Jump to content

Scheef gegroeide roos

dennislp

Recommended Posts

Tja, dan kom je er achter dat je nog een roos in pot op het zoldertje in de schuur had staan! Zetten we hem altijd neer in de winter.. maarja ietsje te laat er af gehaald dit jaar.

resultaat: 40cm lange stengels die scheef gegroeid zijn, en die ernstig bleek zijn.

Kunnen we dit nog weg snoeien.. of is het beter om ze met een paar stokjes recht te zetten? dit is nog mogelijk want ze zijn nog flexibel.

wat kunnen we het beste doen? (hij is ongeveer 4 jaar oud)

Aaaarch, ik krijg de neiging om bij je langs te komen en alles buiten te zetten..... (en dat ondanks mijn motto van leven en laten leven)

Maar ontopic: roos helemaal terug snoeien en buiten zetten.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Mwha, speciaal.. weet niet eigenlijk. Doen we al jaren en zo gaat het erg goed mooie struik altijd in de zomer. Maarja dit keer is hij denk dus iets te laat naar beneden gegaan.

Zag ook al dat snoeien t/m half april kan.. maar groeit hij dan deze zomer nog wel mooi / even groot als normaal? vraag me af of snoeien niet al eigenlijk te laat is als hij al 40cm lange uitlopers heeft....

zijn er nog nadelen aan het met stokjes recht zetten? Zal dan moeten opletten dat ik hem langzaam laat wennen aan zonlicht, maar zijn er verder nog nadelen dat de takjes het hele jaar minder sterk zullen zijn omdat ze te lang donker hebben gestaan?

Staat nu nog sowieso in de garage... na aantal maande in het donker zal hij denk direct verbranden in de volle zon.