Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:
Oké we moeten dus niet overstappen naar de ING.

ken ook mensen die wel tevreden zijn bij de ING

Blijkbaar gaat het bij deze rekening gewoon allemaal mis. + bij de bank lijkt niemand ervaring te hebben met FiNBOX terwijl ze dat product toch echt zelf aanbieden

Geplaatst:
ik kon bij de Rabobank gewoon gratis een uitdraai ophalen..

Het was voor ons -opgeheven- bedrijf. Dat maakt het misschien duurder. Maar de accountant moet ze wel hebben !

ik zie nu ook dat de Rabobank voor een betaalrekening wel kosten rekent. 5euro per stuk met een max van 25euro. kopieën van spaarrekeningafschriften worden gratis verstrekt.

Toch ook maar zelf gaan opslaan voor de zekerheid.

Geplaatst:
(Vertel morgen maar hoe je dat op de uitgebreide wijze 7 jaar terug doet... )

Dat zoek je maar mooi zelf uit! Het is me destijds na veel zoeken wel gelukt, maar ik zou echt niet meer kunnen vertellen hoe ik het gedaan heb

Trouwens, wat FIN-box betreft.... dat hele product is gewoon gammel aan alle kanten. Ik denk dat dat komt doordat het eoa vaag samenwerkingsverband is tussen de banken en de bedrijven zelf. Daardoor wijzen ze altijd de vingertjes naar elkaar, en ze steken er ook geen geld in volgens mij om het product up to date te houden, laat staan te verbeteren. Opzich niet zo heel gek vind ik, aangezien het een vreemde dienst is die absoluut niks toevoegt op wat je normaal al kunt met internetbankieren en wat bedrijven zelf aanbieden. Daar een dienst voor bouwen, dat moet je volgens mij helemaal niet willen. Ik vermoed dat de dienst puur in het leven is geroepen om verstokte acceptgiro-betalers het gevoel te geven dat er niks veranderd is toen alles digitaal werd

Geplaatst:

Het enige wat anders is met finbox is dat het papier bespaart ten opzichte van een acceptgiro.

Met wisselende inkomsten(en betaaldata) is automatisch incasso niet handig en steeds meer bedrijven willen van de papieren acceptgiro af.

Maar idd er wordt amper geld en kennis in gestoken lijkt het. Standaard antwoord is, "bijna niemand gebruikt het... Kies toch voor automatisch incasso"

het gekke is dat er met het finbox gedeelte niets mis gaat, de berichten komen netjes binnen. Waar het soms fout gaat is de planning van de opdracht, dat zou niets anders moeten werken dan bij een acceptgiro of een andere geplande betaling.

Geplaatst:

Nouja, voor onregelmatige inkomsten is het eigenlijk net zo min een oplossing als automatisch overschrijven of automatische incasso. Uiteindelijk willen bedrijven gewoon die en die datum hun geld hebben, en ben je te laat dan ben je te laat. Of je het nou met finbox, overboeking, acceptgiro of wat dan ook betaalt, dat zal hen een rotzorg zijn. Betalen zul je!

Geplaatst:

Even kort klagen, moeten werken en geen zin hebben. Maakt het extra zwaar, zijn heel wat kilotjes die door de handen gaan.

Geplaatst:
Nouja, voor onregelmatige inkomsten is het eigenlijk net zo min een oplossing als automatisch overschrijven of automatische incasso. Uiteindelijk willen bedrijven gewoon die en die datum hun geld hebben, en ben je te laat dan ben je te laat. Of je het nou met finbox, overboeking, acceptgiro of wat dan ook betaalt, dat zal hen een rotzorg zijn. Betalen zul je!

Toch een groot verschil. Met automatisch incasso gaat het bedrag vaak de 1e er af, het moment dat iedereen tegelijk zijn geld wil. Terwijl met acceptgiro tot bijv de 20e de tijd krijgt. Dan kan er dus kan er bij een krappe maand of een late uitbetaling geschoven worden met wie wanneer wordt betaald zodat iedereen netjes zijn geld krijgt.

(

Geplaatst:

Plus: als je met een acceptgiro zou betalen, kun je (indien nodig) van te voren je saldo nog aanvullen.

Het gebeurt mij nu wel dat er automatisch dingen afgeboekt worden die niet van te voren aangekondigd zijn (zoals het eigen risico van de zorgverzekering) en daardoor kom ik nog wel eens in het rood. Aangezien mij dat geld kost, vind ik dat hoogst irritant!

Geplaatst:

Ook als je met AI betaalt heb je t/m de 20e de tijd als het mislukt hoor

Geplaatst:

dat zeggen ze ja... maar ondertussen geeft het een hoop gezeik als dat meerdere keren op rij gebeurd. ligt er in ene een incasso brief op de mat met boete.

de bedragen van de zorgverzekering is er idd zo'n eentje met onverwachte incasso. die wisselen ook nog eens met dagen waarop het automatisch incasso eraf gaat dus daar hebben we weer een ouderwets papieren acceptgiro van.

Geplaatst:

Hm das vreemd. Ik heb zowel bij kpn, ziggo, hi en nuon op de helpdesk gewerkt (afdeling financien) en bij al die bedrijven werkt het zo dat er een bepaalde datum is dat het betaald moet worden. Na 2 weken wordt er een herinnering gestuurd, en na nog eens 2 weken een aanmaning. Daarbij maakt het geen verschil welke betaalmethode de klant koos (ook niet in de datum dat het in eerste instantie betaald moet worden of zijn afgeschreven).

Geplaatst:

Na een geweldig Speedfest in Eindhoven gisteren/vannacht goed te zijn doorgekomen (terwijl het glad was van bier en plastic bekertjes en draagkartonnetjes dus eigenlijk erg gevaarlijk voor zwakke enkels) heb ik verdorie op de terugweg richting hotel mn enkel flink verzwikt, gewoon bij het oversteken... Auw auw auw... auw...

Nu eindelijk weer terug in Grunn na pijnlijke terugreis... (enkel had ik al wel getaped en had ook pijnstillers bij me... juist voor deze momenten, en die voorzorg blijkt dus weer niet voor nix... )

Krukken opgezocht... lag behoorlijke laag stof op dus het laatste manke moment was alweer een tijdje geleden blijkbaar.

Dus nu weer met de poot op de bank en weer nix doen helaas... Baal baal baal baal baal...

Hmmm... misschien een perfecte tijd om de zaden uit te zoeken???

Geplaatst:

He gatsiedrekkie, dat soort dingen overkomen mij nou ook altijd! Ach je moet maar zo denken: gelukkig dat het niet voor of tijdens speedfest gebeurde, anders had je dat ook nog moeten missen. Maar beterschap! Misschien een goed moment om te leren breien?

Geplaatst:

Léren breien???? Dát kan ik al minstens vanaf mn 7e al...

En wel grappig dat je dat zegt... want toen mijn reisgenoot een flesje Innocence kocht op het perron kwam ie terug bij mij met een zakje met daarin twee kleine bolletjes garen en twee breipennetjes en een folder erin met een verhaal en een patroontje...

http://www.degoedgemutstebreicampagne.nl/

Oja... en als ik het toch over perrons heb... Wáárom staan daar zo weinig bankjes?

En wáárom staan die bankjes helemaal aan de uiteinden van de perrons?

Kom je slecht ter been de lift uit... geen zitplaats te bekennen zonder dat je er een heel eind voor moet lopen... Stopt de trein... en dan natuurlijk níet bij de bankjes (als het tenminste geen hele lange trein is) moet je wéér lopen...

Heel vreemd... en erg vervelend...

Geplaatst:

oh, pardon in dat geval een goed moment om te leren breien dus

Geplaatst:

En wel grappig dat je dat zegt... want toen mijn reisgenoot een flesje Innocence kocht op het perron kwam ie terug bij mij met een zakje met daarin twee kleine bolletjes garen en twee breipennetjes en een folder erin met een verhaal en een patroontje...

http://www.degoedgemutstebreicampagne.nl/

Sterkte Erny..ik weet niet wat een speedfest is..ik begrijp dat de speed er even niet meer inzit.

Dat breien voor die flesjes grappig! En dan vooral wat ze met de opbrengst gaan doen dat gaat naar het nationale ouderenfonds...ik wist niet eens dat dat bestond...als bejaarde in training voel ik me wel gesterkt dat ik straks een fonds heb:thumbup:

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Haha... oeps even vergeten te vertellen wat dat speedfeestje was.

En inderdaad is het tempo er wel weer ff uit voorlopig...

Maar dit was vooral heel veel lawaai en heel veel übercoole mensen (hoogstens 20% vrouw) en heel gezellig en een enorm goede sfeer en toffe bandjes en dat alles op een superlocatie:

http://www.speedfest.nl/

speedfest-logo42991416781669.png

Echt een superfestival... maar dat hoort natuurlijk níet in de klaagbaak thuis want alleen maar complimenten te vergeven daarvoor.

Mutsjes gebrei natuurlijk ook erg handig voor restjes wol op te maken. (=mutsloze emoticon...)

Geplaatst:

Speed = in dit geval hele snelle rock? Dat geeft weer een andere invulling aan de term speedfreak

Klaag: nw telefoon..na alle gewone telefoon die alleen maar telefoneerden nu een smartphone..zonder boekje..ben al dagen bezig..wat een gedoe.

Wat doe ik mezelf aan

( Kan wel lekker wordfeuten nu )

Geplaatst:

Welke telefoon heb je? Dan zoek ik wel even een gebruiksaanwijzing voor je op, is voor Gee ook gelukt laatst...

Geplaatst:

O? dat zou top zijn zeg..helemaal niet aan gedacht dat dat zou kunnen. Het is een geval van Samsung, Samsung Galaxy i 9300

Geplaatst:

Hier kan je 'm downloaden of online bekijken... Heb jij ook de SIII ?

https://www.gebruikershandleiding.com/Samsung-GT-I9300-Galaxy-SIII/handleiding-5-515303.html

En nog ff wat van de brei-actie... leuk patroontje op die site van de actie:

http://www.degoedgemutstebreicampagne.nl/patronen

Geen slaapmutsje maar een schaapmutsje:

schaapminimuts39181416782866.png

En moet natuurlijk ook wel weer ff wat klagen anders te veel offtopic... Ik klaag dat de pijnstiller alweer is uitgewerkt...

Geplaatst:

Leuk Erny, thnx!

Ben momenteel ook weer aan de brei.

Kussenhoes nu.

Om er weer in te komen, was tijdje geleden.

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

geniale muts

beterschap met je pootje

ik baalde vanmiddag van alweer een stroomstroomstoring in het dorp(nummer 3 in een maand tijd). kwam dit keer een beetje beroerd uit want ik moest nog een bestelling afmaken en zonder stroom werkt de naaimachine niet. maar het is allemaal gelukt

Geplaatst:

grrrr, ik heb blaasontsteking. Ik haat dat! Vanmorgen gelijk maar een heel circus aan echinacea-, cranberry-, en multivitaminepillen naar binnen gewerkt, begeleid door een liter thee per uur. Wat een ellende!

Ja en nog een klacht: mijn hond kan te goed zielig kijken! En daardoor kan ik haar blijkbaar nooit meer 1 seconde zonder supervisie buiten bij een winkel laten zitten zonder commentaar te krijgen. Gister was ik echt hooguit 30 seconden het naai-atelier ingelopen om een jas weg te brengen, kwamen er twee dozige studentes over elkaar heen gebuiteld de winkel in omdat ze wilden weten of die hond van mij was, "want hij keek zo zielig". En eergister zat ze in winkelcentrum Selwerd terwijl wij in de appie waren. Ik bind haar dan altijd om de hoek aan omdat het daar rustiger is, dat vindt ze fijner. Toen we de hoek om kwamen stonden er 4 mensen om Oor heen , waarvan we 1 opgeschoten gabber hoorden bitchen dat ie "hier echt moordneigingen van kreeg!". Een andere mevrouw probeerde hem al uit te leggen dat het hondje hier waarschijnlijk zat omdat het bij de winkel zelf te druk was, maar meneer zelf was er van overtuigd dat iemand het hondje hier had vastgebonden om haar te lozen, en dat we haar nooit meer op zouden komen halen. Echt! Een punthoofd krijg ik er van!

aangepast door Gast

Geplaatst:

Haha, damn wat een rare mensen zeg!! Denk dat je Oortje maar een bordje om zn nek moet hangen met daarop: IK BEN NIET ZIELIG

Vervelend die blaasontsteking... sterkte daarmee!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.