Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Oh bah Jessica wat ontzettend naar allemaal.

Ik wens je heel veel beterschap.

Hopelijk slaat de kuur snel aan.

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Afschuwelijk wat naar Jessica, en dat terwijl je daar gewoon geen tijd voor hebt als moeder. Sterkte en vraag/accepteer alle hulp die je nodig hebt.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Beteschap, veel water drinken.

Geplaatst:

Ja dat doe ik zo i zo veel water drinken ook ben ik behoorlijk slap geworden omdat ik al 3 weken nauwelijks iets kan eten. Als ik een beetje vla of fruit eet dan verga ik weer van pijn.

ik zal nu echt moeten rusten dit zit niet in mijn aard maar ik ben zo ziek momenteel dat ik niks anders kan.

Gelukkig heb ik alle kool plantjes en nog wat andere plantjes kunnen poten voordat ik te ziek wordt om nog maar wat te kunnen.

momenteel kan ik in half zit lig houding het redelijk uithouden. Maar bijvoorbeeld nog iets zaaien of iets in me kas gaat niet. Ben blij dat mijn man nog wat zaadjes wilt zaaien. Alleen kan ik niet van hem verwachten dat hij ook nog mijn nieuwe extra stukje tuin wil bewerken en wat nog meer. Hij doet al erg veel zoals de Kids verzorgen huishouden en mij verzorgen.

Dus ben blij dat hij zo nu en dan wat water geeft en me kas in de tuin thuis in de gaten houd.

Geplaatst:

beterschap jessica

zo te horen komt nu ineens alles tegelijk. niet prettig

Net zoals dat alle 3 de kinderen al een beugel hebben belachelijk vind ik dat. Wat maakt het uit dat je niet helemaal tip top bent aan iedereen is wel wat op of aan te merken.

is dat zo gek dan? ik zie dat bij mijn veel jongere neefjes/nichtjes ook. en die zijn dan met een jaar klaar terwijl ik later een beugel kreeg en meerdere jaren met allerlei vage beugels heb rondgelopen (en nee het staat nog steeds niet perfect)

Geplaatst:

Och Jessica, dat gaat helemaal niet de goede kant op daar. Vervelend zeg! Beterschap!

En...

Wat een beetje schoppen tegen de monarchie al niet losmaakt.

Blijkbaar zijn dingen als "Vrijheids van Meningsuiting" en "Verdraagzaamheid" bij enkele mensen ver te zoeken. Deze personen gaan zelfs over tot persoonlijke (karakter)aanvallen. Erg jammer... Maar dat zegt genoeg over wie zíj zijn. Acceptatie van andersdenkenden is er blijkbaar niet bij hen. Dát is dan wél weer erg verontrustend.

Blijkbaar bestaat er toch een soort van een taboe om over afschaffing van de monarchie te beginnen. Reden te meer om dat te blijven doen.

Oh... en ps... ik ben ook vóór afsplitsing van het Noorden van de rest van Nederland...

Dan houden we die gasgelden ook lekker zelf ipv die magere 6% die nu terugvloeit naar het Noorden.

Geplaatst:

Ja!!! Weg met het Noorden

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

zijn ze al mee bezig...er gaat steeds meer boven Groningen...

Geplaatst:

Erny, sorry hoor, maar nu doe je net alsof je het niet zo bedoelde. Kleiner maken dan het is heet dat. ... een beetje schoppen.

Vrijheid van meningsuiting betekend niet dat je alles wat je denkt maar kunt roepen of opschrijven.

Omdat deze mening in een brede kring wordt gedeeld, gaat het nogal eens behoorlijk verkeerd in onze maatschappij en in onze wereld.

Verdraagzaamheid moet van twee kanten komen. Denk hier maar eens over na. Wellicht kom je dan tot de conclusie dat je in het kader van

de verdraagzaamheid beter je bijdrage niet had kunnen plaatsen.

Wie "wij" zijn, daar mag je een mening over hebben, maar die "wij" hebben alleen maar gereageerd op een ondoordachte bijdrage van ene "E".

En op die bijdrage is gereageerd. Dat je dat als persoonlijk ervaart kan ook bijna niet anders. Het is en was een persoon die deze bijdrage heeft

geplaatst.

En wat denk je, dat als er geen monarchie is, Nederland geld gaat over houden. Presidenten (meestal de staatshoofden van een republiek) zijn

ook geen liefdadigheids werkers. Wees blij met de situatie die er in ons land heerst. Kijk eens wat verder de wereld in dan alleen het Noorden,

dan zal je vast moeten stellen dat het nog niet zo slecht is om in een monarchie te wonen.

Wat betreft de voorgestelde afsplitsing van het Noorden ben ik van mening dat deze uitspraak net zo ondoordacht is als de uitspraak over de

afschaffing van de monarchie.

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

ik ken nog een mooi spreekwoord: de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Geplaatst:

Met kiespijn naar de tandarts, ja hoor een gaatje..maar onbereikbaar onder het tandvlees. Bleek nog iets beroerder te zijn, de kies was naar onder gescheurd dus moest getrokken worden

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:
Ja!!! Weg met het Noorden

Ik weet een goeie deal: Koningshuis naar het Noorden, hek dicht en op slot.... ha, ha...

Dan is Nederland van het Koningshuis af, en het Noorden hoort dan niet meer bij Nederland.... win-win... ha, ha...

Geplaatst:

mijn klacht: een discussie wordt te vaak verward met een debat waarbij er niet van het standpunt wordt afgeweken en 1 van de partijen wint.

een discussie is geen wedstrijd. een discussie op een forum is vaak het uitwisselen van meningen/kennis ter verrijking van je eigen mening/kennis. bij een discussie is er geen 'winnen' en je hoeft het ook niet met elkaar eens te worden. maar het is wel zaak om de mening/argument/standpunt waar mogelijk te onderbouwen, naar de ander te luisteren en diens mening te respecteren.

simpele fatsoensnormen zou ik denken...

aangepast door Gast

Geplaatst:

Neeee Jasmin...neee... dan ga ik verhuizen!!

En goeie, Loes!

En ja Appelvrouw, andere invulling. Geef ze een ceremonieel beroep (koninkje spelen en zwaaien) en een salaris en dezelfde rechten en plichten als de rest van de Nederlanders.

Maar sta volkomen achter wat ik gezegd heb hoor Gerrit. En is zeker niet ondoordacht. Misschien wat ongenuanceerd maar dat moet kunnen. Laat er maar een discussie van komen. Maar zie het zeker niet als heel hard schoppen tegen de monarchie... Dat kán en mág nog veel harder!!

Wat jij daar allemaal bij bedenkt moet je zelf weten, maar moet je mij niet in de schoenen schuiven. Jij kent mij niet en kan niet beoordelen of iets ondoordacht is of niet. Dat zijn alleen methodes van jou om mijn, blijkbaar bedreigende, uitspraken in een slecht daglicht te stellen. Klassieke methoden om andersdenkenden te onderdrukken. Net als de persoonlijke aanvallen op mijn karakter.

Lekker verdraagzaam.

Als jij beweert dat ik wel vreselijk gefrustreerd moet zijn vanwege mijn uitspraken houdt dat dus in dat iedereen die tégen de monarchie is volgens jou vreselijk gefrustreerd is??

Wat ik al zei: je reacties zeggen meer over jou dan over mij. Je laat je goed kennen zo.

Mocht je nog verder de "E" willen aanvallen dan zal ik daarop niet reageren omdat dat totaal oninteressant is en een verspilling van welke energie dan ook.

Wel maf dat de instandhouding van de monarchie blijkbaar alleen maar om geld gaat... Dat lijkt mij een erg slechte reden...

Mij gaat het meer om gelijkheid... binnen een monarchie kan er geen sprake zijn van gelijkheid.

Geplaatst:
Neeee Jasmin...neee... dan ga ik verhuizen!!

Ik had al zo'n vermoeden dat het voorstel niet goed zou vallen....

Maar eh... mocht het Noorden zich afsplitsen... vind ik het niet erg om naar de vrijstaat Groningen te verhuizen. Gezien de laatste verkieizngsuitslagen, is dat de enige plek waar nog wat principes hoog gehouden worden...

Geplaatst:

"E" laat maar: een reactie die zo mogelijk nog vluchtiger is dan dat gas uit het noorden.

aangepast door Gast

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Beterschap Jessi

Erny dit heb je dan al gelezen denk? Lees

"Natura non nisi parendo vincitur "

Geplaatst:

dat is echt van de zotte! ene farao

en daar gaat de politiek zich over buigen??????

ik mag hopen dat dit een geintje is, maar vrees het ergste

laat asjeblieft onze koning op zijn troon blijven..........

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Beterschap Jessica

Misschien een idee en dat is geen melkproducten.

Bij mij totaal iets anders een tijdje terug nieuwe ketel gekregen met condens afvoer en sindsdien loopt het water in de gootsteen niet goed weg

Al doorgegeven aan de verhuurder maar die hebben geen haast

Afwassen in een emmer is niet leuk, net cramperen in je eigen huis.

Geplaatst:
:lol: dat is echt van de zotte! ene farao

en daar gaat de politiek zich over buigen??????

ik mag hopen dat dit een geintje is, maar vrees het ergste

laat asjeblieft onze koning op zijn troon blijven..........

Hij maakt gewoon gebruik van de wet

Geplaatst:
Och Jessica, dat gaat helemaal niet de goede kant op daar. Vervelend zeg! Beterschap!

En...

Wat een beetje schoppen tegen de monarchie al niet losmaakt.

Blijkbaar zijn dingen als "Vrijheids van Meningsuiting" en "Verdraagzaamheid" bij enkele mensen ver te zoeken. Deze personen gaan zelfs over tot persoonlijke (karakter)aanvallen. Erg jammer... Maar dat zegt genoeg over wie zíj zijn. Acceptatie van andersdenkenden is er blijkbaar niet bij hen. Dát is dan wél weer erg verontrustend.

Blijkbaar bestaat er toch een soort van een taboe om over afschaffing van de monarchie te beginnen. Reden te meer om dat te blijven doen.

Oh... en ps... ik ben ook vóór afsplitsing van het Noorden van de rest van Nederland...

Dan houden we die gasgelden ook lekker zelf ipv die magere 6% die nu terugvloeit naar het Noorden.

Mensen die voor afscheiding zijn van een bepaalde provincie/provincies snap ik niet. Dan ben je afgescheiden en dan? Dan heb je een gasbel voor jezelf, voor hoelang? Ik ken wel een groot land dat altijd een interventie doet in een land met veel olie (USA). Stel er komt nog eens een oorlog, dan heb je geen eens een leger. Hoe wil je een economie draaiende houden in een provincie die aan het uitsterven en aan het vergrijzen is. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

@loes, als ik een discussie voer dan voer ik redenen aan en wil ik ook wel iemand ervan overtuigen dat ik gelijk heb. Tenslotte voer ik daarom die redenen op. Dat we het uit eindelijk niet eens zullen worden kan altijd nog bepaald worden.

Ps. Erny u denkt dat er gelijkheid komt na het afschaffen van een monarchie? Zelfs in een communistisch land is er geen gelijkheid en daar is heel de economie er op gebaseerd.

Geplaatst:

hahaha Oxygen, dat was maar een geintje of had je dat niet door? (Over de afscheiding)

En dan hier een leuk verhaaltje over de "Oranjes" hoezo Oranjes? We "aanbidden" een familie die werkelijk niks niet afstammen van de Oranjes, 1 grote fakepartij. Volksverlakkerij.. geeft niks hoor. Laat ze lekker gaan. Ik ben blij dat ik Koningsdag gemist heb, ik doe er niet aan mee.

http://jacobusderoma.blogspot.hu/

Geplaatst:

Ik heb het artikel niet gelezen, maar ik ken het verhaal dat de bloedlijn niet klopt. Ik ben er mee opgevoed. Mijn ouwe pappie (die best koningsgezind is) kent de stambomen van de Oranjes uit zijn hoofd... de haperingen er in... ha, ha... Dat de huidige koninklijke familie geen bloedverwanten zijn van de Oranjes.

Voor mijn vader verder geen beletsel om de huidige status quo te accepteren.

Zelf vind ik het net zo raar om de onderbroken bloedlijn een argument te laten zijn tegen de monarchie. Alsof het wel ok zou zijn als de bloedlijn wel geklopt had.

Ik heb meer moeite met het klassesysteem, de rechtsongelijkheid ervan.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.