can!
Charly Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 Goed in de thee en snel weer aangroeien... Zeer prettige eigenschappen toch. Ook maar eens op de wishlist zetten dan! Quote wees bevriend met kleine dingen
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.