geedee Geplaatst: 25 november 2014 Geplaatst: 25 november 2014 Yep wij hebben hier 2 nachten op rij gehad met wit gras en bevroren autoramen in de ochtend....De voorspelling was +1 gr. Pompoentjes waren allemaal binnen, waterleiding is ook al leeg gelaten. Al doende leert men (Ikzelf dus door schade en schande ) Quote
Bit Geplaatst: 25 november 2014 Geplaatst: 25 november 2014 Hier vanmorgen inderdaad echt wel ijs op de emmers water en alles waar water in staat. In de kas, met goede thermometer is het afgelopen nacht -1,5 geweest.De meloenpeer Pepino is geheel in mekaar gezakt, de Brugmansia en de dahlia's ook natuurlijk. En eindelijk laat het een en ander dan nu toch het blad vallen.In het kasje verder niet veel schade. Dat scheelt. Quote
appelvrouw Geplaatst: 25 november 2014 Geplaatst: 25 november 2014 Ik ben er wel aan toe vorst.. nu alle blad valt en er in de tuin alleen maar onkruid groeit en bloeit mag er ook wel wat vorst komen. Het is nu ongeveer 4 graden in de nacht. Morgen ga ik wel de Dahlia s eruit halen. Ze moeten er toch uit omdat we dat al gaan frezen. Wat mij betreft vannacht vorst dus. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
dennislp Geplaatst: 25 november 2014 Geplaatst: 25 november 2014 Heb niks waargenomen. Was wel 2,7 graden rond 00:15 en 2,3 rond 08:30. Maar verder? Geen ijs gezien en geen opvallende schade aan planten. Stevia, Dhalia's, Azteekszoetkruid, citroenverbena; alles stond er nog goed bij. Voor komende nacht zijn de planten die in pot staan en gevoelig zijn wel even verplaatst naar de schuur.. Volgende week pas tijd om ze te stekken Dhalia's zal ik er dan ook wel uithalen. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
jasmin Geplaatst: 28 april 2015 Geplaatst: 28 april 2015 Ik las net op internet dat fruitbloesem zostraks besproeid gaat worden tegen de komende nachtvorst(en). Ik twijfel of ik een plastic zak om mijn kersenbloesem zal doen (klein boompje), of ook sproeien, of gewoon niks. Als je sproeit: moet dat elke avond weer opnieuw? Enne... lopen de bessenstruiken ook gevaar? Of kunnen die tegen een nachtvorst (de bloesem dan). Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
RobO Geplaatst: 28 april 2015 Geplaatst: 28 april 2015 Sproeien doen ze zolang het vriest: het water vormt een laagje ijs en bij het bevriezen komt warmte vrij: de stollinswarmte van water, is best veelDaardoor blijven de knoppen relatief warm, zo rond 0 graden, en het ijs maakt ook een klein isolatielaagje Quote
Enjoy! Geplaatst: 24 mei 2015 Geplaatst: 24 mei 2015 Het ging hier, Gelderland- grens Utrechtse Heuvelrug, net goed vannacht. Had juist gistermiddag tomaten, paprika's en pepers buiten geplant. Die had ik voor de zekerheid afgelopen nacht toch maar bedekt met vliesdoek. Hoorde dat het in Twente toch -2 was. Klopt dat? Quote
SuusP Geplaatst: 24 mei 2015 Geplaatst: 24 mei 2015 Oei, minimumgrondtemperatuur vannacht in Twente: -3,7 C... Tot zover IJsheiligen Ik heb geluk gehad; hier in Brabant maar +1.6 C. Ook frisjes... Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
RobO Geplaatst: 25 mei 2015 Geplaatst: 25 mei 2015 ging gister met twee oogjes dicht naar de tuin, dee voorzichtig 1 oogje open bij de aardappels....yesss!daarna andere oogje open bij de courgette en de aardbei...yesss2! hadden we wsnlk een warmtepocket hier op Buytentwist Quote
Uppy Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Even een topic naar boven halen, maar ik hoor toch echt net bij het weer van nos journaal dat het plaatselijk kan gaan vriezen. Quote https://www.facebook.com/pages/Uppys-moestuin/429899817149798
gerritr1955 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Hebben ze er ook bij gezegd wanneer Quote Hortus est amicus meus.
Jenneke Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 http://www.nu.nl/binnenland/4085234/komende-nacht-kans-vorst-grond.html Quote
Jorieke123 Geplaatst: 9 juli 2015 Geplaatst: 9 juli 2015 Komende nacht ja, ik hoorde het ook. Zeer lokaal... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RobO Geplaatst: 10 juli 2015 Geplaatst: 10 juli 2015 nou breekt mn klomp! -1,3 vorst en ook 12 graden: Quote
geertlaurent Geplaatst: 10 juli 2015 Geplaatst: 10 juli 2015 Hier in Belgie ook in de hoge venen. Het zal maar gebeuren, 38° een week lang en dan gaan vriezen Quote
Yosha Geplaatst: 10 juli 2015 Geplaatst: 10 juli 2015 M'n tomaten kijken me alvast boos aan met hun nog-meer-dan-anders gekrulde bladeren. De komkommer heeft gewoon nog een bloemetje erbij gemaakt en steekt z'n tong uit naar de tomaten. Quote
RobO Geplaatst: 11 juli 2015 Geplaatst: 11 juli 2015 leuke persoonlijke plantjes heb jij hier zeuren ze meestal om water/eten/jas/jeuk... Quote
Yosha Geplaatst: 11 juli 2015 Geplaatst: 11 juli 2015 Ja ze zijn best kritisch vind ik, tomaten. Maar ondertussen wel hun stinkende best doen met al die vruchtjes. Ze hebben graag de aandacht. Quote
weknow Geplaatst: 11 juli 2015 Geplaatst: 11 juli 2015 Gisterennacht vriespunt bereikt in Elsenborn (België, Hoge venen). Komt blijkbaar vaker voor in die streken: zeer plaatselijke nachtvorst in juli. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Deborah Geplaatst: 2 oktober 2015 Geplaatst: 2 oktober 2015 Vannacht is het bij ons -3 graden geweest! (En vanmiddag weer 18 graden) Ik hoefde vanmorgen net niet te krabben, maar er zat wel ijs op het dak. Die vorst had voor mij nog niet gehoeven hoor... Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
MaupyOnRide Geplaatst: 8 oktober 2015 Geplaatst: 8 oktober 2015 Vanaf dit weekend neemt nachtvorst aan de grond toe. Normale nachttemperatuur is dan nog maar +2 graden Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.