Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Aardbeiplantjes uit de vriezer besteld

lucifer

Recommended Posts

Ik heb ze ook besteld!

Nou zitten er soms van die lange wortels aan en ik las ergens anders dat ze die inkort hadden door ze af te knippen.

Moet dit.....of kan je dit doen als je ze in een pot of bak plant en de wortels te lang zijn?

Kan je de wortels ook gewoon oprollen onderin de pot?

Kijk ook eens rond op het forum, er is een zoekfunctie. Over dit onderwerp zijn echt tal van reeds bestaande topics. Vele aardbeienliefhebbers hier

Ze zijn binnen!!!!!!!!!! Mooie stekken! ( voor zover ik er verstand van heb)

Ik heb de wortels gesnoeid op 12 cm en ze per 5 in balkonbakken gedaan van 80 cm lang / 12 liter.

Elke middelste is een ananas-aardbei en de rest ostara. En één framboosaardbei in een pot omdat ik het niet kon laten.

Heb ik ze zo goed gepoot. Ik wist dat ze niet te diep moesten maar nu ben ik bang dat ik ze misschien wel te hoog heb gelaten. Of komt dat wel goed?

DSCF998963351395149229.JPGDSCF999022641395149222.JPG

Sorry voor de slechte foto's. Het is zulk somber weer dat een flits nodig was

Die staan dacht ik wel goed kwa diepte ( neuzen óp de grond ). Denk ik echter wel ( is maar mijn inschatting hoor ), dat je de aardbeienplanten veel minder liters grond geeft dan zou kunnen. Er had nog veel meer aarde in gekund toch ? Is wat krapjes allemaal hoor.

Oke, bedankt voor de tip. Zou ik het nu nog kunnen veranderen: eruit halen, bijvullen en opnieuw poten?

Ik had ergens gelezen dat het 3/4 vol moest. Niet alles is waar dus wat op het internet staat

Daar stond ook dat er kleikorrels onderin moesten. Heb ik gedaan. Een bodempje zodat ze geen natte voetjes konden krijgen. Niet goed?

En er stond ook dat ze schuin naar één kant gepoot moesten worden zodat ze over de rand gingen groeien. Dat heb ik geprobeerd maar ik zag niet echt verschil.

Tjonge....dacht ik dat het klusje geklaard was

heb je gaten onderin de bakken gemaakt?

ik heb ook kleikorrels of grind onderin met daarop een strookje worteldoek. een heel dun laagje net tot aan die afwaterings tuitjes.

maar ik heb eigenlijk ook geen idee of dat goed is...