RobO Geplaatst: 4 juni 2014 Geplaatst: 4 juni 2014 3x 800mm gewied tussen wortelen en uien...ppffffff zo hé, 2,4 meter.... hier gaan we na de regen weer eens straatgrasjes trekken...pfffffen aardbeien plukken, en een net over de capucijners doen en de frambozenplanten ontwoekeren en de wederik ontpispotten
RobO Geplaatst: 5 juni 2014 Geplaatst: 5 juni 2014 (aangepast) de buuv heeft vandaag niet zoveel in de tuin gedaan...gisteren ook al niet... foto van www 6 juni 2014 aangepast door Gast
Nynkef Geplaatst: 5 juni 2014 Geplaatst: 5 juni 2014 Wat bladeren van de rode bieten afgeknipt omdat die veel zonlicht wegnemen van de knofloken
appelvrouw Geplaatst: 5 juni 2014 Geplaatst: 5 juni 2014 de buuv heeft vandaag niet zoveel in de tuin gedaan...gisteren ook al niet...JIj ook niet dus... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Tania Geplaatst: 5 juni 2014 Geplaatst: 5 juni 2014 de buuv heeft vandaag niet zoveel in de tuin gedaan...gisteren ook al niet... Ehh, je weet dat je niet zomaar foto's van je buuf mag maken om op 't internet te plaatsen, hè? Als ik jouw buuf was, zou ik dat niet op prijs stellen..
RobO Geplaatst: 6 juni 2014 Geplaatst: 6 juni 2014 is niet mijn échte buuv hoor ...die werkt altijd heel hard in de tuin (goed zo, buuv!) zelf nog even gekregen spitskooltjes uitgeplant want er waren een paar filderkrauts doorgeknipt (rarara ...het is 5 cm lang, kan lopen, vliegen, zwemmen en heul snel graven...en knipt mijn plantjes door...)
geertlaurent Geplaatst: 6 juni 2014 Geplaatst: 6 juni 2014 Kiwistruik nog wat om de leidraden heen gekruld. De 3dejaars druivelaars die flinke scheuten gemaakt hadden wat geholpen om de juiste richting te vinden aan de leidraaden zo zijn ze straks klaar voor de oogst van volgend jaar.Voor de rest enkel frambozen, rode bessen en aardbeien zitten plukken en opeten. Vastgesteld dat reeks 2 van mijn bloemkolen helemaal wit geworden is (de bladeren) die zijn er dus ook weer aan voor de moeite, misschien toch nog wat extra bonen zaaien dan.
Jane Doe Geplaatst: 6 juni 2014 Geplaatst: 6 juni 2014 Onkruid wieden in sierbed, op de bank plat migraine.
Esthe76r Geplaatst: 6 juni 2014 Geplaatst: 6 juni 2014 De kids aan het werk gezet. Onkruid wieden... courgette geplant en pompoen. Beetje laat. En bonen gezaaid. Veul onkruid wieden pfff. Owja en gekregen frambozen geplaatst. Buurman blij gemaakt voor wat plantjes op zijn tuin:-)
Bit Geplaatst: 6 juni 2014 Geplaatst: 6 juni 2014 Grote stevige stokken bij de tomaten buiten geplaats en de tomaten verder gedieft. Genoten van de tuin en veel zitten kijken.En de papagaaien zijn er weer.
appelvrouw Geplaatst: 6 juni 2014 Geplaatst: 6 juni 2014 (rarara ...het is 5 cm lang, kan lopen, vliegen, zwemmen en heul snel graven...en knipt mijn plantjes door...) Nou? Hier is het heet! Pas na 7 uur de tuin in en wieden wieden wieden... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Tania Geplaatst: 6 juni 2014 Geplaatst: 6 juni 2014 Campanula gesnoeid (was een grote warboel en topzwaar), gesnoeide campanula gezellig in een vaasje gezet |3 Staat wel lief.En verder lekker bezig geweest met het verder uittrekken van de schijnaardbei en dovenetel. Morgen ga ik daarmee verder, hopelijk krijg ik 't dan af.
RobO Geplaatst: 7 juni 2014 Geplaatst: 7 juni 2014 (rarara ...het is 5 cm lang, kan lopen, vliegen, zwemmen en heul snel graven...en knipt mijn plantjes door...) Nou? Hier is het heet! Pas na 7 uur de tuin in en wieden wieden wieden... http://nl.wikipedia.org/wiki/Veenmol hier heerlijk, alleen eten gehaald voor de gasten, en bloemen
geedee Geplaatst: 7 juni 2014 Geplaatst: 7 juni 2014 De kas bekleed met schaduwdoek aan de bovenkant en twee ramen eruitgehaald tegenover de ingang.....kan het een beetje doorwaaien. Het wordt HOT!!!!!!!!!
Jane Doe Geplaatst: 7 juni 2014 Geplaatst: 7 juni 2014 Heel erg heet, alle ramen en deuren open. Snel de laatste helft tuinbonen er uit, onkruid wieden en boden los maken. Komkommers planten en zaaien en de courgettes zaaien. Dan de kousebandbonen nog en de kas is klaar, voor de volgende oogst.Onkruid wieden sierbed en rotstuin, fruitbedden klaar maken, in een komt een kleine kas. Onkruid bestrating voortuin spuiten, met azijn, zout, zeep en water mix.
RobO Geplaatst: 7 juni 2014 Geplaatst: 7 juni 2014 (aangepast) aardbeitjes gepluktgewiedui en courgette opgeruimd wegens doorgeknipt sorry, dubbele post 7 juni 2014 aangepast door Gast
RobO Geplaatst: 7 juni 2014 Geplaatst: 7 juni 2014 geplukt, en gewied, en water gegeven aan zaailingen (nét te laat/op tijd ?)
Tania Geplaatst: 7 juni 2014 Geplaatst: 7 juni 2014 Campanula gesnoeid (veranderd van chaos naar georganiseerde chaos), dovenetel en schijn-aardbei staan uittrekken totdat de hitte me teveel werd, en natuurlijk het appelboompje van mama aangepakt.
Br@mmoestuin Geplaatst: 7 juni 2014 Geplaatst: 7 juni 2014 Tja wat heb ik allemaal gedaan vandaag... Me eindelijk ingeschreven bij een tuin vereniging en een tuin gehuurd van 180 m2, Aardbeien dieven betrapt. En als toetje zit ik nu heerlijk te genieten van aardbeien die in mijn tuintje staan.Ik heb er nog nooit zo weinig gedaan voor een heerlijke oogst;) Want de aardbeien waren nog niet weg gerooid die van de vorige eigenaar was. lekkerder kan je de avond niet eindigen met eigen aardbeien, waar je 0,0 werk van hebt gehad http://uploadenfoto.nl/pictures/60ddfad38a19ee00eaa15b3ae4855f51.jpg Hier ergens staan de aardbeien plantjes, Dit stuk is sinds vandaag mijn stekkie Niks is gezonder en leuker dan shoppen in je eigen groente tuin.
Almond Geplaatst: 7 juni 2014 Geplaatst: 7 juni 2014 Een tunnel van tule gemaakt voor over de rode kool, aardbei spinazie en spruitkool zodat ze niet worden opgegeten voor ze groot zijn.Snijbiet uitgeplant want de pot was te klein geworden en liep slecht af. Rode bessen en wat frambozen geoogst. "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Limoen Geplaatst: 8 juni 2014 Geplaatst: 8 juni 2014 Een bakje aardbeien en frambozen (zonder vieze frambozenkever brrrrrr) geoogst. Aardbeienveld ontdaan van allerlei beschimmelde aardbeien door de regen. Onkruid gewied. Boontje opgebonden en heeeeeeerlijk in het zonnetje in de tuin gezeten
Nynkef Geplaatst: 8 juni 2014 Geplaatst: 8 juni 2014 Veel plezier met je tuin Br@m !! OT: Gisteren ons guerillatuintje opgehoogd en beter om-tegeld en daar preizaailingen in geplant. Hopelijk gaan ze het doen !! Vandaag weinig,maar wel genoten van de aanblik van de spitskolen,die zien er echt geweldig uit !!
Bit Geplaatst: 8 juni 2014 Geplaatst: 8 juni 2014 Ben wat aan t opruimen in de schaduw. Grote hoed op in de zon. Schoonmaken pottafel, huisje etc.Er steekt iets wind op gelukkig. Strakblauw. Heet.
Aanbevolen berichten