Nynkef Geplaatst: 7 april 2014 Geplaatst: 7 april 2014 Wij waren ook niet heel erg onder de indruk Van 3 onderwerpen vertelde hij in deze aflevering 2 keer hetzelfde en dat irriteert mij Quote
prettig gestoord Geplaatst: 7 april 2014 Geplaatst: 7 april 2014 Hmm was ook niet erg onder de indruk. Wil ik wat kokkereltips dan kijk ik wel naar 24 kitchen!Miste de uitleg van bv waarom de mulch, rassennamen zaaitijd etc etcVolgende week nog een keer kijken is het hetzelfde ben ik er wel klaar mee, kijk ik liever de bbc tuinprogramma's. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
appelvrouw Geplaatst: 7 april 2014 Geplaatst: 7 april 2014 Ik denk je dat er anders naar moet kijken..een beetje zoals naar de achtertuin van Jan Wolkers. Ik vond het wel grappig juist..het ging over de moestuin, maar dan een beetje literair. Info over groentes en wat ik wanneer kan planten en wat de beste variëteit is vind ik wel hier of in Gardeners world oid. Maar misschien is het alleen leuk voor ouwe lullen zoals Weknow en ik( sorry Wino)?Ik vond het een programma over Maarten het Hart..en zijn moestuin. Want hij kletst wel en beetje uit zijn nek, over hoogstambomen enzo..maar dat vond ik juist wel grappig. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Holland Geplaatst: 7 april 2014 Geplaatst: 7 april 2014 Enigste wat ik beetje apart vond was dat hij zei:"heb je kippen, dan heb je ratten". Maarre ik vond dat hij het de ratten ook wel heel erg gemakkelijk maakte. Quote Vriendelijke groeten, Holland
weknow Geplaatst: 7 april 2014 Geplaatst: 7 april 2014 Nou zeg, Jet: voor ouwe lullen zoals Weknow en ik Je bent weer bedankt! Je had er ook van kunnen maken: " Voor mensen met niet zo hoge verwachtingen", of "Voor kijkers die wat meer beschouwend zijn ingesteld". Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
appelvrouw Geplaatst: 7 april 2014 Geplaatst: 7 april 2014 Haha ik zei al sorry Weknow..maar ik bedoelde wat ik zei...( want mijn verwachtingen waren een beetje hoog..en beschouwend wil ik mezelf niet nomen)..misschien had ik dan moeten zeggen voor mensen boven de 50?( en nu maar hopen dat je geen 43 bent ).. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
mijke Geplaatst: 7 april 2014 Geplaatst: 7 april 2014 nou ik heb vanavond 8 van maartens tomatenzaadjes gezaaid, en daarna de eerste aflevering eens gekeken. Nou, ik kan er wel om lachen. Die bijzondere manier van praten van hem, en de onzin die die lult. Je moet het niet zien als een programma over tuinieren denk ik, dan kom je bedrogen uit. Dit is gewoon een programma dat maarten volgt terwijl hij een beetje rondlummelt met dingen die die graag doet. Dat dat toevallig een moestuin is doet eigenlijk niet zo zeer ter zake Oja, trouwens, ik ben nog maar 30 Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Pascc Geplaatst: 7 april 2014 Geplaatst: 7 april 2014 25-jarige hier die het ook leuk vond , het is echt 'zijn' verhaal en zijn mening, voor de info hoef je er inderdaad niet naar te kijken.. Dat muziekje vond ik trouwens wel heel irritant Wist niet zo goed wat ik moest verwachten dus had eigenlijk geen verwachtingen. Ben wel benieuwd naar de volgende aflevering en ga weer kijken denk ik. Quote
thea Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Hij laat zien dat tuinieren rust gevend is.Mulsen doet hij ook behoorlijk.Verschil veel of bijna geen mest gebruiken, dat als je bijna niet bemest kleine harde kooltjes krijgt. Maar dat je geen hoogstam fruitbomen kan kopen........uit zijn nek. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
henkg Geplaatst: 8 april 2014 Auteur Geplaatst: 8 april 2014 Ik vond het programma onderhoudend, maar niet erg informatief. Ik blijf het wel volgen (net zoals seizoen 4 van Game of Thrones, ook onderhoudend en weinig informatief )Jammer dat we alleen het resultaat van Maartens kooltjes te zien kregen, en niet het resultaat van die zwaar bemeste kolen van zijn buurman. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Jane Doe Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Een moestuinprogramma anders dan verwacht, komt mede door meneer van het Hart. Mooie grote natuurlijke tuin, prachtige fruitbomen. Zaden nog niet ontvangen, afwachten. Quote
Bit Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Ik vond het prachtig hoor. Moooooie beelden toch ? Genieten, mooi passend muziekje, mooi licht, mooi tegenlicht. weersomstandigheden, jas aan, jas uit, zitten in het zonnetje.Eignlijk alles wat bij mij tuinen ook zo lekker maakt. Dat het verder hard werken is, zie je er niet aan af, maar komt misschien nog ? ( en hij heeft een tuinman )Mooooie kas. Ik zat kwijlend te kijken hahaha. Wat een lap grond.En ik mag Maarten wel een beetje, dus dat helpt ook.Verder weinig tot geen info. Maar dat moet je ( nog ) niet verwachten denk ik. Ik vond het een zeer onderhoudend klein half uurtje, maar dan méér ook niet. ps. Hij koopt zijn komkommerplanten bij Intratuin. Let maar es goed op bij het poten. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Ik heb nog geen afleveringen gezien, maar als ik de promo bekijk dan kan het ook zo iemand zijn uit Joris' Showroom (Zeker als je de beste man verder nergens van kent qua gezicht en praten)Ik ga nog wel een aflevering kijken... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Thea en Henk hebben een punt om dat weinig mesten te vermelden. Was ik even vergeten..maar inderdaad..dat is bijvoorbeeld ook het verschil tussen mijn buurvrouw de boerin die ieder jaar haar land bemest, en mij. Ik zou niet zozeer het resultaat willen zien Henk, maar vooral willen proeven. En dan de bewaarbaarheid.Maar goed, het is minder informatief en meer over Maarten. En dat is leuk. Want de man geniet.Wat ik ook leuk vond was hoe hij zijn salade maakte..Geweldig toch? Na al die masterchefs op de kijkbuis..geen gezeur over smaakjes of mooie olijfolie.Beetje prikken met je vork in de slabak. Ik heb trouwens geen ratten bij mijn kippen. Denk ik. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelsientje 60 Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Ik vond het ook wel leuk ik voelde echt dat gevoel van een lome zomerdag op het land.En ik moest ook lachen om hoe Maarten zijn salade maakte inderdaad puur natuur zonder ditjes en datjesen eten met vuile handen. Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
thea Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Sla om gooien met zijn handen.Daarom denk ik dat hij geen tuinman/vrouw heeft.Kijk maar eens goed naar zijn nagels........ Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
appelvrouw Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Zou kunnen Thea, maar ik doe nu ook heel weinig in de tuin..Lie doet het, maar mijn handen en nagels zijn best vies. En een goede regisseur laat hem nog even woelen met de blote handen... hij zal ook zelf wel wat doen trouwens.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
sokrates Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Persoonlijk was het precies wat ik hoopte: een mooi vormgegeven serie over een schrijver in zijn tuin. Ik las al enige tijd geleden zijn bundel over tuinen op klei (even vergeten hoe het heet) en hoopte dat ik die tuin eens mocht zien. 't Hart is een puur en interessant mens, en ik blijf de volgende afleveringen kijken hoor. Zijn hele manier van lopen en praten in die tuin is schitterend, en zegt veel over hoe hij in het leven staat. En die scharminkeltjes van kolen - tragisch en prachtig!Voor mensen die dachten tips te krijgen over rassen, kweekmethodes en bemesting komen bedrogen uit. Het is geen Gardener's World. Ik snap trouwens niet dat er in Nederland, toch de bakermat van de volkstuinbeweging, geen echt tuinprogramma bestaat. Onze belastingcenten gaan wel naar Pownews en DWDD, maar een goed informatief tuinprogramma zonder sponsoring van de Intratuin oid - ho maar. Dat doet de BBC toch beter... 't Hart is trouwens gewoon getrouwd hoor... Quote
Nynkef Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Ik vond de kas ook om van te kwijlen !! En heb ook geen ratten bij mijn kippies, wel kleine muisjes. Quote
thea Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Dat het verder hard werken is, zie je er niet aan af, maar komt misschien nog ? ( en hij heeft een tuinman )Mooooie kas. Ik zat kwijlend te kijken hahaha. Wat een lap grond.En ik mag Maarten wel een beetje, dus dat helpt ook. Weet je dat zeker! Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
jdw Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Persoonlijk was het precies wat ik hoopte: een mooi vormgegeven serie over een schrijver in zijn tuin. Ik las al enige tijd geleden zijn bundel over tuinen op klei (even vergeten hoe het heet. Die bundel heet 'De groene overmacht' over tuinieren op zware zeeklei. Erg vermakelijk en heel herkenbaar. Quote
Bit Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Weet je dat zeker! Wat zeker ? Dat hij een tuinman heeft ? Ja. En we weten dat allemaal, omdat er een ruim jaar terug om gevraagd is in een topic hier van de makers/ bedenkers van dat programma.Wat ik alleen niet wist , was dat zijn tuin 1 ha groot is. Tsss. tja. vind je het gek dat ie dan een tuinman heeft ? Die vieze handen geloof ik wel hoor. Maar voor een bepaalde shot ( dat eten ) geloof ik ook best dat ze zijn nagels extra vies hebben zitten grimeren Eigenlijk vanzelf. Ik zou dat ook doen als ik de serie in mekaar zette. Zijn broek was wel regelmatig veels te netjes. Soms wel, soms niet. Dan weer zijn zn schoenen veels te schoon. Ik stel me zo voor, dat ze dan snel op een mooie ochtend een half uurtje even snel wat opnames moesten maken: want het licht was zo mooi.Ik verzin het allemaal ter plekke hoor, maar die tuinman. Ja. Dat heeft ie wel. Geeft ook niks hoor. Maar zég het gewoon. Ook dat het niet alleen maar romantisch genieten is, maar ook gewoon hard werken in weer en wind. Waar ik me wel een beetje aan ergerde, eigenlijk als enigste, waren die sexuele verwijzingen; waar dat nou goed voor is. Wordt het toch een beetje een vies manneke door. Maar ach. liever hij dan ik. Quote
Erny Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Nou wordt ik toch ook wel nieuwsgierig... welke seksuele verwijzingen Ik ga nú de aflevering bekijken (had m opgenomen). En Bit, in de aflevering van dwdd vertelt Maarten dat de regie eigenlijk steeds vond dat ie teveel deed. Moest ie weer ellenlang wachten op licht en camerainstellingen e.d. ... ging ie ondertussen ergens wat onkruid trekken... mocht dat ook weer niet omdat ze dat ook wilden filmen... Denk trouwens echt niet dat ze voor een half uurtje filmen de hele poppekast tevoorschijn haalden. Enne... bij dwdd zat ie ook met echte tuinhanden hoor... Quote
Bit Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Mwaa. Dat filmen gebeurt niet meer met zo'n hele poppenkast hoor. Ze kunnen opnames maken in een half uurtje tijd ( juist vanwege dat licht ), op de dag zelf beslissen, met 3 man komen en na een uurtje weer weg. We leven niet meer in de jaren 70. Beetje zware laptop erbij, gelijk checken of het voldoet, en anders nog een x.Die vuile handen bij DWDD hoef ik toch niet te geloven ? Geef ik wél toe: ik geloof sowieso niet gauw iets wat ik op de buis zie. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.