Geplaatst: 26 februari 201412 j Heb nu voor de tweede keer, dat mij opvalt, een vreemd probleem... Soms worden de fotooz die ik gemaakt en opgeslagen heb op mn pc opeens beschadigd/bevlekt met rode of blauwe vlekjes... Ik maak "dus fotooz met mn camera. Haal thuis geheugenkaartje eruit en verplaats dan de fotooz in door mij gewenste map (en nu gelijk in fotoarchief op andere schijf). Een vorige keer had ik de fotooz afgespeeld in die Windows Fotogalerie Diashow... Die crashte toen... en daarna had ik blauwe vlekjes op sommige fotooz. Dit keer had ik weer Diashow gedaan... (ff genieten van de fotooz) en deze keer geen crash.Maar dus wel weer vlekjes op de fotooz... Zoals dus hier... blauwe en roze vlekjes... Foto ff opslaan en daarna bekijken en uitvergroten... anders zie je de vlekken niet... De foto op de andere (backup)schijf (waarvanaf géén Diashow is gedraaid) heeft dat niet: Oftewel... mijn vraag aan de kenners is... Hoe wordt dit veroorzaakt?Is het écht die Diashow die mn fotooz verpest? Is het misschien mijn beeldscherm...? maar pixelstoring zoomt wel mee bij inzoomen...Is het mn pc die lastig doet? Edit: zie dat de vlekjes nu in geplaatste foto anders zijn als in orgineel. En kan ze op originele foto opeens ook niet meer terugvinden... AAAhhhhh hier wordt ik gek van... wat is er toch aan de hand... Storing verandert dus van positie... maar soms ook niet dus...
Geplaatst: 27 februari 201412 j Maak eens een screenshot als je die vlekjes ziet en post die hier. Als er op de screenshot dan niks aan fouten voor ons te zien is, dan moet het wel aan je scherm liggen.. en anders dan zal er ergens iets met de foto/software zijn lijkt me. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 27 februari 201412 j Auteur Nee, geen dode schermpixels... Ook geen vies scherm... Goed idee van het screenshotje... Bestand dus geopend... en ziedaar... rare pixels... Weer op andere plaatsen als gisteren... En alleen roze dus, geen blauw vandaag... Windows Fotogalerie weer gesloten. Opnieuw bestand geopend en dezelfde foto ziet er nu zo uit... géén pixelstoring... Nog één mét: En zonder: Zou het gewoon Windows Fotogalerie zijn misschien?
Geplaatst: 27 februari 201412 j het ligt niet aan je scherm want bij de printscreens zie ik de vlekken ook.bij de eerste foto's zie ik echt niets vreemds dus de bestanden lijken nog wel goed. denk dat het idd iets vaags is van je pc.
Geplaatst: 27 februari 201412 j Ik zie geen vlekken ook niet bij de plaatjes die ik heb opgeslagen maar, weer wel bij de laaste foto's die je net hebt geplaast(schermafdrukken). Verder zie ik wel dat er verandering in het licht op de foto's is. Wil je eens kijken of de vlekken weg zijn als je als *.tiff of een andere betandsnaam van de orginele een copy maakt ? Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 27 februari 201412 j Wat zie je als je inzoomt op de rare vlekken?Verandert er dan iets aan de weergave?
Geplaatst: 27 februari 201412 j Auteur Vlekken zoomen gewoon mee en worden groter.... zo dus... Beetje zoom Nog meer zoom Bij deze foto is het de eerste keer dat er vlekken verschijnen... En Stan, de vlekken zijn er dus niet altijd... ene keer wel... soms zie ik ze zelfs ontstaan... nét nadat de foto in beeld is bij Fotogalerie.Dus omdat de storing niet consequent is is het ook moeilijk te zien of de afwezigheid dan eventueel aan de veranderde extensie ligt... Begin nu echt te denken dat het daaraan ligt... Fotogalerie is mijn verdachte...
Geplaatst: 27 februari 201412 j en heb je dit ook als je foto's opent in paint? Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 27 februari 201412 j Auteur Nee, (nog) niet... Zal eens wat andere fotoprograms uitproberen... Microsoft Office Picture Manager geeft ook geen problemen... Dus Windows Fotogalerie de schuldige... maar waaróm gebeurt het? Iedereen bedankt trouwens voor het meedenken bij dit vage raadsel...
Geplaatst: 27 februari 201412 j Misschien even Google'en naar de download van het programma en als je die hebt, de huidige installatie verwijderen en hem opnieuw instaleren? Wellichtdat je dan weer een frisse nieuwe versie hebt zoals hij ooit was.. zonder het foutje? > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 27 februari 201412 j Auteur Goed idee... maar gelijk al een hindernis: "Photo Gallery kan niet langer worden gedownload voor Windows Vista." Kan ik 'm ergens van mn Vista-installatieschijf plukken?
Geplaatst: 28 februari 201412 j Ik weet nie of het hetzelfde probleem is, maar heb je dit al eens gedaan:http://support.microsoft.com/kb/939395/en-usIk vermoed dat het deze is:http://download.cnet.com/Windows-Live-Photo-Gallery/3000-2193_4-10920662.html
Geplaatst: 28 februari 201412 j Auteur De MS Fix It geprobeerd maar die bleef steken. Mislukt dus. En om Windows Live Photo Gallery te downloaden moet ik eerst Service Pack 2 voor Vista downloaden en als ik dat dan weer wil doen zegt ie dat ik eerst Service Pack 1 moet downloaden maar dat is allang gebeurt (jaar geleden) hetgeen ook in Updategeschiedenis terug te vinden is. Dus geef ik het nu eerst maar weer ff op. Het is eigenlijk wel genoeg te weten dat de fotobestanden niet beschadigd zijn/worden maar dat het alleen de weergave is. Ga vast heel Windows binnenkort weer helemaal opnieuw installeren (nwe harde schijf ligt al klaar) dus dan komt het met Fotogalerij ook wel weer goed. Bedankt voor de hulp!
Geplaatst: 28 februari 201412 j Best direct windows 8 installeren, is stabiel en snel.Je kan zelfs 'over' je oude windows installeren, maakt een directory 'windows-old' aan waar al je data bewaard blijft.Uiteraard wel programma's herinstalleren. Ivm de windows photo software, er bestaan genoeg alternatieven
Geplaatst: 28 februari 201412 j Auteur Windows 8, ja graag! Alleen probleem dáármee is dat ik daar geen legale versie van heb en van Vista wel... En installatie gaat straks op nieuwe schijf omdat de oudste kuren vertoond en dus aan vervanging toe is. En zeker genoeg fotosoftware... maar ja... was hier lekker aangewend he...
Geplaatst: 28 februari 201412 j Grote kans dat het fotoprobleem vanzelf verdwenen is als je de boel op de nieuwe harde schijf hebt staan. Het kan namelijk goed veroorzaakt worden door fouten in de harde schijf.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.