Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:
Je hebt alles al gedaan. Dokter laten kijken?? Dit is niet normaal. Calendulazalf helpt bij mij werkelijk bij elke vorm van jeuk. Dus mogelijk zit er een serieus gifje in je vel...

pfff jasmin je gaat wel altijd direct uit van het ergste als mensen over lichamelijke dingen posten he? Misschien niet altijd even handig om mensen steeds overal bang voor te maken

Als het over kleine kinderen gaat die koorts hebben en nauwelijks willen eten, maak ik me geen zorgen, als er niet voldoende gedronken wordt, moet direct de alarmbel af. Daar mag je iemand best 'hinderlijk' op aanspreken, en ik had niet het idee dat moeders dat erg vond.

In dit tweede geval gaat het om iemand die alle mogelijke natuurlijke producten al gebruikt had, zonder succes. inclusief anti-histamine. Dat zegt wel wat hoor, MIjke. Ik ben een fan van natuurlijke producten, en helemaal een fan van je lichaam alles zelf laten oplossen. Maar je moet je grenzen weten met alternatief kneuteren (wat onder zelfzorg valt). Iemand met bijvoorbeeld een serieuze bijenallergie moet acuut geholpen worden bij de EHBO. Ik weet niet wat voor insect dit was. Kan ook tekenbeet geweest zijn. In dat geval moet er ook zo snel mogelijk een injectie gehaald worden ter preventie van de ziekte van Lyme.

Op afstand is er geen mogelijkheid om te zeggen dat iets wel meevalt, als zelfs anti-histamine geen effect heeft.

Geplaatst:

Oh ik snap je redenatie ook wel hoor. En het is goed advies om naar de huisarts te gaan, ik ben het met je eens dat je niet al te lang door moet gaan met zelf doktoren. Het ging me er meer om dat je af en toe (waarschijnlijk onbedoeld) wat paniekerig overkomt in je advies, terwijl ik zelf denk dat het handiger is om wat meer kalmte te bewaren. Iemand die zich niet goed voelt heeft er weinig baat bij als ze zich ineens de grootste ellende voor de geest gaan halen. Ik bedoel mijn opmerking ook niet lullig ofzo hoor, bedoelde het meer als advies, want in principe ben ik het wel met je eens

(ps. antihistamine heeft wel vaker geen effect, ik heb voor mijn doodgewone kattenallergie ook drie soorten antihistamine geprobeerd voordat er eentje goed werkte.)

aangepast door Gast

Geplaatst:
4 goudelritsen gekocht voor het (mini)vijvertje van het zoontje, zijn we 4 dagen verder leeft er maar 1 ' t je meer Geen idee wat ik nu juist verkeerd heb gedaan, zouden sterke / wilde visjes moeten zijn die zelf insecten vangen en geen droogvoer eten. De eerste 2 waren er na 1 nacht al aan de derde nu plots na de derde dag. Misschien was 2 uur laten wennen aan het vijver water niet lang genoeg? Had ze met de plastic zak in de vijver gelegd om ze aan de temperatuur t laten wennen na hun binnenverblijf in het tuincentrum.

Moet lang genoeg zijn. Ik heb een aquarium gehad en liet vissen altijd een half uurtje wennen. Misschien je waterwaardes niet goed?

Geplaatst:
Oh ik snap je redenatie ook wel hoor. En het is goed advies om naar de huisarts te gaan, ik ben het met je eens dat je niet al te lang door moet gaan met zelf doktoren. Het ging me er meer om dat je af en toe (waarschijnlijk onbedoeld) wat paniekerig overkomt in je advies, terwijl ik zelf denk dat het handiger is om wat meer kalmte te bewaren. Iemand die zich niet goed voelt heeft er weinig baat bij als ze zich ineens de grootste ellende voor de geest gaan halen. Ik bedoel mijn opmerking ook niet lullig ofzo hoor, bedoelde het meer als advies, want in principe ben ik het wel met je eens

Ow, als er iemand niet snel paniekerig is met dat soort dingen, ben ik dat wel. Maar toch bedankt dat je je zorgen maakte over mijn psychische gestel.

Geplaatst:

Het gaat gelukkig al wel wat beter. Het jeukt nog wel vreselijk, maar de zwelling is grotendeels weg. Niet naar de huisarts geweest al werd het door diverse mensen tegen me gezegd dat ik moest gaan, het werd niet erger dus ik ging ervan uit dat het vanzelf wel minder zou worden (en m'n arm viel er nog niet af) Alleen die jeuk daar werd ik wel behoorlijk gek van . Normaal gesproken helpt teatreebalsem wel goed bij mij alleen deze keer helaas dus niet. Het zijn een stuk of 6 beten bij elkaar rondom m'n pols. Ik denk niet van een teek, die zie je wel zitten op zo'n plek, misschien een mier of zo geen idee eigenlijk . Hopelijk kom ik dat beest niet nog een keer tegen. Uiteindelijk heb ik het gered met koele gelcompressen en heel veel smeren met Weleda billenbalsem, blijkbaar werkte deze keer de combinatie van zink en calendula verlichtend op de jeuk. Afijn , ik heb het ergste gehad gelukkig.

Bedankt voor alle adviesen en meedenken

Geplaatst:
Moet lang genoeg zijn. Ik heb een aquarium gehad en liet vissen altijd een half uurtje wennen. Misschien je waterwaardes niet goed?

Ik vermoed ook dat het in die hoek gezocht moet worden.

In het verleden heb ik meerdere aquaria gehad.

Bij metingen van het water van de aquarium boer en mijn water was de ph enzo altijd wel redelijk gelijk, dus het was puur temperatuurgewenning.

Stel echter dat je van een water bij een tuincentrum met een vrij neutrale php waarde overgaat naar een vijvertje met een behoorlijk andere php waarde, dan kan dat plotselinge verschil voor zo'n vis te groot zijn.

@geertlaurent; Wanneer je het dus weer gaat proberen, dan zou ik die visjes eerst een tijdje in een emmer ofzo houden en dan dagelijks wat vijverwater er bij voegen.

Voer dat langzaam op, tot het grootste deel vijverwater is, zet de emmer een dag buiten (in de schaduw) zodat de temperatuur gelijk kan worden aan de vijver en zet ze de dag erna in de vijver.

Wanneer het water te hoog in de emmer staat, wel wat eroverheen spannen tegen het eventuele springen van de vissen (wat folie met gaatjes ofzo).

Blijf je dan nog steeds het probleem houden met doodgaan, dan vermoed ik dat het water bij het tuincentrum vol met antibiotica zit.

Je kan dan beter elders je heil zoeken.

Geplaatst:
Het gaat gelukkig al wel wat beter. Het jeukt nog wel vreselijk, maar de zwelling is grotendeels weg. Niet naar de huisarts geweest al werd het door diverse mensen tegen me gezegd dat ik moest gaan, het werd niet erger dus ik ging ervan uit dat het vanzelf wel minder zou worden (en m'n arm viel er nog niet af) Alleen die jeuk daar werd ik wel behoorlijk gek van . Normaal gesproken helpt teatreebalsem wel goed bij mij alleen deze keer helaas dus niet. Het zijn een stuk of 6 beten bij elkaar rondom m'n pols. Ik denk niet van een teek, die zie je wel zitten op zo'n plek, misschien een mier of zo geen idee eigenlijk . Hopelijk kom ik dat beest niet nog een keer tegen. Uiteindelijk heb ik het gered met koele gelcompressen en heel veel smeren met Weleda billenbalsem, blijkbaar werkte deze keer de combinatie van zink en calendula verlichtend op de jeuk. Afijn , ik heb het ergste gehad gelukkig.

Bedankt voor alle adviesen en meedenken

Waren het geen dazensteken? Daar krijg ik enorme zwellingen (rustig 10 cm breed) van die echt verschrikkelijk jeuken en gerust een week blijven zitten.. Zak ijs erop en verkoelende gels helpen bij mij als enige als uitzuigen niet meer kan.

Geplaatst:

klinkt inderdaad als een daas ja, nu je het zegt! Echt nare steken zijn dat. Talkpoeder wil trouwens ook nog wel helpen tegen jeuk, maar dan moet je geen schrale of open huid hebben geloof ik. Nouja, in ieder geval fijn dat het ergste voorbij is!

Geplaatst:

Ai, dazen zijn echt vreselijk. Krijg je echt megabulten van.Mijn zoon is een keer geprikt door een hoornaar, zijn arm was echt 2x zo dik geworden.

Geplaatst:

Een keer in mijn leven door een daas gestoken... zóó pijnlijk dat ik er een dazenfobie aan over gehouden heb.

Maar zo'n beest kan je toch niet ongemerkt zes keer steken? Dat doet zo ongelofelijk pijn... bij de eerste keer sla je al op tilt...

Geplaatst:

Inderdaad. Een oude Zwitser vertelde eens dat dazen actief ,en agressief waren als het ging regenen. En echt,elke keer als ik een dazen zie, regent t de volgende dag. Die rotkrengen prikken echt door je kleren heen. Net als die misselijke knotjes in Zweden. Venijnige diertjes zijn dat

Geplaatst:
Een keer in mijn leven door een daas gestoken... zóó pijnlijk dat ik er een dazenfobie aan over gehouden heb.

Maar zo'n beest kan je toch niet ongemerkt zes keer steken? Dat doet zo ongelofelijk pijn... bij de eerste keer sla je al op tilt...

Misschien wel eerst kleine gaatjes gemaakt om te zien waar hij het bloed het makkelijkste kon pakken

Geplaatst:

Misschien wel eerst kleine gaatjes gemaakt om te zien waar hij het bloed het makkelijkste kon pakken

Ha, ha... een leerling daas, net als de leerling verpleegster die het nog moet leren en je lek prikt...

Geplaatst:

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Wat een paar insektenbeten al niet te weeg brengen.

Maar nee, het was vast geen daas, als ik daar 6 beten van gehad had dan was ik waarschijnlijk wel bij de dokter terecht gekomen, want daar krijg ik helemaal megabulten van. Bovendien is een steek van een daas veel pijnlijker,

Wat het dan wel geweest is? Zou het niet weten, misschien een mier of zo?

Geplaatst:

Poelepetaans!!!

Kom ik deze middag op de kippenweide om ze te voederen, is de emmer met graanmengeling helemaal leeg, normaal is die nog driekwart vol.

Ikke eerst maïs gestrooid, voor de grootste dieren en dan mengeling in de eetbak, er brak een waar gevecht los voor het eten.

De ganzen hadden de drinkbak ingepalmd en lieten er geen kip drinken, hadden die dorst ja.

Nochtans had de cafébaas van ernaast me beloofd om er naar om te kijken en ze eten en drinken te geven.

Dat is dus niet gebeurt!!!!

Vier kleine poelepetaans heb ik dood gevonden, honger en dorst hebben hen geveld en dat vind ik zeer jammer.

Twee heb ik op de weide opgeraapt en ze naar het eten en drinken gebracht, de kippen wat uit de weg gehouden zodat ze op hun gemak konden eten en drinken, bijna twee uur ben ik daar bezig geweest.

Nu hebben ze weer op meerdere plaatsen eten en drinken staan.

Ook de puit voor de ganzen uitgediept, er staat geen water meer in, de beek staat ook droog, moet dringend regenen, en veel.

Regenput van de dochter is al een paar dagen leeg en de onze nu ook, nog een beetje water bij de kas en dan moet ik stadswater, gebruiken.

Hopelijk regent het deze nacht eindelijk, ze voorspellen wel regen maar...

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Wat een zonde! Heel erg jammer Willie. Die cafebaas mag zich flink schamen.

Geplaatst:

Sterven van de dorst terwijl een cafebaas op je past... Zonde van de beestjes en wat een gruwelijke manier voor ze.

Hier ook erg droog tot gisteren, kon ik is extra lang in de tuin werken gaan om 14 uur de hemelsluizen vol open ware zondvloed maar ook weer alles in 1 keer niet echt ideaal zo.

Geplaatst:

Maar wel uw regenput vol hé Geert, de mijne is leeg, wassen gebeurt nu met stadswater.

Razend was ik en toch moest ik nog een paar beestjes redden van de hongerdood.

Zaterdag brengen ze me een zestigtal kuikens van mijn kippeneieren.

Waar ga ik daar nu mee blijven? Heb maar één verwarmlamp en daar zitten de kalkoens onder, die zijn ook maar een week oud.

Moet ik ze raprap gewoon maken van zonder die lamp in leven te blijven, maar buiten kunnen ze nog niet, te klein.

Geplaatst:

Och,da's echt grof zeg! Zo hoeven ze ook niet te sterven.Is er niet iemand in de buurt die even een lamp voor je te leen heeft,zodat ales gewoon op een normale manier groot mag worden?

Geplaatst:

Och, desnoods koop ,ik er een lamp of een warmplaat bij, er komen nog kuikentjes volgend jaar, dit jaar niet meer, heb er genoeg om op te eten.

Geplaatst:
Maar wel uw regenput vol hé Geert, de mijne is leeg, wassen gebeurt nu met stadswater.

Razend was ik en toch moest ik nog een paar beestjes redden van de hongerdood.

Zaterdag brengen ze me een zestigtal kuikens van mijn kippeneieren.

Waar ga ik daar nu mee blijven? Heb maar één verwarmlamp en daar zitten de kalkoens onder, die zijn ook maar een week oud.

Moet ik ze raprap gewoon maken van zonder die lamp in leven te blijven, maar buiten kunnen ze nog niet, te klein.

En gelijk heb je om razend te zijn. Wat een lul is die man.

Geplaatst:

Willy dat is spijtig om te lezen, voel me mede schuldig.

Is een warmteplast niet "beter" dan een warmtelamp?

Beterschap en kracht voor je gevogelte.

Geplaatst:
Dat is vermoedelijk waar, ben nog niet gaan kijken in de put.

Nog een kleine klacht aan de schepper: Net een kermisfriet gaan halen, normaal zijn die erg lekker, waren ze verdorie niet geheel klaar. Ze waren nog licht geel en slap, half rauw achtig en echt niet lekker. Zit je daar met al die calorieën en is het niet eens lekker Had beter oliebollen/smoutebollen gekocht.

Geplaatst:

Terug gaan en zeggen dat ze niet goed zijn

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.