Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)


Jorg

Aanbevolen berichten

Net van de aalbesstruiken gehaald en daar zat een skelet van een kikker in... helemaal verdroogd.

De beste aalbessen nog geplukt. De moestuin water gegeven, want was hoognodig.

tomaten nog maar eens vastgebonden, want die groeien nogal.

Knoflook die ik van het weekend oogste, proper gemaakt en samengebonden om op te hangen.

En toen kwam mijn vader een struikje snoeien, dat werden uiteindelijk 2 struiken.

En toen heeft hij nog maar eens een 10 m² klinkers van het onkruid en mos ontdaan.

Ik blij dat ik eens een helper kreeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net van de aalbesstruiken gehaald en daar zat een skelet van een kikker in... helemaal verdroogd.

Ach die arme kikker..zat hij met zijn pootje vast of zo?

 

zat met zijn lijfje helemaal verstrikt in het net. Ik vind zoiets altijd zo erg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zat met zijn lijfje helemaal verstrikt in het net. Ik vind zoiets altijd zo erg.

 

Ik ook, de tranen springen in mijn ogen Kikkers zijn, naast honden, mijn favoriete dieren, heb ook een mooie tattoo van een kikker op mijn schouder

 

Hier zie ik net een schitterend mooie kikker in mijn vijver duiken

 

OT: Gisteren 4 spitskooltjes geoogst. Klein maar lekker. Vandaag alles water gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Capucijners geoost, en een paar erwten, en een paar peultjes en tuinbonen ik laat de rest nog wat groter worden.

Ook een maaltijd wortelen eruit gehaald die waren al aan de dikke kant, de cavia's zitten momenteel het lof weg te werken.

Verder nog wat aardappels eruit gehaald voor mijn moeder.

En rabarber die is me in een paar dagen toch gegroeid Ik heb nog aan 2 personen weggegeven 6 potjes ingemaakt en er staat een schaal om op te eten.

En ik heb nog het een en ander water gegeven en van de frambozen en kruisbessen gesnoept.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren geschoffeld, zaailingen en de kas water gegeven en snijsla en bieten geoogst. De gele bieten schieten dit jaar door. Ik heb ze mee naar het balkon genomen om daar zaad te vormen, in de hoop dat ze de verplanting overleven. De witte bieten heb ik laten staan, daar wil ik zeker zaad van, omdat mijn zaad nu op is. De rode bieten van vorig jaar schieten nu ook door en die heb ik op een ander stuk tuin gezet, 30 meter verderop, in de hoop dat de afstand groot genoeg is. Als ze tegelijk gaan bloeien, haal ik de rode alsnog weg. Voor het eerst heb ik ook bieten met rode ringen, zo leuk. Daar wil ik ook zaad van oogsten, zo te zien gaat die later of volgend jaar bloeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de week stukje grond schoongemaakt, aldoende de paardemest doorgewoeld, worteldoek er weer over en paar gaten geknipt en daarin wat pompoenplantjes gezet.

 

Gisteren achter mn huisje een tomatenserre gebouwd (met bij elkaar geraapt materiaal) met de geweldige hulp van Buuv L.

Nu staan ze veilig en droog.

 

IMG073619861403451092.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een hoeveelheid bonen, 520 planten. Dat zal een heel werk zijn geweest.

Mooie serre Erny!

 

Ik heb vandaag hulp gehad op de tuin, waardoor een strookje grond waar gaas in en boven de grond zit tegen de woelmuizen, ontdaan van onkruid van 2 jaar en voorjaarsbollen. Nu is er haverwortel gezaaid (zijn de woelmuizen ook dol op naar het schijnt). Het was een heel werk, mijn tuinhulp is er 4 uur lang zeer intensief mee bezig geweest en ik heb zo'n 2 uur meegeholpen. Maar het resultaat is er naar. Hopelijk is het nu tevens redelijk vrij van kweek en heermoes. In ieder geval voorlopig.

 

Verder de planten water gegeven, lablab-bonen gezaaid en diverse zaken geoogst.

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

capucijnerveldje opgeruimd voor de sperzieboontjes

boontjes gelegd

geschoffeld....300 m, pfff

rupsen uit josta? gespot op kruisbessen, nu zijn die weer half kaal (moeder natuur rulezz: doe je een net over de bessen, kunnen de vogels niet meer bij de rupsen)

aardappeltje geoogst voor eters woensdag, klein maar fijn, planten stonden in halfschaduw onder de kers

kersen-net geprobeerd over de boom te krijgen, niet gelukt, vandaag proberen we eerst een stel lange tonkinstokken te voorzien van glad elektriciteitsbuis en dan het net erover te trekken

smeerwortelgier toegediend en heul hard naar huis gefietst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm ben ik de enige die niet begrijpt waarom je de bloemen sluit? Of wil je ze tegelijkertijd laten bloeien voor de bevruchting? Kan me niet voorstellen dat de bloemen zich een dag laten remmen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Nou nou nou.....wat een reacties!!

 

 

In mijn moestuinseizoen zal ik de voortgang verder melden zie blog/geedee/pompoenen_voortgang_en_linkje_b-3960.html

 

Toegangscode voor 18+ ers op aanvraag

 

 

Ik heb vandaag het aardbeibed van de junidragers geknipt. Ze waren klaar met de productie. Een paar kleine aardbeitjes die er nog tussen zaten , ga ik proberen te drogen voor in de zelfmaakthee-bus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oja, goed plan, ga de droger maar weer eens tevoorschijn halen

 

hier: gewied, geschoffeld, kersenboom onder een net gezet (2 uur werk voor een pondje kersen...pffff), aardappels bewaterd, smeerwortel geoogst en in de gierpijp gedaan, laatste Lambada's geplukt, bessen geplukt, nagels geknipt, lezen jullie dit echt allemaal?, water met doping gegeven in de kas, kweetje bewonderd, pas 2 jaar en heeft nu al 4 peertjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...