Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Mooi opgelost zo, veel beter als een papieren strijd.

Zal wel een last van je schouders zijn gevallen, lijkt mij.

En voor zover ik kan beoordelen, helpt hij zelf mee?

(we gaan hem herstellen)

Geplaatst:

We zullen zien of hij meehelpt, maar hij heeft in ieder geval een elektriese grondboor...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Even mopperen hoor..

Opgelicht via marktplaats..

Voor 39,-

Niet via PayPal betaald natuurlijk, dom van mij.

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

De brief is geschreven..de tekst ongeveer zo dat we zijn brief in goede orde hebben ontvangen. Dat we begrijpen dat de takkenwal zijn a.s. werk zal hinderen en dat we natuurlijk tot zijn beschikking staan om het weg te halen.

Ik liep met die brief op zak en dacht als ik hem dan zie dan...

En toen zag ik hem, en met het oude Franse spreekwoord in gedachten: Ben ik een vrouw of een eend? ben ik op hem afgestapt.Met de mooie Franse teksten uit de brief heb ik hem uitgelegd dat we natuurlijk willen opruimen maar dat dat nu nog niet gaat.

De man was zo blij als een kind: "nee natuurlijk geweldig, wat ben ik blij, ja najaar is prima, weet je wat we doen, we gaan hem herstellen maar dan zo dat hij niet meer om kan vallen, ik vind hem ook mooi, zo natuurlijk voor de vogels en de egels..."

Nou opgelost

beter

waarschijnlijk heeft hij zich er dan ook veel te druk over gemaakt.

zou helemaal mooi zijn als jullie het echt samen doen. klinkt als een goed begin voor hernieuwd contact

Geplaatst:

Fijn Jet! En wat Loes zegt, misschien is dit inderdaad een mooie manier weer normaal met elkaar te kunnen praten. Soms is die eerste stap zo moeilijk... En nu is dat al gedaan!

Geplaatst:

zou helemaal mooi zijn als jullie het echt samen doen. klinkt als een goed begin voor hernieuwd contact

Natuurlijk, samen doen, maar verder: ik hou graag een beetje afstand van deze man...hij zit veel te graag aan mij. Van de week ook meteen weer, maar ik wist het en bleef dus een halve meter van hem af. Maar toch. Een lekkere hoge takkenwal, daar ga ik voor

Gemma balen zeg..aangifte doen!

Geplaatst:

Dan straks maar veilig ieder aan de eigen kant van de wal bezig, uit de buurt van de grijpgrage franse handjes...

Maar fijn dat het geen grond voor verdere onenigheid is.

Vervelend Gemma, en zeker melding van maken... de boefjes!!

Geplaatst:
Even mopperen hoor..

Voor 39,-

Vervelend Gemma had je iets gekocht of verkocht?

Geplaatst:
Even mopperen hoor..

Voor 39,-

Heel vervelend en zonde geld.

Laat me raden, jij hebt netjes betaald en de waren niet ontvangen?

Geplaatst:

Ben ik een vrouw of een eend?

ben een beetje dom, wat betekent dat gezegde?

fijn dat het opgelost is natuurlijk, bij ons op de tuin werkt praten ook veel beter dan schrijven

Geplaatst:

Ja klopt.

Wel betaald maar niks ontvangen.

Verkoper beweerd met track&trace gecheckt te hebben en dat het geleverd is.

Als ik echter de code intik + mijn postcode staat er dat het pakket niet bestaat..

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

tsja, had je m al gechecked?

tracken kan minimaal tot een maand na verzending (bijvoorbeeld bij DHL) dus dat klopt iig niet

jammer dat het zo loopt

(ik moet zeggen dat het hier ook wel eens misliep met marktplaats, we checken nu van te voren zoveel mogelijk, ook de verkoper op mailadres ed

laatst wilde ik een dompelpomp aanschaffen, verkoopster had m weinig gebruikt, zei ze

ze wilde hem niet demonstreren voor de aankoop en toen ik ging zoeken bleek ze de dochter van een handelaar in metaal (die had namelijk een schip met haar voornaam erop en dezelfde achternaam), nou, die aankoop hebben we maar niet gedaan dus )

Geplaatst:

Je kunt het op twee manieren uitleggen..tenminste ik heb het op twee manieren horen gebruiken..ten eerste dat eenden mogen kwaken maar dat vrouwen zich in moeten houden (...)

Het vaakst hoor ik het als je ergens tegen opziet of er bang voor bent ( eenden zijn bangig dus) angsthazerij dus.

Geplaatst:
Ja klopt.

Wel betaald maar niks ontvangen.

Verkoper beweerd met track&trace gecheckt te hebben en dat het geleverd is.

Als ik echter de code intik + mijn postcode staat er dat het pakket niet bestaat..

Al contact opgenomen met postnl?

Geplaatst:

print screen maken daarvan en haar nog een keer mailen of haar vragen het zelfde te doen en aan jou te mailen.

Geplaatst:

Pfff even heel veeeeeel stoom afblazen De buren vinden een rechthoekige speciekuip met pompoenplanten op het dak van de schuur "achterlijk, idioot en luchtvervuiling". Dat laatste is nogal frappant gezien het beiden rasechte kettingrokers zijn (inclusief smerige keelgeluiden), de rooklucht komt gewoon door de ventilatie mijn huis binnen en buiten kan ik ook niet niet in de rooklucht zitten. Ook gewoon niet op een normale manier er iets van kunnen zeggen. Toen ze het voor het eerst zagen een maand geleden denk ik, extra hard door de tuin roepen wat dat nou weer voor achterlijks is. En dan elke keer als ze horen dat ik in de tuin ben nog even iets te hard een opmerking daarover maken. Niet rechtstreeks naar mij natuurlijk, durfde bijna de tuin niet meer in. En dan uiteindelijk van de week tegen mijn vriend zeuren. En als die dan vandaag nog even komt informeren over de 'overlast', krijg je dit: "het is toch te idioot voor woorden", "je hebt twee tuinen dus dan hoef je geen pompoen op je dak", "dan had je maar eerder moeten bedenken dat een pompoen zo groeit en 'm dus niet moeten nemen", "ik doe zelfs de gordijnen dicht om die idioot lelijke zwarte bak niet te hoeven zien" en "schotelantennes mag je ook niet op het dak plaatsen dus" en ga zo maar even verder. De bak die intussen al best groen wordt iets verder naar achter op het dak helemaal aan onze kant zetten kan ze ook niet milder stemmen, "die lelijke bladeren". En ze zijn niet de enige die het niet mooi vinden zeggen ze. Niets gehoord van de andere buren (die kunnen dat toch ook zelf wel zeggen lijkt me), maar wel een spontane reactie van een huis verder dat ze het leuk vinden. Dit soort kinderachtige gedoe, daar kan ik zo slecht tegen Zoveelste vage actie al.. Eerder al dit: vragen of ik (met krukken voor de boeg) de planten wil verzorgen tijdens hun vakantie van 5 weken en dan 2 dagen voor ze weggaan de hele schutting (20m+16m) en terras behangen met kleine terracottapotjes met nieuwe planten en nog even gras inzaaien, wetende dat er in de eerste week van hun afwezigheid al geen regen valt. Doen jullie dat ook voor je plantenoppas? Of beloven samen tegels te regelen en dan toch naar aanleiding van mijn tip die van de achterbuurman over te nemen, die lekker allemaal voor jezelf houden, en lekker nukkig lopen doen over eerder afgesproken zaken terwijl de hoveniers de tuinen al aan het omspitten zijn. Kinderachtig gedoe vind ik het. Mijn vriend wil geen ruzie en braaf die bak van het dak halen. Nou, ik weet het nog niet...

aangepast door Gast

Geplaatst:

denk niet dat ik de bak van het dak af zou halen. misschien een minder opvallende bak plaatsen? als ze zelfs de bladeren al lelijk vinden dan kan je het nooit goed doen...

je kan even bij de gemeente informeren of er regels zijn voor een zogenoemd groen dak. de meeste gemeenten stimuleren groene daken juist.

Geplaatst:

Ik zou er zo mogelijk nog een bak bij zetten.

En de buren en hun gez... negeren.

Doen alsof ze lucht zijn, dan hebben ze er ook geen lol van en waait het vanzelf over.

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

De optie van een extra bak had ik ook al geopperd, gerrit Of een frame van houten plankjes rondom de bak maken.

De 'eisen' aan een volgend huis worden inderdaad aangescherpt.. Geen bovenburen was al een eis aan het huidige huis, volgende eis wordt dan buren op een minimumafstand ofzo. Gelukkig is dit een huurhuis dus al het te erg wordt ben ik zo weer weg.

Geplaatst:
Ik kan je geen tip geven, maar wil wel even kwijt dat ik blij ben dat ik zo goed als geen buren meer heb. Ik zou er ook niet tegen kunnen hoor, zo'n sfeer (en de rook ).

als ik het lees dan ben ik extra blij met mijn buurtjes

het kan gelukkig ook anders. maar helaas weet je dat nooit van te voren, en kan in de loop van de jaren ook veranderen. dus geen buren is nog beter

Geplaatst:

nou, als ik dit zo lees zijn het zoekers: wat je ook doet het is nooit goed

als je toch een gebaar wilt maken kun je er een bak van hun lievelingsbloemen vóór/bij zetten? (win/win)

Geplaatst:

He bah Anna, wat een nare lui zeg. Dat inpikken van die tegels ook! Allemaal bakjes erbij hangen voor je watergeefster op krukken kan nog onnozelheid zijn, maar dat tweede voorbeeld klinkt echt een beetje achterbaks.

Ik vind het eerlijk gezegd ook best ver gaan om expliciet te klagen! Meestal hoor je mensen dan passief-agressief iets mompelen op een afstandje van 'nou nou, mooi uitzicht hoor', maar meer durven ze niet:). Dus jouw buren klinken echt wel een beetje raar/agressief. Ik zou in elk geval zeker niet gaan fröbelen met houten latjes om ze tevreden te houden. Mogen zij zeker gaan zeggen of ze je plantenbak al mooi genoeg vinden! Kom op zeg, het is niet alsof je een drie meter hoge teletubbie van papier-maché op het dak hebt staan. Het gaat over een plantenbak. In een tuin. JULLIE tuin nota bene.

(oooooh, mijn hart...kan zó slecht tegen dit soort dingen!)

Ik zou er gewoon niet op ingaan en heel neutraal iets antwoorden van 'goh, vervelend dat je je er zo aan stoort' en dan niets meer zeggen. Als ze echt met een concrete eis willen komen hebben ze toch geen poot om op te staan, dat weten ze zelf ook wel. Dus ze lopen alleen maar een beetje ruzie te zoeken (waarom?!).

NB. Toevallig heb ik het uitgezocht: een extensief groen dak - dus waar je niet op loopt - kun je gewoon maken als je schuur het houdt (dus bij een redelijk beperkt gewicht en stevige constructie:)). Pas als je het dak intensief wil gaan bebouwen en belopen moet je dit aan de gemeente melden en een berekening laten maken van de draagkracht van je dak. Daar krijg je dan vaak zelfs subsidie voor, want gemeentes willen groene daken stimuleren. Dus je buren kunnen eigenlijk net zo min hierover klagen als dat jij over hun hortensia zou klagen omdat je hem lelijk vindt.

EIKELS!

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Geplaatst:

Nu ben ik wel erg nieuwsgierig naar die bak heb je er geen foto van?

Geplaatst:

Anna als je die bak van het dak haalt, komt er waarschijnlijk geen einde. Zullen steeds wat vinden om te zeuren.

Zoals eerder geschreven, mooi afwerken of bak maken en klaar. Kun je de bak niet zo zetten, dat die buren de bak niet eens zien?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.