Ga naar inhoud

Courgette, van dag tot dag. Fotoverslag

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@henkg zo zagen die van mij er ook uit tot vanmiddag! Ik heb ze vandaag gezaaid, binnen plek zat om ze tot 15 mei te huisvesten

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:
Met verbazing lees ik dat er soms al in maart gezaaid is. Niet duidelijk is of dat voor teelt in de kas of volle grond is.

Als beginner houd ik mijn boek (mijn enige moestuinboek) aan: de groente- en fruitencyclopedie.

Eind april/begin mei zaaien onder koud glas, eind mei uitplanten in de volle grond. Het boek noemt dat vroege teelt.

Om nog even een antwoord te geven op jouw vraag Henkg: ik heb ze in maart al gezaaid om volgende redenen:

1. ongeduld

2. onwetendheid dat ze zo snel groeien

Gelukkig heb ik ondertussen een kas buiten waar ze bij lichte nachtvorst toch veilig staan in pot. Anders hadden ze hier binnen wel in de weg gestaan over enkele weken...

Ik zal vandaag ook nog enkele foto's posten van hoe het hier ermee gaat .

EDIT:

IMG015162271397480745.JPGIMG015292361397480754.JPG

I love the smell of potgrond in the morning...

Blog: blog/Jan+L[/color]

• 4 weeks later...
Geplaatst:
Hoe gaat het ondertussen met de vroeg gezaaide courgettes?

De plant (soort Cocozelle) doet het geweldig, heeft nu bladeren bijna van het rabarberformaat en er zijn veel bloemknoppen te zien. Hij staat in een pot buiten en wordt nu zeiknat, maar dit lijkt hem (haar) niet te deren.

Geplaatst:

Mooie bloemen..

Ik heb courgettes (te vroeg) gezaaid, staan buiten en er zitten bloemen aan. Nou ben ik een beginner, dus hebben jullie nog tips voor de verzorging van de plant? Wat moet ik doen om te zorgen dat er courgettes komen?

Geplaatst:

Dag marjolein852. Als je rechtsboven in het zoekvenster op de woorden Courgette en verzorging zoekt, of Courgette en bloemen. Dan krijg je tal van topics op het forum die ook daar over gaan.

Dit topic is voor foto's van de ontwikkeling van je courgette met wat gepraat er omheen.

Het is niet dat je die vraag als beginner niet zou mogen stellen, maar dan zit je een beetje in het verkeerde topic. Dus kijk ook eerst even rond op het forum. Véél , véél info te vinden , óók over jouw vraag.

Heel kort antwoord: Zonnig zetten ( zo zonnig mogelijk ) voedselrijk ( grote groeier ) en behoorlijk veel vocht als de plant eenmaal aan de groei is. Niet tijdens koude ( de afgelopen 2 weken ). Koude en vocht is funest. Liefhebber van behoorlijk goede grond, in de zin van : compost, oude mest enz. Goede grond dus ( voedselrijk )

En plaats maar een foto he ? ( zijn óók topic over, mocht je dat lastig vinden )

succes !

• 4 weeks later...
Geplaatst:

2014060611290069771402941298.jpgGeweldig leuk zo'n verslag

ben zelf net begonnen met 1m2 bak moest na een paar weken de 2e halen wist niet dat courgettes en broccoli zo groot kon worden.

Ik denk omdat ik laat begonnen ben en plantjes heb gekocht ( alleeën dit jaar dan ) ik verschrikkelijk geboft heb met de bestuiving ondanks dat de bloem van de bol is afgerot

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Hey allen,

Ik kijk al een tijdje mee met dit forum en heb besloten om ook een poging te wagen. Anderhalve week geleden heb ik courgettes gezaaid maar mijn zien er toch anders uit dan dat ik hier ben tegen gekomen . Het blad is gekruld en heeft een gelige punt.

k2bors.jpg

Gaat dit goed komen denken jullie of moet ik opnieuw zaaien? Ik heb nog drie andere zaailingen staan en die zien er niet veel beter uit.

Gr,

Wouter

Geplaatst:

Deze zien er prima uit hoor. Wat je op de foto hebt staan is nog slechts het schutblad, de echte bladeren komen hierna pas. Prima zaailing zo te zien.

Diegene die veel heeft, kan ook veel uitdelen.

Geplaatst:
Deze zien er prima uit hoor. Wat je op de foto hebt staan is nog slechts het schutblad, de echte bladeren komen hierna pas. Prima zaailing zo te zien.

Ah gelukkig. Ik kan weer rustig slapen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...