Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Scheef gegroeide roos


dennislp

Aanbevolen berichten

Tja, dan kom je er achter dat je nog een roos in pot op het zoldertje in de schuur had staan! Zetten we hem altijd neer in de winter.. maarja ietsje te laat er af gehaald dit jaar.

 

resultaat: 40cm lange stengels die scheef gegroeid zijn, en die ernstig bleek zijn.

 

Kunnen we dit nog weg snoeien.. of is het beter om ze met een paar stokjes recht te zetten? dit is nog mogelijk want ze zijn nog flexibel.

 

wat kunnen we het beste doen? (hij is ongeveer 4 jaar oud)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaaarch, ik krijg de neiging om bij je langs te komen en alles buiten te zetten..... (en dat ondanks mijn motto van leven en laten leven)

Maar ontopic: roos helemaal terug snoeien en buiten zetten.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mwha, speciaal.. weet niet eigenlijk. Doen we al jaren en zo gaat het erg goed mooie struik altijd in de zomer. Maarja dit keer is hij denk dus iets te laat naar beneden gegaan.

 

Zag ook al dat snoeien t/m half april kan.. maar groeit hij dan deze zomer nog wel mooi / even groot als normaal? vraag me af of snoeien niet al eigenlijk te laat is als hij al 40cm lange uitlopers heeft....

 

zijn er nog nadelen aan het met stokjes recht zetten? Zal dan moeten opletten dat ik hem langzaam laat wennen aan zonlicht, maar zijn er verder nog nadelen dat de takjes het hele jaar minder sterk zullen zijn omdat ze te lang donker hebben gestaan?

 

Staat nu nog sowieso in de garage... na aantal maande in het donker zal hij denk direct verbranden in de volle zon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...