Moestuin_mommy Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Even een vraagje.Ik ben sinds kort pas begonnen met mijn moestuin en ik heb een aantal weken geleden voor het eerst groente en kruiden gezaaid.Dat heb ik gezaaid voor mijn MM moestuintje met vakjes van 30x30.Ik ben bang dat ik veuls te veul heb gezaaid van een aantal spullen. Onder andere Tiny Tim tomaatjes, paprika, parijzer worteltjes en komkommerplant.Hebben jullie dit ook? En wat doe je er dan mee? Weggooien van de stekjes vind ik ook doodzonde... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Connie Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Maak er een ander blij mee zou ik zeggen.Misschien zijn er mensen in je omgeving die er interesse in hebben en wie weet kan je met hun ruilen bv.Of je komt naar de mtfd en zet ze op de zaailingentafel Quote Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Weggeven, ruilen, verkopen op Koninginnedag... meenemen naar de Moestuinforumdag... Wortels gewoon uitdunnen straks. Maar juist voor jullie MM/SFG vakjes methode zijn er duidelijke richtlijnen hoeveel er val elk soort in een vakje past. Misschien moet je je daar even in verdiepen voordat je verder gaat zaaien de rest van het seizoen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moestuin_mommy Posted March 18, 2014 Author Share Posted March 18, 2014 Dat zeker Erny.Ik ben iets te enthousiast begonnen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted March 18, 2014 Share Posted March 18, 2014 Ik eet mijn te veel gezaaide zaailingen vaak op, maar juist die jij te veel gezaaid hebt zijn niet zo smakelijk Dan blijft er over: weggeven of ruilen. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valerie Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 In de wijk planten Quote Voedselkollektief AlmereBiologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 ... ... En wat doe je er dan mee? Weggooien van de stekjes vind ik ook doodzonde... Als ik alle hierboven genoemde opties gehad heb en ik heb nog een bak vol zaailingen over, die wordt dan geleegd in het compostvat. Het gaat dus weer de eeuwige kringloop in en ditmaal gaat het dienen als voeding voor de planten en verbetering van de grond. Dus 'weggooien' is het eigenlijk niet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Weggeven, ruilen, verkopen op Koninginnedag... Ehhh even bij de les blijven a.u.b. we hebben nu Koningsdag Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Ja. Een dag eerder vanwege zondag....is nu dus Jootjedag! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted April 1, 2014 Share Posted April 1, 2014 Weggeven, ruilen, verkopen op Koninginnedag... Ehhh even bij de les blijven a.u.b. we hebben nu Koningsdag Alleen voor diegenen die dat als zodanig accepteren en ik hoor daar dus niet bij. Koningshuis had na Bea afgeschaft moeten worden. Hoort niet bij een samenleving in deze tijd. Ik volg dus duidelijk niet dezelfde les... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salamandertje Posted April 2, 2014 Share Posted April 2, 2014 Ik wil wel wat paprikaatjes en Parijse worteltjes adopteren.. Quote Bzzzz... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts