Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

jsonge appelvrouw wat een pech, heel veel beterschap maar! (oh en, wel braaf tegen je huisarts gezegd welke homeopatische middelen je gebruikt? want er zijn er nogal wat die onwenselijke neveneffecten hebben op echte medicijnen, met name op antibiotica)

Geplaatst:

ik wordt hier in de straat een beetje flauw van het parkeerprobleem

tot voor kort was er helemaal geen probleem. dit rijtje woningen heeft geen parkeerplek op eigen terrein maar wel een strook met parkeervakken langs het grasveld. in een ongeschreven regel heeft iedereen heeft zo'n beetje zn eigen plekje dus dat is nooit een probleem.

na de voorjaarsvakantie heeft een van de juffen(of zoiets) van de basisschool tegenover blijkbaar besloten dat ze daar wel kan parkeren. als 1 schaap over de dam is volgen er meer. gevolg; wanneer wijzelf of de buren thuiskomen is er geen parkeerplek waardoor onze auto een eind verderop staat. erg leuk met boodschappen

eens zien of ik een deze dagen een van de dames naar de auto zie lopen. eens informeren hoe we dit probleem kunnen oplossen.

Geplaatst:

Kun je geen brief schrijven aan de schooldirectie?

Geplaatst:

Pff dat zijn zo van die dingen loes, niemand doet in principe iets verkeerd maar desalniettemin is het wel heel onhandig. Hopelijk snappen ze jullie probleem en is er een makkelijke oplossing!

Wij hebben een stel buren dat het grasveld achter onze flat gebruikt als vuilnisbelt. Ze doen het vrij sneaky: eerst leggen ze het een poosje in hun tuin, en dan slepen hun kids het het grasveld op om er mee te spelen (lees: het te slopen), en die laten het vervolgens liggen. Inmiddels liggen hier al een spiraalbodem, een kapotgestampt lacktafeltje, hele stukken tapijt en allerlei latten waar dikke spijkers gevaarlijk uit omhoog steken. Eigenlijk zou ik er wel wat van willen zeggen maar ik durf het niet zo goed, het zijn nogal white trash achtige figuren, en eerlijk gezegd denk ik niet dat er een manier is waarop ik mensen die dit normaal vinden op een constructieve manier kan aanspreken zonder dat ze zich direct aangevallen voelen. Ik heb wel anoniem een zwerfvuilmelding gemaakt via de app van de gemeente maar daar gebeurt meestal niets mee. Ondertussen ligt die zooi recht onder ons raam lelijk en gevaarlijk te zijn. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er mee moet.

Geplaatst:

het is idd niet verboden om daar te parkeren, maar de school heeft zelf parkeerruimte dus ik snap niet waarom ze daar niet gaan staan.

denk eigenlijk dat ze niet door hebben dat deze woningen geen parkeerplek op eigen terrein hebben, andere woningen in het blok hebben dat namelijk wel aan de achterzijde.

dat er op een regenachtige dag enkele moeders hier parkeren is geen probleem, die zijn een paar min later weer weg. dat weet je van te voren als je vlakbij een basisschool gaat wonen. verder ook 0,0 overlast, zelfs niet van het schoolplein.

dat is ook direct weer zo'n grote stap vind ik. kan eerst eens informeren.

aangepast door Gast

Geplaatst:
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er mee moet.

Contact opnemen met de wijkagent? Die zijn voor dit soort taken. En anders de woningbouwstichting als je die hebt.

Geplaatst:

dat is ook direct weer zo'n grote stap vind ik. kan eerst eens informeren.

Zeker wanneer ze zelf parkeerplaatsen beschikbaar hebben, zou ik als bedrijf zijnde zulke meldingen graag horen. Dan kun je je medewerkers erop aanspreken of het simpelweg meedelen in een teammeeting. Wij hebben vorig jaar hetzelfde gehad, maar dan andersom. Onze medewerkers parkeerden op lege plekken bij de buren, het heeft best lang geduurd voordat dit bekend werd bij leidinggevenden juist omdat de personen zelf werden aangesproken maar er geen officiele melding van gemaakt werd. En ondertussen werden ze wel alsmaar chagrijniger. Dat is niet fijn!

Geplaatst:

het betreft een basisschool in een klein dorp, geen mega bedrijf waarbij niemand elkaar kent.

ik weet niet of de parkeerplaatsen specifiek voor de juffen/meesters zijn. dat soort info weet ik niet eens. misschien is er wel een goede rede waarom ze hier parkeren. om dat te vragen hoef ik niet direct op hoge poten naar een directeur. als er na informeren niets uit komt dan kan dat altijd nog.

Geplaatst:

Hehe, ik werk ook niet bij een megabedrijf hoor.

Hopelijk komen jullie er snel uit, dit is vervelend.

Geplaatst:

ah oke, klonk als een groot bedrijf wanneer dat soort dingen via de directie en teammeetingen moet gaan.

buurvrouw had het net over 5 auto's van de school. dat terwijl er maar 8 parkeerplekken + 1 invalidenplek zijn ( voor 9 huizen). dat staat dus zo vol.

Geplaatst:
jsonge appelvrouw wat een pech, heel veel beterschap maar! (oh en, wel braaf tegen je huisarts gezegd welke homeopatische middelen je gebruikt? want er zijn er nogal wat die onwenselijke neveneffecten hebben op echte medicijnen, met name op antibiotica)

Dank je wel Mijke.

Opmerkingen over echte medicijnen aan mijn adres mag je laten zitten hoor en jawel, de huisarts weet wat ik verder gebruik

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

oh, dat bedoelde ik verder niet lullig ofzo hoor, ongelukkige bewoording zie ik nu ook. Ik bedoelde gewoon medicijnen die de huisarts voorschrijft, reguliere geneeskunde. Hoewel ik niet in homeopathie geloof geloof ik zeker wel in kruidengeneeskunde, daar komt de reguliere geneeskunde immers vandaan en als het niks zou doen zou het elkaar ook niet beinvloeden

Geplaatst:

Kan alweer niet slapen

Geplaatst:

hier ook niet

zullen we een potje patiencen?

Geplaatst:

Ik baal enorm er komt op ons tuincomplex een telefoonmast. En aangezien dat daar straling vanaf komt ben ik hier totaal niet zo blij mee.

wel zit ik als voorzitter in het beheer van de tuincomplex Dus hoop hier in ieder geval met de andere bestuursleden wat aan te kunnen doen.

Geplaatst:

Leuk idee robo

Geplaatst:
Ik baal enorm er komt op ons tuincomplex een telefoonmast. En aangezien dat daar straling vanaf komt ben ik hier totaal niet zo blij mee.

Jessica, ik geloof wel dat er vlak onder die masten weinig of geen straling is hoor.

Ben daar jammer genoeg veel te lang uit om het nog precies te weten, mogelijks zijn er hier wel nog andere mensen die u dat kunnen uitleggen.

De straling is horizontaal gericht om een groot bereik te hebben maar vlak er onder is er bijna niets.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Klopt. In een gebouw onder Zo'n mast had ik altijd amper bereik. Eind van de mast af werd het weer iets beter. Tegenwoordig overlappen de masten elkaar waardoor dat 'probleem' is opgelost.

Als je op de moestuin kan bellen is die straling daar nu ook al. Daar valt helaas bijna niet meer tegen te vechten.

Geplaatst:

Hoi

Ik ontdekte net ook muizen in me kas tenminste de resultaat ervan. Alle gezaaide pitten zijn opgegraven en leeg gegeten. Ik baal hier enorm van. mijn rode mais en gele watermeloen weg dikke pech en van de rode mais heb ik geen zaden meer.

Geplaatst:

@Jessica: Aan die straling ontsnap je niet. Zelfs op de meest afgelegen plaatsen heb je het nog. Wel echt vervelend dat ze het midden op het moestuincomplex willen neerzetten :s.

Overlijdt eerst de hoofdredacteur van een aantal uitgeverijen plotseling aan een hartaanval waar mijn partner een contract bij zou krijgen, gaat vervolgens je wasmachine van 2,5 oud kapot en wordt je daarna om half 3 's nachts wakker van vreemde knaaggeluiden en blijkt dat er een rat/ratten in je dak zit/zitten......dit is weer eens zo'n hele leuke week waarin alles wat mis kan gaan ook daadwerkelijk mis gaat.

Waren net zo blij van onze grote kostenposten af te zijn, zitten we nu weer tegen een rekening van een paar duizend euro aan te kijken mocht de riolering kapot zijn en de ratten daaruit tevoorschijn komen.....*zucht*

“When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”

Geplaatst:

pech komt altijd in drievoud.

hopelijk komt de rat elders vandaan en is het riool nog heel.

Geplaatst:

Bij ons zitten ze ook onder het dak. Ga van muizen uit maar kunnen ook ratten zijn echt een enorm kabaal s'avonds maar dat wat minder erg

dan in me folie kas. Grrr

Geplaatst:
@Jessica: Aan die straling ontsnap je niet. Zelfs op de meest afgelegen plaatsen heb je het nog. Wel echt vervelend dat ze het midden op het moestuincomplex willen neerzetten :s.

Overlijdt eerst de hoofdredacteur van een aantal uitgeverijen plotseling aan een hartaanval waar mijn partner een contract bij zou krijgen, gaat vervolgens je wasmachine van 2,5 oud kapot en wordt je daarna om half 3 's nachts wakker van vreemde knaaggeluiden en blijkt dat er een rat/ratten in je dak zit/zitten......dit is weer eens zo'n hele leuke week waarin alles wat mis kan gaan ook daadwerkelijk mis gaat.

Waren net zo blij van onze grote kostenposten af te zijn, zitten we nu weer tegen een rekening van een paar duizend euro aan te kijken mocht de riolering kapot zijn en de ratten daaruit tevoorschijn komen.....*zucht*

Maar blijft echt vervelend die beesten.

Geplaatst:

Ratten? onder jullie daken? dan is er ergens een lek in het riool anders zie je ze niet... zou er snel wat aan doen voor het een plaag word .. en dat gaat sneller dan je denkt!!!!

zijn het geen vogels? kraaien bijv? die zitten hier ook elk jaar tussen de goot en de pannen.. en herrie maken doen ze ja .

"Natura non nisi parendo vincitur "

Geplaatst:
oh, dat bedoelde ik verder niet lullig ofzo hoor, ongelukkige bewoording zie ik nu ook.

Ok Mijke

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.