Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:
Persica geeft dus aan dat een speciekuip niet werkt en dat de uitlopers door de afwateringsgaten heen gaan. dan heb je uiteindelijk geen afwatering meer en nog steeds uitlopers.

Dat lees ik dus helemaal niet uit de reactie van Persica, maar ik geef ook toe, dat dat geheel aan mij kan liggen hoor. Heeft hij het over een speciekuip ?

Geplaatst:

ik las het als een reactie op mijn post daarboven.

maar er staat ieder geval dat een mm gaatje genoeg is om de tuin van de buurman te vinden. een afwateringsgat is groter dan een mm.

Geplaatst:

De frambozen staan hier ook ingegraven in een kanaal met rhizoombegrenzer, 60 cm diep. Tot nu toe blijven ze mooi binnen de hun opgegeven plaats

Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com

Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com

Geplaatst:

Ik doe helemaal niets om de frambozen binnen de perken te houden. Hier valt dat allemaal goed mee met het uitlopen. De scheuten die in de zomer soms wat verder in het gras opduiken maai ik gewoon af. Maar ook met de hand is dat gemakkelijk bij te houden. Je moet natuurlijk wel af en toe is naar je planten omkijken, als je het volledig zijn gang laat gaan krijg je wel wildernis-toestanden.

Geplaatst:
  • Auteur

Vandaag en gisteren wat in de weer geweest om met tuinhout wat bakken te maken voor de aardbeien die aan de schutting komen te hangen. Ik kijk morgen even of ik er wat fotos van kan maken.

De braam die ik wil gaan planten komt in een hoge plantenbak. Ik had begrepen dat hij zich alleen voorplant door zaad of aflegging en voor de rest alleen uit zijn pol groeit. Nou maakt het niet zoveel uit want ver kan die niet echt komen

Nog een vraagje voor de braam: Ik ga hem in een verhoogde border plaatsen. Ik heb daar ongeveer 1,5 meter de ruimte en ik heb 3,5-4 meter ruimte op de schutting. Ik plant hem uiteraard om zijn vrichten op te eten. Is het verstandig om er 2 te plaatsen of is 1 genoeg?

En ik wil hem als een waaier opbinden. Mag ik in het seizoen, de stengels die boven de schutting uitkomen afsnoeien? of richt ik hiermee veel schade aan?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic