Posted March 21, 201411 yr Hoi allemaal!Ik heb al een paar keer een vraag gesteld, maar heb me nog niet eens voorgesteld.Ik ben Mariëlle en vind het leuk om zelf wat groente en fruit te kweken. Ik heb geen moestuin, alleen een vrij groot balkon waar ik een stuk of tien grote potten op heb staan om daarin het nodige te 'verbouwen'.Vorig jaar heb ik succesvol Spaanse pepers, krieltjes, frambozen, aardbeien, lente uit en bieslook gekweekt.De broccoli is mislukt omdat dat groter moet groeien dan dat ik dacht. Ik heb nu een aantal mini-broccolietjes. De rode paprika's zijn helaas ook niet gelukt.De krieltjes begonnen als aardappelen, maar ik had er teveel in een bak zitten waardoor ze maar weinig ruimte hadden om te groeien en dus bleven het krieltjes. Ook lekker Ik wil dit jaar een verticale tuin in een pallet gaan maken, met daarin de nodige kruidenplantjes. Ik gebruik het eigenlijk lang niet allemaal, maar vind het ook gewoon leuk.Ik heb twee weken terug m'n zaadjes in kleine bakjes in een klein kweekkastje gedaan en dat staat nu in de vensterbank. De sla staat al een paar centimeter hoog, terwijl er van de rest nog niets te zien is.Ook de korenbloem gaat heel hard. De papaver en kamille komt ook al voorzichtig op. Ik hoop dat ik met jullie tips dit jaar meer succes mag hebben als vorig jaar
March 21, 201411 yr Welkom en we zijn gek op foto's. En beter laat(wat later) dan niet voorstellen. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
March 22, 201411 yr Author Van boven naar beneden: korenbloem, papaver en kamille: Mijn vensterbank kasje waarin de sla al goed te zien is. De rest doet nog niets. Er staan onder andere nog pepers, paprika, kattensnor en passiebloem in.
March 22, 201411 yr Welkom Chilibase.nl de grootste Chilipeper dBase van Nederland http://chilibase.nl Chilimagazine.nl Chilipeper Nieuws http://chilimagazine.nl
March 23, 201411 yr Author De peper en paprika in m'n vensterbankkasje vertonen inmiddels ook de eerste groene kopjes De passiebloem en kattensnor nog steeds niets. Die zijn vorig jaar ook niet opgekomen. Misschien moet ik me daar eens wat meer in gaan verdiepen om te zien wat er mis gaat.