Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

kinderfeestje dochter

Featured Replies

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Mijn dochter is 9 geworden en nu moet ik een kinderfeestje organiseren. Ik wilde mijn passie voor plantjes kweken overdragen........

Hebben jullie een idee?

Ik zat te denken aan zoiets als een pot versieren en een plant zaaien of poten waar ze later van kunnen oogsten. Maar wat voor plant?

Als je zoiets als een tomaat doet denk ik niet dat het wat wordt omdat het verder niet goed opgekweekt wordt. Het moet iets zijn dat sterk is, weinig verzorging nodig heb, lijkt me.

Ik hoop dat jullie wat leuke ideeen hebben!!!!!!

Geplaatst:

Ze verkopen zo'n leuke potjes in de vorm van een komisch hoofd en dan groeit daar bieslook of tuinkers oid uit.

Dat zijn gemakkelijke kruiden die bijna iedereen gebruikt ( hebben de ouders er ook wat aan ) en kunnen ze nog "kapper" spelen als de mama of de papa wat nodig heeft

Misschien een ideetje om op voort te gaan?

Geplaatst:

Of anders wellicht wat worteltjes. Dat zien de meeste kinderen denk ik meer als 'echt' eten/'echte' groente (hoewel mijn dochter van 5 ook gewoon de blaadjes van de peterselie, tuinkers etc. eet ) en er kan vrij weinig fout aan gaan.

Heb je wel een kleine opbrengst; er past nou eenmaal niet veel wortel in een potje

Django

Geplaatst:

aardbeien plantjes zijn ook erg leuk. dat is ook iets wat de meeste kinderen wel lusten.

Geplaatst:

Aardbeien vind ik een prima idee!

Maar bijvoorbeeld ook tuinkers (zaaien in de vorm van de eerste letter van hun naam)...heel spannend als het opkomt.

IJsbloemetjes zijn ook heel leuk.

Succes in ieder geval

Ik heb zelf ook zo'n knutseldochter en heb met verjaardagen ook heel wat afgeknutseld met die meiden...soms een heel werk, maar altijd fijn om op terug te kijken. Ze heeft het nu nòg over bepaalde werkjes die we ooit gemaakt hebben.

Geplaatst:

Mijn kleinzonen vinden het zaaien van zonnebloemen echt geweldig..dat uit zo`n klein zaadje zo iets groots groeit. Ook de bonenplanten vonden ze erg leuk.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Dank jullie wel voor het meedenken! Super

Ik vind de aardbeien echt een leuk idee! En ook bonen (een laag soort, dat is een stamboon toch?) en een kiemgroente is idd snel resultaat en dat is leuk voor de kids. Kan natuurlijk weer niet kiezen

Zo'n stamboon......kan die al buiten?????

Ik ga natuurlijk een werkbeschrijving meegeven, maar ik ga er vanuit dat de ouders daar niet echt naar kijken. Dus het moet wel tegen een beetje kou kunnen. Maar het feestje is de 29e, dus wel alweer bijna april.

Nu nog iets van een pot verzinnen en hoe we die gaan versieren! Of dan maar gelijk een balkonbak Dan doe ik gewoon alles!

Geplaatst:

Zou de bonen vervangen door erwten; die kunnen wel wat vorst hebben. Bonen bij mijn weten niet, dus om teleurstelling te voorkomen zou ik die overslaan.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:
  • Auteur

oke, maar een erwt is toch altijd een klimmer? Dat lijkt me dan weer niet zo handig.

Maar zo wordt het wel weer makkelijker kiezen

Geplaatst:

Als je voor snel wil gaan kijk dan in het topic ; https://www.moestuinforum.nl/topic/11519-keukenafval-hergroeien/ de lente ui kan na 1 a 2 weken ook al weer gebruikt worden. En potjes zou je kunnen maken van papier of wegwerp spullen als petflesjes, bekertjes e.d. die je dan "mooi" laat maken door de jonge kunsten makers.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:
  • Auteur

dit is leuk!!!!

zou ik zo'n terracotta-pot ook zo kunnen verven?

Ik zie de kindertjes niet haken

aardbeipot38421394228228.JPG

Geplaatst:

Er bestaan ook lage erwten ("stamerwten") net als bij bonen. Radijsjes zijn ook leuk en makkelijk trouwens. Zijn allerlei kleurenmixjes van.

Terracotta potten kun je prima verven!

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Endetjes : wat gaaaaaaaff!!

vergis je niet in kinderen hoor haken is op het moment weer hot

Geplaatst:
  • Auteur

ik heb het plaatje van internet hoor Ik kan van alles....maar als het iets met een draad en (haak)naald is.........sorry, geen geduld .

Maar idd het is helemaal in en soms denk ik wel eens.....zou ik het ook eens proberen. Met deze naald kan je je niet prikken

Geplaatst:
  • Auteur

Ik heb besloten om voor de aardbei-pot en plant te gaan en heb al wat besteld bij kwekerij duivenvoorden.

Nou vroeg ik me nog af:

Die gekoelde plantjes.........moet ik die gelijk poten of kan ik die bewaren

Ik wilde de kinderen dat zelf laten doen de 29e!

• 3 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

Nou, het kinderfeestje is achter de rug Gelukkig

Volgens de kweker kon ik de aardbei-stekken in de groente-la van de koelkast bewaren. Ze waren iets uitgelopen (allemaal bleke stengels en naar één kant) maar dat komt wel goed verder. Trekt wel bij.

Ik kon ze allemaal zelf oppotten want ze renden door naar de speeltuin toen ik de deur open deed. Zeker bang om vies te worden

Dit is het resultaat van mijn dochter (ik vergeet altijd, door de opluchting dat alles klaar is, een foto te maken van alle knutsels bij elkaar!): Een mooi beschilderde pot met een aardbei-stek en een kleur/informatie-boekje.

DSCF005945361396117941.JPG

Geplaatst:
  • Auteur

Dit was één van de pagina's van het info/kleurboekje.

gruwelijke pagina

DSCF006221881396118893.JPG

Geplaatst:

wij kochten voor de kleinkids een fluffy peultje met Bibbeltje, Bebbeltje en Babbeltje...

YF0186G87111396157754.jpg

krijgen ze samen met een echte peul en een zaaipotje...

Geplaatst:

Leuk idee zo'n potje beschilderen! Ik ga het denk ik gewoon even voor de lol doen met mn kids:)

Geplaatst:

Erg leuk, die potjes met bijpassend kleur/ info boekje!

Ich...en die peul....die zou ik haast voor mezelf kopen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.