Sweet&Hot Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Hallo Allemaal, Mijn naam hier op het forum is Sweet&Hot.Ik ben hier gekomen nadat stan mij op een ander forum contacte toen hij opmerkte dat ik een beginner ben met moestuinen. Thnx stan. Ik vind het geweldig vind om een plantje te laten groeien, en al helemaal om daarna de vruchten ervan te plukken... Dat is toch prachtig! Dat is dan ook de reden dat ik een moestuintje wilde onderhouden dit seizoen. Dit ga ik doen in potten op het balkon. Er is een hoek met de gehele dag zon, en een hoek met zga de hele dag schaduw. Alle keuze dus. In het verleden heb ik een ander luctratief plantje onderhouden, maar ben daar vanaf gestapt. Hou me daar niet meer mee bezig. Ik heb daardoor nog wel wat gevoel voor groen. Ook heb ik nog wat spulletjes over, die ik in deze hobby ook kan gebruiken. Zo heb ik nog 50Liter Gold label light mix aarde liggen, acht "smartpots" (4* 12l 4* 26l) en wat restjes biologische voeding. Met deze voeding wil ik gaan experimenteren op tomaten en pepertjes. Iemand ervaring met voeding uit deze branche?Ook heb ik nog een 300 LED (groei)lamp, eventueel kan ik hier wat in voorgroeien, en als de hobby aanslaat kan ik volgend seizoen vroeg binnen beginnen. Naast de smartpots heb ik 3 bakken van 60x23 (14l) en een van 100x23 (24L). In de grote bak heb ik zaadjes van F1 aardbeien geplant, en in een van de kleine zijn net 6 roma romaten boven gekomen. Dit alles heb ik vorige week, samen met een stuk of 10 pepertjes en 2 bruine paprikatjes, in een impulsieve bui in de aarde gestopt. Op de madame jeanette, en natuur de aardbeien na, is alles een beetje boven gekomen.Nu hebben we een probleempje, en moet onverwachts voor een maand weg as zondag. Gelukkig heb ik een maat met groene vingers die graag de plantjes zolang wil verzorgen.. Helaas kan ik de moestuin nu niet gaan uitbreiden, en zal kijken welke fruit en groente soorten ik ga zaaien/planten als ik terug ben. Tot zo ver mijn elle lange verhaal haha Groetjes S&H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Welkom hier op het forum Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Connie Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Welkom zunige zieuw, lekker bezig zo te lezen.Nu maar hopen dat je maat niet vergeet zijn groene vingers te gebruiken om je zaailingen water te geven Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 Welkom hier ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted March 14, 2014 Share Posted March 14, 2014 welkom S&H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 16, 2014 Share Posted March 16, 2014 Welkom! Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts