Tats Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Hoi, Ik heb 2 weken terug een 10tal aardbeiplantjes gezet in zo'n mini serre.Nu heb ik gemerkt dat er bij 2 plantjes gele randjes komen op de blaadjes. Iemand die weet waaraan dit kan liggen? Ik heb meststof voor aardbeien gebruikt (hoge Kalium waarde), maar normaal gezien niet teveel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Kan je een foto plaatsen. Het zouden verschillende dingen kunnen zijn. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tats Posted March 24, 2014 Author Share Posted March 24, 2014 Hey, Ik maak me mss zorgen om niks maar de andere plantjes zien er allemaal prima uit... Op die ene is het minder goed zichtbaar, daar zijn het echt de puntjes van de blaadjes die verkleuren. Op de ander is het beter te zien en is er een half blad weg/verkleurd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 Lijkt mij wat lichtschade. Zijn ze plots van ergens vandaan in die serre terecht gekomen ?. Kan ( ja sorry hoor, klinkt tegenstrijdig ) ook wat vorstschade zijn. Voor als ze zo van een warme kweker kwamen bv ?Ziet er niet uit alsof je je veel zorgen hoeft te maken hoor. De komende nieuwe bladeren zullen gewoon in 1x goed zijn.Gelijk jonge plantjes nu al mesten, doe ik zelf overigens niet. Ik wacht een paar weken, dat ze lekker geworteld zijn op hun nieuwe plek, en ga dan wat mesten. In het begin een basisbemesting overigens ( wat nadruk op stikstof en pas later bij de bloemen, richting vruchtvorming wat extra met nadruk op kalium. Niet dat dat laatste ernstig is, om wat anders te geven hoor, en ook niet de oorzaak denk ik van die randjes. Maar vooral ook niet te veel mesten. Kunnen aardbeien helemaal niet tegen.Die randjes lijken me een effect van opeens sterk gewisselde omstandigheid in licht of / en temperatuur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tats Posted April 2, 2014 Author Share Posted April 2, 2014 Hey, bedankt voor de info. Ik denk dat ik me zorgen maakte om niks, 1 plantje is ziet er zo goed uit als de rest, en het ander loopt gewoon wat achter.ik weet alleen niet goed of ik in zo'n tunnelserre water moet geven in de serre, ofdat de plantjes het water dan ernaast valt op kunnen nemen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts