Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Gezocht plastic kweekpotten

Recommended Posts

Ik zou een gaan vragen bij een hovenier of bij een boomkweker.

Hoveniers planten regelmatig, de potten en containers nemen zij mee naar huis om af te voeren.

boomkwekerijen kopen vaak planten in die ze zelf overpotten om door te kweken.

Vragen kost niks en kan veel opbrengen

Je kan ze ook nog wel kopen, al zijn de verkooppunten voor de heel eenvoudige zwarte potten wel sterk verminderd de laatste jaren en veelal vervangen door luxere potten en dus ( veel ) duurder.

Welkoop heeft ze nog wel staan in een aantal maten, Intratuin overigens ook , maar je moet er even naar zoeken ( bij de kweekspullen ergens helemaal onderaan )

Veel gewone tuincentra hebben ze nu inmiddels vervangen door veel duurdere 'lijnen' van Elho ofzoiets. Ik vermoed dat de vertegenwoordigers van die spullen dat vereisen, dat tuincentra ze niet meer mogen aanbieden. Het brengt te weinig.

Kom je eens in de Krimpenerwaard, mag je mijn tuin bezoeken, ik kom óm in die potten , alle maten. Hou voorraden aan die ik zelf kan gebruiken , maar heb ook regelmatige aanvoer van nieuwe ( aanleg tuinen ).

Hier bv https://www.zaadhandelvanderwal.nl/nl/shop/bloembakken_en_bloempotten_en_containerpotten&start=7 (onderaan de pagina) hebben ze gewone zwarte containerpotten in verschillende maten. Heb ik ook naar zitten kijken. Enkel alleen ronde, geen vierkante, en het kan een duur grapje worden als je er veel nodig hebt.

Wat ik in de voorbije tijd heb gedaan, is veel langsgegaan in tuincentra, bv bij ons in de intratuin staat er aan de kassa's een grote mand met allerlei gebruikte potten van plantjes. Met wat geluk zitten daar dan ook potten tussen die jouw gewenste grootte hebben (ben er eerlijk gezegd nog geen vierkante tegengekomen... ). Misschien kun je eens kijken/horen bij een tuincentrum als je dat in de buurt hebt? Ik heb er in ieder geval veel geluk mee gehad dit jaar .

Je kan ze ook nog wel kopen, al zijn de verkooppunten voor de heel eenvoudige zwarte potten wel sterk verminderd de laatste jaren en veelal vervangen door luxere potten en dus ( veel ) duurder.

Welkoop heeft ze nog wel staan in een aantal maten, Intratuin overigens ook , maar je moet er even naar zoeken ( bij de kweekspullen ergens helemaal onderaan )

Veel gewone tuincentra hebben ze nu inmiddels vervangen door veel duurdere 'lijnen' van Elho ofzoiets. Ik vermoed dat de vertegenwoordigers van die spullen dat vereisen, dat tuincentra ze niet meer mogen aanbieden. Het brengt te weinig.

Kom je eens in de Krimpenerwaard, mag je mijn tuin bezoeken, ik kom óm in die potten , alle maten. Hou voorraden aan die ik zelf kan gebruiken , maar heb ook regelmatige aanvoer van nieuwe ( aanleg tuinen ).

Is het misschien mogelijk dat je wat potten op kan sturen uiteraard betaal ik de verzendkosten.

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Op zich zou dat natuurlijk kunnen. Niet dat ik die moeite niet zou willen doen.

Maar.

Dan wegen de kosten van het verzenden toch wel erg zwaar ten opzichte van een nieuwprijs ( en bij mij zijn ze gebruikt ), als je ze haalt via internet of bij een zaak die ze nog wel voert, of gratis halen bij een kweker of zo iets.

Wordt echt wel duur he ?

Utrecht - Gouda - Krimpenerwaard is ook weer niet zó ver toch ?

Of je betaald me de benzine. Kom ik ze brengen