Geplaatst: 7 maart 201412 j Voor jullie niet zo heel erg bijzonder waarschijnlijk, maar voor mij als oh zo giga beginner met niet zulke groene vingers eigenlijk wel! M'n Tiny Tim kerstomaatjes zijn ontkiemd en ik nu een stuk of 5 groene koppies boven de aarde uitsteken!!!
Geplaatst: 7 maart 201412 j Leuk he als het werkt. Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Geplaatst: 7 maart 201412 j Ik denk dat het bij veel van 'ons' toch telkens weer een vergelijkbaar gevoel oplevert als we het nieuwe leven zien ontkiemen. Gefeliciteerd. Nu volgt de zorg van het grootbrengen, niet teveel water, niet te weinig, genoeg licht, voeding... tot aan het moment dat de vruchten uiteindelijk op je bord liggen. Dan proef je vervolgens de liefde en zorg waarmee ze zijn grootgebracht en ja, die kick, daar doen we 't allemaal voor.
Geplaatst: 8 maart 201412 j wat leuk !!!! Dan komt het vast wel goed . Ik kan me (als ietsje meer ervaren tuingek )ook nog steeds verheugen op elk groen sprietje dat boven de aarde komt.Heerlijk hoor dat zulke kleine dingen je nog zo gelukkig maakt.
Geplaatst: 8 maart 201412 j Jaaa ik ken dat gevoel heerlijk! En het is toch mooi als een mens daar blij van wordt De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Geplaatst: 8 maart 201412 j Prachtig als men zich nog zo kan verheugen, van de wonderen van moeder natuur. Het is net als kindheid, behoud die vreugde!
Geplaatst: 13 maart 201411 j Je had me moeten zien rondspringen toen ik zag dat m'n te nat geplantte tomaten kwamen piepen.... Nu is het enkel nog wachten op de aubergines...
Geplaatst: 15 maart 201411 j Heel herkenbaar. Ik ben ook altijd blij als de kopjes boven de grond komen.
Geplaatst: 15 maart 201411 j Zo ben ik zo blij met de verschillende soorten snijbiet, die zich eindelijk laten zien.
Geplaatst: 15 maart 201411 j ook ik ga even juichen . Afgelopen week heb ik zaden van kruiden laten weken ,basilicum , bieslook, kervel, lavas, peterselie . Dinsdag heb ik gezaaid, en er komen al kleine frutjes groen boven ,bij de bieslook, basilicum en kervel .
Geplaatst: 21 maart 201411 j Joepie!!! De aubergines zijn - op één na - allemaal boven!!En m'n framboosaardbei is ook onderweg!!!! ( Nu nog dringend een paar grote potten kopen!! ) M'n butternut heeft ook al 2 prachtige blaadjes!En m'n raketsla en radijsjes komen loeisnel op!!!Heel veel te jubelen, dus...
Geplaatst: 21 maart 201411 j Hier ook helemaal blij .Mijn voorgeweekte en vervolgens gepote komkommerzaden komen op 1 na allemaal boven de aarde uit piepen.Wat geeft het toch een lekker gevoel als je werk beloond wordt. Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Geplaatst: 6 april 201411 j Ik moet ook echt even jubelen: 1,5 maand geleden bunias orientalis gezaaid. En er gebeurde helemaal niets. Ondertussen dan ook de kiemkracht maar getest op vochtig keukenpapier; nada nickx noppes. Enkel een schimmelig zooitje. Dus wilde ik vandaag de pot met mislukt zaaisel weggooien, viel er een kiemplantje uit! Dus hiep hoi! Ik heb een bunias orientalis! *doet rondedansje*
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.