Bazarie Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 Hallo ik ben op zoek naar een vat om mijn druppelsysteem op aan te sluiten. Het moet in een hoekje van de tuin komen te staan dus niet te groot, ca 50 a 100 liter, dacht ik zo. Heeft iemand in de buurt van Dordrecht iets staan waar hij/zij niets mee doet? wil het graag overnemen (indien de prijs goed is ) Quote
henkg Geplaatst: 7 maart 2014 Geplaatst: 7 maart 2014 Als ongeveer 50 liter voldoende is, kijk eens naar een goedkope vuilnisbak.Bij Blokker: http://www.blokker.nl/webapp/wcs/stores/servlet/Search?mfSearch=&display=&mfName=&searchTerm=vuilnisbak&catalogId=10002&orderBy=&facet=ads_f16_ntk_cs%253A40-50%3CFCT%40SP%3Eads_f16_ntk_cs%253A50-60&categoryId=&langId=-104&storeId=10001¤tFacet=ads_f16_ntk_cs Een vergelijkbaar model is misschien ergens anders nog goedkoper. Mijn kleine vaatje, al jaren in gebruik:een-water-geef-systeem-t874-30.html#p30655 (tweede foto) En op deze foto zie je linksboven nog net de onderkant: Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Bazarie Geplaatst: 8 maart 2014 Auteur Geplaatst: 8 maart 2014 Henk Inderdaad een goed idee. Bedankt Quote
loes Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 maakt het eigenlijk nog uit of zoiets in de zon hangt? Quote
HuubvG Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 Ligt eraan of er licht op het water zelf schijnt; dan krijgen je algen > groen water.Het vat zelf in de zon is oké, dan warmt het water lekker op. Quote
henkg Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 Voor een foto ervan maakt het uit Mijn vat is zeker niet lichtdicht. Toch heb ik nauwelijks last van algen. 1x in het voorjaar uitschrobben is voldoende.Als het druppelsysteempje heel langzaam water afgeeft, mag dat ook wel koud water zijn. Anders wordt het als de planten -wel in de brandende zon- binnen een paar minuten een grote ijskoude plons water krijgen. De plek van het vat maakt dus meestal niet uit. Hoog genoeg voor voldoende waterdruk, bereikbaar voor bijvullen, bij beperkte ruimte een plek waar toch niks kan groeien. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
loes Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 ik moet dan alleen nog bedenken waar watervat fatsoenlijk kan staan. dat wordt nog het lastigste. de bakken voor de aardbeien komen aan de schutting dus dat gaat al de hoogte in. het vat moet dan nog hoger... Quote
henkg Geplaatst: 8 maart 2014 Geplaatst: 8 maart 2014 Voor alleen de bovenste rij zou je een apart systeempje, met een apart klein watervat kunnen maken. Ik heb dat gedaan voor mijn railingpotten. Daar hangt een 5 liter watervaatje (een heel goed omgespoelde jerrycan ruitenwisser antivries). Vond ik makkelijker dan het grote vat nog hoger zetten. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.