Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Komkommer- en pompoenplanten afstand

Recommended Posts

Ik heb een bak van 1,5 m breed en 30 cm hoog.

Ik wil graag de volgende 3 planten kweken: Chrystal lemon, Marketmore, Spaghetti pompoen. Ze zullen genoeg ruimte hebben om omhoog te kunnen. Kan ik ze naast elkaar planten op een rij of moet ik 1 v/d 3 in een action wasmand doen? En zo ja welke van de 3 is hiervoor het meest geschikt?

Voedselkollektief Almere

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

Ik heb daar geen ervaring mee, maar volgens mij kunt een komkommer omhoog klimmen en dan maakt het niet uit of en pompoen onder die komkommer groeit. Ook als de pompoen rond die komkommerplant groeit (als die pompoen maar niet een hele grote vrucht precies voor de komkommer heeft, dan heeft de komkommer geen zon meer). Ik zou wel oppassen dat de komkommerplant sinds het begin al hoger is dan de pompoenplant (misschien 2 weken voor de pompoenplant planten of wachten tot komkommer al minimaal 20cm hoog is) en dat de wortels van beide planten genoeg afstand hebben (lees op zaden hoeveel ruimte ze allemaal nodig hebben of Google je rassen).

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Ik ga zelf proberen om mijn pompoenen op de dak van mijn schuur te laten groeien (in grote potten). In bak hebben ze te veel werk (constant bemesten en snoeien en zorgen voor een mooie vorm) en ruimte nodig en ik wil ook niet dat ze in de gang tussen mijn bakken gaan groeien. Op de dak hebben ze de hele ruimte in de wereld en heel veel volle zon. Als het niet gaat lukken, dan ga ik volgende jaar iets anders proberen. Vorige jaar klemde mijn sierpompoen zelf van grond naar de dak van de schuur (toen ik 1 maand weg op vakantie was hahahaa)

Ik doe ook 1 komkommer per vak, volgens mij is het in elke boek 1 per vak. Alleen in de garden-planner van Growveg.com stond er ook 2 per vak, maar ik vind dat te veel.

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy