Piroska Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 Mijn laatste tomaten zaailingen verspeend, paar tomaten opgebonden, 2 tomaten de tuin in gedaan vanuit de kas, tomaten getikt in de kas. HH Weegbree verspeend, citroenmm..dorie hoe heet ie verspeend. Onsterfelijkheidskruid opgebonden, die gleed telkens weer van de bamboestokken. 1 peperplant onthoofd, werd veel te hoog. Mijn laatste gepote aardappeltjes aangeaard. Grond los gemaakt in moestuin 1, tuinbonen getopt en opgegeten, bakken gewaterd, paar pompoentjes in de tuin gezet. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Bit Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 Tomaten gedieft, die in de volle grond staan, was hard nodig; die dingen gaan hartstikke snel !Aardappelen onder netten gezet. De fazanten en de eenden hebben even verderop behoorlijke schade aangericht op de veldjes.Aardbeien geoogst, een hele hoop. Ter plekke veel opgegeten ( op een gegeven moment was ik dat ook wel goed zat ). De lekkerste was de Elliany en de Cambridge Favorite en de Gariguette. De Elsanta's waren groot maar onsmakelijk. Veel soortjes zijn nog niet zo ver. De Ostara's waren groot maar matig.
Almond Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 Mijn nieuwe aankopen geplant (venkel, rode kool, spruitkool, bloed zuring, pompoen, meloen, artisjok en kruisbes) de doperwtjes opgebonden tegen kippengaas en er eierschalen en slakken korrels bij gestrooid , roos verzet, roos geplant, water gegeven, bollen opgegraven en op de nieuwe plek begraven, visjes gevoerd en lekker in het zonnetje gehangen. "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Bavadu Geplaatst: 1 juni 2014 Geplaatst: 1 juni 2014 Hele dag op de tuin geweest, vanaf 8 uur. Ik ga nu nr huis. Wat een mooie delfiniums! Dat moet daar wel een hommelparadijs zijn!
Nynkef Geplaatst: 2 juni 2014 Geplaatst: 2 juni 2014 Gisteren de MM-bak ontmanteld en weggegeven, daar waren we klaar mee, de planten bleven zover achter vergeleken met de volle grond Nu vandaag daar de tomatenplanten in de volle grond zetten.
aalterse-willy Geplaatst: 2 juni 2014 Geplaatst: 2 juni 2014 Aardappelen onder netten gezet. De fazanten en de eenden hebben even verderop behoorlijke schade aangericht op de veldjes.Bit, ge kunt die fazanten toch lokken met wat maïs? En eens ze het wat gewoon zijn geeft ge ze goed wat maïs die in de jenever gedrenkt is, kunt ge ze zo met de hand vangen eens ze stomdronken zijn. Lach maar, het lukt echter wel en ge houdt er een lekker maaltje aan over ook, op voorhand gemarineerd Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Gwen Geplaatst: 2 juni 2014 Geplaatst: 2 juni 2014 Willy: You make my day . Vandaag worden de laatste plantjes in de volle grond gezet en de rogge verder gezaaid. De eerste bollen en knollen beginnen te bloeien, hoewel de verwachting volgens het kaartje augustus-september is.
aalterse-willy Geplaatst: 2 juni 2014 Geplaatst: 2 juni 2014 Voorlopig kippen hok gemaakt.De Bresse zijn nu twee weken oud en mogen buiten, vanavond leg ik wel ramen over het open gedeelte en de lamp gaat er ook in, ze mogen niet te koud krijgen. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
janita Geplaatst: 2 juni 2014 Geplaatst: 2 juni 2014 Preitjes geplant, wortel Nantes en Parijse worteltjes gezaaid, peultjes en aardbeien geplukt
Marjolein23 Geplaatst: 2 juni 2014 Geplaatst: 2 juni 2014 (aangepast) Vandaag mijn radijsjes in de volle grond gezet en aardbeien geplukt en zojuist nog lente-ui zaadjes geplant in mijn kleine kasje 2 juni 2014 aangepast door Gast
RobO Geplaatst: 2 juni 2014 Geplaatst: 2 juni 2014 gewiedsereh in de kas geplantsmeerwortelgier gemaaktpruim iets gedundkolen bijgemesttomaatjes getiktover het complex gelopen, wat is alles mooi, genieten!smeerwortelgier over de late aardbeien gegoten die er wat zwakjes bij stondenhard weggelopen
geertlaurent Geplaatst: 2 juni 2014 Geplaatst: 2 juni 2014 Zondag van 13 tot 22 uur onafgebroken in de moestuin gewerkt. Kruiwagens en kruiwagens onkruid verwijderd. Na 8 uur plukken ook nog een uur geoogst en in de plaats bonen gezaaid en meloenen &tomaten uitgeplant.
Jane Doe Geplaatst: 2 juni 2014 Geplaatst: 2 juni 2014 Aardappelen onder netten gezet. De fazanten en de eenden hebben even verderop behoorlijke schade aangericht op de veldjes.Bit, ge kunt die fazanten toch lokken met wat maïs? En eens ze het wat gewoon zijn geeft ge ze goed wat maïs die in de jenever gedrenkt is, kunt ge ze zo met de hand vangen eens ze stomdronken zijn. Lach maar, het lukt echter wel en ge houdt er een lekker maaltje aan over ook, op voorhand gemarineerd Dat was een zeer bekende wijze van jacht papegaaien stropen.Begonnen met de tuinbonen uit de kas halen, om plaats te maken.
Erny Geplaatst: 2 juni 2014 Geplaatst: 2 juni 2014 Gisteren (eh... zondag dus).Goed zeefweer en welkome hulp van tuinbuuv N. en dus 6 kruiwagens met aarde volgezeefd en op de toekomstige courgette/pompoen broeibult gestort (na laagje mest). Die is nu voor de helft af, worteldoek erover. Verder wat oogsten, fotooz maken, kletsen en klein werk. Vandaag bij buurman Fred achter het huis een betonnen vloer gestort, 56 zakken cementmix van 25 kilo verwerkt...
Marigold Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 Vandaag allereerst de koriander ( in potten, ook wat bijgezaaid want er was wat verloren gegaan) veiliggesteld voor stevige buien en ander ongemak / lees slak.En spierballen aan het kweken: flinke stapel planken die van het vorig jaar vernieuwde dak afkwamen aan het verzagen in korte plankjes. Die mag vriendlief van de winter tot aanmaakhoutjes hakken, doettie ook wat Reden voor deze warme actie is wel (MM) moestuingericht: ze liggen me grandioos in de weg langs het huis waar ik altijd mijn kruiden en groenten in potten en bakken heb staan. En verder genoten van hoe mooi mijn klimcourgettes aan het groeien zijn, en dat eindelijk in de moestuin zelf iets echt lijkt te lukken: doperwten in bloei en alle stambonen zijn prachtig opgekomen. Ohja en de paksoi doet het daar eindelijk ook goed nu ik soort kasjes over ze heen heb geplaatst.Ik leer zo veel ....alles noteren zodat ik het volgend jaar meteen wat beter ga aanpakken Mar
RobO Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 bekend straks tuinboontoppen halen voor de gasten vanavond, beetje pluksla, wat knoflook, wat kruidentomaatjes bekijken op dieven of ander gespuisnog wat kamille bij de uien zetten
Tania Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 Beetje aangerommeld vandaag, mama aan het helpen in de tuin. Zij kan door artrose in haar rug en nek niet zo goed meer bukken en heeft ook snel last van haar armen en schouders, dus doe ik veel van het trek en snoeiwerk. De schijnaardbei is nu eindelijk tot grotendeels ongewenst bestempeld, dus rigoureus uit de tuin staan trekken. Het is stiekem best bevredigend om lange slierten van die uitlopers in een ruk uit de grond te trekken Verder de klimop bijgeknipt, en de salie plantjes in de grond gedrukt. Nu maar hopen dat ze niet verder opgevroten worden, want toen ze nog in hun potje stonden buiten, hadden er slakken bij gezeten. Ik wist niet eens dat slakken salie lusten
Jane Doe Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 Tuinbonen geoogst en geruimd, onkruid wieden en komkommers geplant.
aalterse-willy Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 Wedstrijdprei uitgeplant, uitgeregend, in de zetel gekropen met een kasteelke, nog eentje van de goesting, in slaap gevallen voor de TV.Moet zeggen dat de TV toch een goed slaapmiddel is en ge neemt dat met uw ogen dus gen maagproblemen Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Bearco86 Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 Regentonnen aangesloten op de kas (nog niet echt een geweldige constructie, maja wilde de regenbuien voor zijn). Daarna nog een klein stukje gespit voor herfst/winterteelt op m'n stukje tuin dat (vergeleken met de rest), een stuk minder verwaarloosd is.
HuubvG Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 Vandaag aan het klussen geweest in de geitenweide: tig kruiwagens vol met uitgestoken jacobskruid afgevoerd.
greetje Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 gezaaid en verspeend en wel ...3x 800mm gewied tussen wortelen en uien...ppffffffen ook nog kippemuur geoogst voor de kippiesen eieren geraapt! kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
appelvrouw Geplaatst: 3 juni 2014 Geplaatst: 3 juni 2014 Veel potten leeggemaakt en de plantjes die erin zaten geplant in de volle grond..o.a. prikneus, moederkruid, muntsoorten( in grotere potten gezet in de kas)goudsbloem, basilicum. Twee kruiwagen met compost gezeefd. een kruiwagen compost verspreid bij de stokbonen en de stekelbessen. Draden gemaakt om druiven aan te binden. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Piroska Geplaatst: 4 juni 2014 Geplaatst: 4 juni 2014 Tomaten gedieft, wat gesnoeid ook. Paar palen bij tuintomaten gestoken. Coloradokevers van aardappels geplukt, bosaardbeitjes gesnoept, tegels onder de grote aardbeien gelegd ivm modder. Hangaardbeien en hangsla gewaterd. Afrastering kippenren richting buuv gerepareerd die kuikens graven er gewoon gaten onderdoor en eindigen in de bek van hun hondje Patio opgeruimd, moet hooi komen te drogen en een buitenkeuken komen. Wat gezaagde stammen uit het gras gehaald en opgeruimd. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Aanbevolen berichten