Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:
Dat van je voortuintje is echt van de pot gerukt hoor, vind ik. Belachelijk. En dat is een hovenier ?

Het moet haast wel een hoveniersbedrijf zijn, wat met stagaires werkt ofzo. Weinig tijd / geen tijd voor instructie, opdracht uitleggen, whatever.

Winterbeurt / najaarsbeurt. En dan de boel gaan omspitten ? Belachelijk !

Zou mij moeten overkomen

ja dat is een hoveniers bedrijf, ook een die hier in het dorp goed aangeschreven staat. ik heb ze gisteren niet bezig gezien dus geen idee of er een stagiaire bezig was. de vorige keren iig niet.

er is gebeld. er wordt naar gekeken en we horen nog.... we zullen zien.

omspitten in het najaar kan ik ergens nog wel snappen, dan vriest de klei mooi kapot.

maar ze doen dat elke keer met onderhoud. de tuin is dus ook grond, plantje, grond. nergens echt vol zegmaar. ik weet niet of dat standaard is bij hun of verzoek van de klant(buurvrouw).

Geplaatst:

Ergens vind ik dat ook wel ja. Ik ken ze óók hoor; mensen die dan wél een mobieltje hebben, maar waar gewoon niks aankomt, heel simpel, omdat ze er niet op kijken, ding uit hebben staan: er geen gebruik van maken.

Irritant ? Nou, een beetje wel ja. Van mij uit gedacht dan. Op zich hoeven het geen irritante mensen te zijn. Ze zijn wel anders. Het is net of het een ander ras is. Leven meer in zichzelf, naar binnen toe zou ik haast zeggen. Willen ook niet bereikbaar zijn, vinden dat niet nodig, leven hun eigen ritme; doen net of de wereld er niet is. Zoiets ?

Ik ken er ook een paar hoor. Ik ken ook mensen die misschien maar 1x in de week es een keer de tv aan zetten. Ergens ben ik daar wel jaloers op. Die hebben waarschijnlijk zeeën van tijd over ( staan 's avonds in te maken , te wecken en tinctuurtjes te maken enzo )

= definitie van geedee

Tegenpool is dan wel mijn zeer mobiele huisgenoot die op vakantie gerust met het werk belt/skyped/mailt

Geplaatst:
Heb jij geen mobieltje Dennis ? H e b .... j i j ..... g e e e n ..... m o b i e l t j h u u u u ????

Wat is dat?

Ach. Ik doe lekker rustig aan zonder, heerlijk! Dan ben ik maar niet 24/7 bereikbaar, zoals wanneer ik fiets. Maar het is niet zo dat ik slecht bereikbaar ben. Mail, Skype, Telegram, Kik, Line en Facebook.. voel me bereikbaar genoeg zonder smartphone. Vooral e-mail en skype, daar antwoord ik vrijwel altijd binnen een uur max.

Geplaatst:

Helaas heb ik doordat ik geen mobieltje heb savonds niet in eens zeeën van tijd

Dan doe ik het huishouden en zorg ik voor mijn gezinnetje en dieren en soms val ik Jane doe nog eens lastig of ga ik lekker sporten of het allerbeste heerlijk languit in bad

Ik vind het heerlijk zonder mobieltje

Word altijd helemaal nerveus van zo'n ding ook van de deurbel en de postbode trouwens

Als mensen perse iets door moeten geven bellen ze mijn betere helft maar

En dat mensen zonder mobieltje irritant gevonden worden....

Laten we het eens hebben over O zo gezellige verjaardagen waar iedereen met zijn gok vast in de mobiel zit

Begrafenissen waar mobieltjes af gaan

Stijging van het aantal auto ongelukken die gebeuren omdat mensen zo nodig achter het stuur moeten bellen of appen

Enz enz enz enz

Dat vind ik nou irritant

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

nou, ben reuze blij met mijn nokia 1610

wordt altijd tijdig gebeld als mn echtgenote honger heeft

Geplaatst:

Val jij me lastig Loraine, hoe kom je daar nu bij? Denk wel dat het forum overbelast is van onze pb's

Ringtone, deurbel en postbode fobie, komt bekend voor. Schrik nog steeds, onaangenaam nog steeds.

Geplaatst:

jeetje wat worden jullie allemaal zenuwachtig van het mobieltje. Dat is toch niet de schuld van het mobieltje? Eerder toch van de mensen die jou proberen te bereiken. Of ze dat nou mobiel doen of op de huistelefoon, ik zie geen verschil. Per mail waar je elk uur op kijkt of per whatsapp, ik zie geen verschil? Jullie schijnen allemaal de indruk te hebben dat je ineens veel meer gebeld wordt als je een mobiel gaat aanschaffen... raar! En ook schijnen jullie allemaal de indruk te hebben dat je je mobiel altijd en overal aan moet zetten en dan zelfs altijd en overal verplicht direct moet antwoorden als je wordt gebeld of gewhatsapt/smst... Ook raar! Volgens mij zit de angst en onrust vooral in jullie hoofd mensen

Geplaatst:

Eigenlijk kijk ik ook nooit op mijn mail

Geen enkele social media behalve dit forum

En ja als ik een mobiel heb word ik wel om de haverklap gebeld/gesmst dat verschil is er zeer zeker

Mijn huistelefoon mist godzijdank alle groepsapp berichtjes en ander onnodig gezeur

En ja mijke als ik een mobiel heb verwachten mensen ook dat ik bereikbaar ben

En als mensen zien dat je wel een Appje hebt gelezen maar niet hebt geantwoord zijn ze ook not amused

Dus zo raar is dat allemaal niet

En om nou gelijk maar te denken dat dat bij iedereen tussen zijn/haar oren zit......

Naja laat ik daar maar niet eens op ingaan

Groetjes Loraine

Geplaatst:

Dat ding van mij staat bijna altijd op 'Silent', dan hoor ik het niet.

Zal wel eens zien af en toe en als iemand me nodig heeft bel ik zelf wel of stuur een sms. Maar zo min mogelijk.

Tenadere, een telefoon, dat is nu eens een arrogant ding se.

De staat in een winkel aan te schuiven en om de haverklap kruipt daar een telefoongesprek voor, kunnen die ook hun toer niet afwachten gelijk de klanten die de moeite nemen om tot aan de winkel te gaan?

Bij de dokter of apotheker is het al juist hetzelfde. Kom maar eens vijf minuten te laat op een doktersafspraak, het zit er gegarandeerd tegen maar als ge dan al ongemakkelijk en met pijn in dat stoelke zit dan mag gelijk wie per telefoon voorkruipen.

Dat moeten hé, daar krijg ik wat van se, als ik al geen goesting heb om te kletsen dan neem ik toch niet op, of is dat mijn goed recht niet misschien?

In de tijd had ik het nodig voor het werk maar nu ambeteert het me soms hoor.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

En als mensen zien dat je wel een Appje hebt gelezen maar niet hebt geantwoord zijn ze ook not amused

je kan niet zien of en appje is gelezen, enkel dat deze is afgeleverd.

ik kan ook niet tegen mensen die verwachten dat ik binnen 5min reageer. maar dat is ook hoe je er zelf mee omgaat, je hoeft niet direct te reageren. je kan diegene daar ook op aanspreken als je het vervelend vind.

eigenlijk is het hetzelfde als een buur die om elk wissenwasje komt binnenlopen terwijl je daar geen behoefte aan hebt. dan zeg je er waarschijnlijk ook wat van of doe je de deur even op slot. waarom online(sms, whatsapp, PB, mail, facebook enzovoort) dan niet?

een mobieltje hebben is niet irritant, degene die hem niet uit/stil wil zetten is irritant. dat heeft niets te maken met wel/geen mobiel hebben.

ik kan me niet voorstellen dat ik irritant ben met mobiel. in de auto enkel handsfree bellen.

bij werk, school, verjaardagen, snachts enzovoort gaat de mobiel op stil/trillen dan heeft niemand er last van.

als mijn bezoek aan de telefoon vast zit dan vraag ik of ze dat buiten willen doen, net als roken

Geplaatst:

Ik moest laatst wel verschrikkelijk lachen toen ik eens in Nederland was, ik stond op de tram te wachten en er stonden 8 andere mensen bij de halte en die hadden dus ALLEMAAL een mobiel in hun handen. Ik vond het een beetje zielig eigenlijk, die mensen keken niet op of om, alles om hen heen ontging hen.

Ik heb het heerlijk rustig , zonder huistelefoon en zonder werkende mobiel. Superrelaxt!

Geplaatst:

Trouwens, hier nog niet genoemd , maar nog een voordeel van het feit dat vrijwel iedereen altijd een mobieltje bij de hand heeft : de mogelijkheid tot altijd foto's maken en plaatsen.

Dat zo weinigen dat dan ook doen, is weer een ander verhaal natuurlijk ....

Geplaatst:

dat gaat ook heel goed met een camera hoor

Geplaatst:

Enne Jasmin... ík lollig??? Was toch heel serieus bezig met mn Paint-ontwerpje...

Zó serieus dat ik gisteravond toch nóg een verbetering heb bedacht voor het Luchtuitdruksysteem.

Want die plankjes hangen dus natuurlijk gewoon in lusjes van een stuk rubber (ouwe fietsband)... die aan het bovenste plankje zijn bevestigd. Die aan de linkerkant iets dichter bij elkaar en die aan de rechterkant iets verder uit elkaar.

De "aandrukplankjes" kan je er dan ook gewoon uithalen als je de kruik in de houder wilt hangen.

Tuttebel, ik geef je een compliment van de hoogste categorie in mijn persoonlijke systeem

Enne, ik ben ook niet van de mobieltjes. Ik heb er nou wel een, een voormalig hip ding, zoonlief is al twee toestels verder inmiddels. Ik heb zijn oude. Met natte handen slippen je vingers over het scherm, en kan je niet eens je telefoon opnemen... gebeurde vanmiddag dus. Weinig mensen hebben mijn nummer, beter gezegd: ik wordt nooit gebeld. Ik schrik ook als ik gebeld wordt. Ik kijk ook geen tv, luister geen radio, geen agendabeheer.

Zowiezo weiger ik om voor vrienden een afspraak te maken. Die mogen altijd zonder afspraak langskomen. Wat dus ook vaak gebeurt compleet onverwacht. Of ik zie uit mijn keukenraam iemand die ik ken ergens op de tuin of op straat, en dan doe ik mijn jas en schoenen aan, en ga er dan naartoe voor de gezelligheid.

Ik heb dus 1 vriendin die principiëel weigert onaangekondigd langs te komen, en ik weiger om afspraken vooruit te maken..... izze echt verdraaid lastig....

Geplaatst:

Hm ja ik vind dat ook best een raar principe? Wat zit daar achter dan?

Ik vind het juist heel moeilijk om spontaan bezoek te krijgen, en ik vind het ook zwaar irritant om spontaan bij iemand langs te gaan als je niet weet of diegene wel tijd heeft of uberhaupt thuis is. Heb geen zin om voor niets te fietsen en ook geen zin om wel binnengelaten te worden omdat ze het leuk vinden dat ik er ben maar ondertussen daarmee hen wel van dingen te houden die ze eigenlijk moeten doen. Wat ik andersom overigens ook irritant vind. Niet dat ik alles van tevoren op de minuut wil plannen hoor, maar op zn minst een appje van 'hey zal ik vanavond ff langskomen rond een uurtje of 8?' heb ik toch wel nodig.

Ik kan het best begrijpen als mensen meer van spontaan houden dan van alles rigide geplanned hoor. Maar waarom kun je voor die ene vriendin geen uitzondering maken? Als zij graag een afspraak wil plannen en jij toch thuis bent?

Geplaatst:

Ja Mijke, het is een kwestie van keuze en mentaliteit denk ik. Sommige mensen willen alles tip-top in orde hebben, en daar kan ik zowiezo al niet aan voldoen. Dus ach... kom maar binnen in mijn huisje. Ik leef in het hier en nu. Iemand anders omschreef het een keer alsof de tijd stil staat in mijn huis.

In het hier-en-nu is altijd plaats en ruimte voor iets of iemand die zich aandoet.

Niet alles tegelijk, dan word ik gek.

Vaak is het ook dat iemand eerst even belt van: ben je nu thuis? Dan kom ik er nu aan. Voor het geval van mislopen dan.

Geplaatst:

@Jasmin: OkOk... compliment aangenomen incl. het tuttebel...

Mobiele overdrive:

Of je je oproepen gelijk aanneemt of niet... is aan jou.

Of je direct reageert op sms of whapp... is aan jou.

Het zal me toch wat gaan worden als anderen voor jou gaan bepalen wanneer en hoe je moet/mag reageren??? Dat is geheel en al aan jezelf, of je ze nou gelezen hebt of niet. Als anderen het daar niet mee eens zijn dan moeten ze je maar niet meer smssen of whappen.

Je kan niet gaan leven naar andermans normen en waarden en gedragsverwachtingen in deze. Die zou je zelf moeten bepalen.

Je aanpassen aan al je verschillende contacten is onmogelijk... je moet je eigen koers hierin volgen... dat is het duidelijkst en eenvoudigst en daarmee blijf je trouw aan jezelf.

Met als gevolg dat je dan dus ook geen last hebt van overbodige schuldgevoelens en stress ivm whapp en sms en gebeld worden... etc.

Hetzelfde met de voordeurbel bijvoorbeeld... Doe echt niet altijd open als die gaat... dát bepaal ik zelf wel wanneer ik dat wil doen. (Vrienden hebben trouwens een belcode... )

En zouden mijn 3 mobieltjes de hele dag trillen en piepen en in ringtonezang uitbarsten dan zou ik die zeker uitzetten en alleen zo af en toe checken.

Alle 3 hebben ze trouwens een ander publiek bereik... nr 1 voor algemeen gebruik en nr uitgave aan "onbekenden", nr 2 voor werk en vrienden, nr 3 voor een select gezelschap.

Nr 1 is dan ook degene waarvan ik het vaakst pas later de berichten lees of op reageer.

En Jasmin, als ik in de buurt zou wonen kwam ik lekker ongepland langs voor een kopje tuttebellenthee!

Geplaatst:

Loes je kunt wel zien of whatsapp gelezen is Een vinkje is aangekomen en 2 vinkjes is gelezen, maar dat heb je niet van mij

Lijkt me wel heerlijk terug te gaan naar de tijd zonder handy, lekker rustig.

Even klagen om weer on topic te komen. Door al die regen zo nat, gister de kippenstal schoon gemaakt en was samen met Sultan door en door nat en koud. Manlief lag op de bank in de woonkamer te slapen, dus kon ik mooi koud in de keuken of eetkamer zitten. Hond lag lekker in zijn warme hok, met stro.

Geplaatst:

Onaangekondigd bezoek, dat is hier schering en inslag, echt waar.

De achterdeur en het poortje zijn altijd los of staan gewoon open als het weer het toelaat.

Mijn vrouwke klaagt er soms wel over dat de buurvrouwen om tien uur komen en tot half een blijven kletsen, dat terwijl zij het eten klaarmaakt. Heb al gezegd dat die komen loeren hoe zij het doet, gewoon omdat het hier steeds met eigen groente is en altijd lekker.

Naar de voordeur moeten lopen als er iemand belt, dat is pas lastig, gewoon omdat we dan weten dat het onbekenden zijn of een levering. Maar als we de bel horen gaan we wel open doen, een mens weet nooit welk geluk er voor de deur staat te wachten hé.

Vorige week nog iemand die ik sedert onze kinderjaren niet meer gezien had en dat is toch al 60+ jaar hé.

En nu maar eens klagen zie. Ik ben het beu om zo duidelijk supporter van Club Brugge te zijn

Loop hier rond met een blauw-zwarte brilmontuur. Vorige vrijdag in Wibrin mijn bril gebroken en zaterdag naar Bastogne om die te herstellen, vriendelijk madammeken hoor maar ze had geen poot gelijk die van mijn montuur, dus heeft ze er een zwarte aan gezet. Nu moet ik weer naar Tielt om die bril te laten herstellen zoals het moet.

Geplaatst:
Loes je kunt wel zien of whatsapp gelezen is Een vinkje is aangekomen en 2 vinkjes is gelezen, maar dat heb je niet van mij .

Vinkje 1 is verzonden, vinkje 2 is ontvangen. Heeft degene geen internet verbinding zal hij/zij het berichtje niet ontvangen. Vinkje 2 zegt niets over gwlezen/ongelezen. test maar uit.

Ik werd laatst ook beschuldigd van het lezen van whatsappbericht of ik onderweg iets wilde ophalen. Mijn telefoon was ik thuis vergeten dus ik had de hele whatsapp niet kunnen lezen. (onderweg had ik daar nog niets aan gehad want geen internet)

Geplaatst:

Als ik bericht niet lees, komt 2 e vinkje niet?

Maakt ook niet uit, het wordt je toch wel kwalijk genomen als je niet direct terug schrijft.

Wat een nat weertje weer, mis nu al de zomer.

Geplaatst:

Volgens mij is het ook zo als Jane zegt

In ieder geval geeft het bij mij altijd een bult gezeur

Het weer ja daar wil ik ook wel even over klagen

Ik mis de zooooooomer

Groetjes Loraine

Geplaatst:

dan nemen ze dat maar kwalijk en zeuren ze maar een eind weg.

je moet van hun probleem niet je eigen probleem maken

Geplaatst:

Nou, ik ben blij dat ik niet zulke vrienden heb. Mijn vrienden laten mij en mijn leven in waarde en respecteren + begrijpen het dat ik niet altijd bij elk telefoonpiepje alles uit mn handen laat vallen om hun te beantwoorden. Misschien ligt het probleem em dan dus niet zozeer bij de mobiele telefoon, maar bij de mensen waar je mee om gaat.

Overigens heeft loes wel gelijk, whatsapp heeft daar volgens mij zelfs ooit nog een statement over gemaakt omdat er zo veel mensen waren die dat verkeerd begrepen.

Geplaatst:

Nu weet ik het niet meer zulle

Kom ik gisteren dus met een peperke en een paprikaatje naar huis en 't is niet goed want veel teveel

Nu kom ik daarstraks met een kilootje of acht tomaten binnen en 't is weer van 't zelfde, veel teveel

Begrijpe wie kan hé maar als ik niets kweek dan is't ook weer niet goed

Mijne winkel draait wel goed maar niet altijd op het ogenblik dat zij het wilt, daar zit het hem dus.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.